ارزهای دیجیتال زیر تیغ FATF ؛ کاهش شدید قیمت

لست سکند

تمرکز اف.ای.تی.اف بر یکی از مزیت‌های اصلی رمزارزها، باعث شد تا قیمت آنها در بازار افت کند.

به گزارش کاماپرس، از کارگروه ویژه اقدام مالی خبرهایی به بیرون درز کرده که حاکی از تلاش این کارگروه بر تدوین راهنمای بازبینی‌شده در مورد ارزهای دیجیتالی در آینده نزدیک است. مارکوس پلیر، رییس این کارگروه تاکید کرد که در آخرین نشست FATF بیشتر اعضا به گفتگو درباره ارزهای دیجیتالی پرداختند. او گفت: این راهنما مبتنی بر سنجش ریسک دارایی‌های مجازی و سرمایه گذاری در آن ها خواهد بود و هفته آینده منتشر می شود.
در پی انتشار این خبر قیمت رمزارزها طی دو روز گذشته با افت همراه بوده است. به عنوان مثال بیت‌کوین از دیروز تا امروز 4.3 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

ژاپن نگران پولشویی با رمزارزها
ژاپن و برخی دیگر کشورهای دیگر عضو گروه هفت، پیش از این بر ضرورت ایجاد یک چارچوب قانونی بین المللی برای مقابله با پولشویی و تامین مالی فعالیت های مجرمانه و تروریستی از طریق ارزهای دیجیتالی تاکید داشتند. کارگروه FATF از سال ها پیش وظیفه نظارت و قانون گذاری در حوزه مقابله با پولشویی و ریسک مالی را دارد و از دو سال پیش به طور جدی مطالعه روی فناوری های نوین مالی نظیر دیفای و ان اف تی را آغاز کرده بود.
به گفته پلیر، دستورالعمل آتی حاوی توضیحاتی در مورد اعمال استانداردهای این کارگروه بر روی ارزهای دیجیتالی با ارزش ثابت (استیبل کوین ها) نیز خواهد بود. او گفت از تمامی کشورها انتظار دارد هر چه سریع تر استانداردهای FATF بر روی تراکنش های مرتبط با رمزارزها را بر روی سیستم داخلی خود اعمال کنند.
سیان جونز- تحلیلگر بازارهای مالی در موسسه ایکس رگ- گفت: انتظار می رود راهنمای FATF به طور خاص به حوزه فناوری مالی غیرمتمرکز موسوم به دیفای ورود کند هرچند که ان اف تی ها نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. این دستورالعمل احتمالا سختگیرانه و جامع بوده و هزینه بالایی را به این صنعت برای انطباق با آن‌ها تحمیل خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز