ارزان ترین و پرسودترین صندوق ‌های بورس در هفته آخر بهمن ۹۹

نگاهی به معاملات بازار سرمایه در هفته جاری حکایت از آن دارد که صندوق سپهر کاریزما (کاریس) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق و صندوق «پالایش» را هم کماکان گران‌ترین صندوق در نظر گرفت که به استقبال هفته بعد می روند.

به گزارش کاما پرس، بدون درنظر گرفتن دارا یکم، صندوق سپهر کاریزما ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد است زیرا قیمت آن روی تابلو ۶.۳درصد زیر NAV ابطال قرار دارد.
صندوق «پالایش» هم کماکان به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۲۰.۳درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.
اما صندوق‌های ETF «سهامی» ۰.۶درصد افت را به طور میانگین و صندوق‌های مبتنی بر طلا هم بدون تغییرات خاصی به کار خود در این هفته پایان دادند.
صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۰.۶درصد افت قیمت را تجربه کردند درحالی که خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۱.۱درصد افزایش یافت و شاخص کل بورس هم توانست رشد دو درصدی را به ثبت رساند.
بیشترین بازدهی هفتگی
به گزارش اقتصاد آنلاین، بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق آرمان آتیه درخشان مس (آتیمس) با ثبت ۳.۱درصد رشد قیمت بود و NAV این صندوق ۰.۴درصد افزایش یافت.
بهترین عملکرد هفتگی هم مربوط به صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود به طوری که NAV آن ۷.۲درصد ارتقا یافت.
بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های معامله‌پذیر در این هفته به صندوق آوای معیار اختصاص داشت؛ صندوق «آوا» که قیمت آخر هفته قبل آن ۶.۲درصد بالاتر از NAV ابطال بود با وجود رشد ۲.۸درصدی خالص ارزش روز دارایی‌هایش با افت ۹.۳درصدی قیمت مواجه شد و به حباب منفی ۶.۳درصدی رسید.
بازدهی پایین صندوق های مبتنی بر سکه طلا
در طول هفته جاری، صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان نیاوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۱.۲درصد رشد قیمت داشت و ۰.۳درصد بالای قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.
صندوق ETF پشتوانه طلای لوتوس (طلا) بیشترین بازدهی (۱.۲درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد، صندوق پشتوانه طلای مفید (عیار) نیز که حباب منفی ۰.۱درصدی داشت، با وجود رشد ۱.۳درصدی ارزش ذاتی آن، با حباب منفی ۱.۷درصدی کار خود را در این هفته به پایان برد.

آریاک سفر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز