ارزان ترین تور گلاب گیری کاشان

سنت گلاب گیری که به آن لتان هم گفته می‌شود، آیینی است که در میان مردمان کاشان از سالیانی دور رواج داشته و شیوه سنتی گلاب‌گیری در این شهر و در حین آن انجام رسم و رسوم خاص مانند غلطاندن نوزادان در گل‌ها یا پخش موسیقی و ساز به هنگام گلابگیری و … سبب شده که این سنت را با کاشان بشناسیم و تماشای آن به یکی از جاذبه‌های این شهر زیبا تبدیل شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با فرا رسیدن فصل بهار و همچنین وقت گلاب گیری که از اواسط اردیبهشت شروع خواهد شد و تا پایان خرداد ادامه می‌یابد، بسیاری از افراد علاقمند به سنت‌های دیرینه، راهی کاشان می‌شوند تا مراسم گلاب‌گیری سنتی را از نزدیک تماشا کنند. البته بسیاری نیز ترجیح می‌دهند در این سفر با تور گلاب گیری همراه باشند که در ادامه تورهایی در این باره معرفی می‌شوند.

قیمت ارزان ترین تورهای گلاب گیری یک روزه

یکی از ارزان ترین تورهای یک روزه کاشان 135 هزار تومان قیمت دارد. این تور 7 و نیم صبح 23 اردیبهشت ماه از تهران حرکت می‌کند و ساعت بازگشت آن 10 شب است. از ویژگی‌های این تور ارزان می‌توان به بازدید از حمام فین، تماشای گلاب‌گیری و بازدید از نیاسر و اطراف آن همچنین پیاده‌روی به سمت آتشکده نیاسر اشاره کرد. گفتنی است در این تور وعده‌های غذایی سرو نمی‌شود. همچنین از آنجا که این تور ارزان کاشان روز جمعه برگزار می شود، برای کارمندان، دانشجویان و … که طی هفته مشغول به کار و درس هستند، مناسب خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

دیگر تور یک روزه کاشان 390 هزار تومان قیمت دارد که این سفر با اتوبوس توریستی انجام می‌گیرد، هر سال به مدت ۴۰ روز، از ۲۰ فروردین تا آخر اردیبهشت برپا می‌شود و شامل یک وعده صبحانه است. در این تور که مدت زمان آن از 5 صبح تا 9 شب در نظر گرفته شده، افراد از مراسم گلاب‌گیری قمصر بازدید خواهند کرد و پس از آن به بازدید از ابیانه می‌روند. در این تور بازدید از باغ و حمام فین همچنین خانه تاریخی در محله سلطان امیراحمد انجام خواهد شد.

ارزان ترین تورهای دو روزه گلاب گیری کاشان

اگر قصد داشته باشید علاوه بر تماشای سنت گلاب‌گیری از دیگر مکان‌های کاشان نیز بازدید کنید و کودکان و احیانا خودتان در سفر یک روزه خسته نشوید، می‌توانید از تور های دو روزه گلاب گیری بهره ببرید. یکی از این تورها علاوه بر بازدید از مراسم گلاب‌گیری، مسافران را به آبشار نیاسر، آتشکده زرتشتیان، باغ فین و شهر زیرزمینی نوش‌آبادی نیز می‌برد. از خدمات این تور می‌توان به یک شب اقامت در اقامتگاه 2500 ساله که از برجک آن می‌توان ستاره‌ها را تماشا کرد، 2 وعده صبحانه، یک وعده شام، بیمه فردی، مجوز رسمی میراث فرهنگی، لیدر و ترانسفر گروهی اشاره کرد. هزینه حدودی این تور 699 هزار تومان خواهد شد.

در حال حاضر یکی از تورهایی که در تاریخ 7 تا 9 اردیبهشت برگزار می‌شود، گران تر از تورهایی است که قبلا به آنها اشاره شد و یک میلیون و 470 هزار تومان قیمت دارد. اما امکانات و گزینه‌های بیشتری برای مسافران تدارک دیده است؛ در این تور دو و نیم روزه مسافران یک شب در هتل سنتی اقامت خواهند داشت و هزینه تهیه 5 وعده غذایی به عهده برگزارکننده تور است. از دیگر ویژگی‌های این تور می‌توان به بازدید از مراسم گلاب‌گیری، ترانسفر، بیمه، لیدر، راهنمای محلی، بلیت تمامی مکانهای دیدنی و … اشاره کرد.

مرتبط با : آرندتور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “ارزان ترین تور گلاب گیری کاشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز