اختراع جدید مرسدس بنز احتمال مرگ در تصادف را به صفر می رساند

لست سکند

کمپانی مرسدس بنز همیشه در عرصه ایمنی خودرو پیشرو بوده است و در حال حاضر این هدف را در نظر گرفته است که تا سال 2050 هیچ تصادف رانندگی وجود نداشته باشد و هیچ مرگی مرتبط با وسایل نقلیه اتفاق نیفتد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با این که امروزه خودروها از همیشه ایمن تر هستند ولی هنوز هم افراد زیادی در اثر تصادف جان خودشان را از دست می دهند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی که در سال 2018 منتشر شده است، همه ساله حدود 1.3 میلیون نفر در تصادفات جاده ای کشته می شوند، به همین خاطر، کمپانی مرسدس بنز پروژه ای با نام ویژن زیرو (Vision Zero) را آغاز کرده است که هدف آن به صفر رساندن کشته شدگان تا سال 2050 است.

مرسدس بنز برای دستیابی به این هدف، با چندین شرکت و موسسه دیگر همکاری خواهد کرد و از داده های مربوط به ماشین های خودران بهره خواهد برد. در این پروژه، شهر لندن نیز با مرسدس بنز همکاری می کند تا ببیند خودروهای ساخت بنز چگونه می توانند جاده ها و خیابان ها را امن تر کنند.

در راستای دستیابی به این هدف، کمپانی مرسدس بنز داشبورد ایمنی جاده را توسعه داده است. این ابزار می تواند موقعیت های پرخطر را پیش از این که تصادف رخ بدهد تشخیص بدهد، سپس این داده ها توسط یک الگوریتم هوشمند آنالیز می شوند. حریم خصوصی اشخاص نیز رعایت خواهد شد و فقط رانندگانی که با این پروژه موافق باشند در آن شرکت خواهند کرد.

راز آسمان پایتخت

الگوریتم هوشمند پروژه ویژن زیرو، دیگر کاربران جاده مانند موتورسوارها و عابران پیاده را نیز در نظر دارد و اولویت را به مدارس، بیمارستان ها و دانشگاه ها می دهد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : مرسدس بنز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز