احتمال سقوط قیمت طلا با تهدید 2 ریسک بزرگ

قیمت طلا در هفته های اخیر روند پرنوسانی را تحت تاثیر عواملی همچون انتخابات آمریکا و ویروس کووید 19 پشت سرگذاشته و در روزها و هفته های آتی نیز با 2 ریسک بزرگ که می تواند قیمت فلز گرانبها را با کاهش مواجه کند، مواجه است.

به گزارش کاماپرس، سرمایه گذاران بازار طلا و سکه در داخل کشور از تحولات بازار جهانی فلز زرد غافل نیستند و می دانند با وجود آنکه بازار طلای داخلی در بسیاری مواقع با انحرافات و حباب هایی مواجه می شود که ارتباط چندانی با قیمت طلا در بازارهای جهانی ندارد، اما بی توجهی به تحولات بازار جهانی طلا نیز می تواند گاهی اوقات اتفاقات غافلگیرکننده ای برای آنها رقم بزند.

زمینه وقوع غافلگیری در حال حاضر تا حدودی وجود دارد چرا که شرایط در بازار جهانی و بازار داخلی طلا در انتظار تحولاتی است که ریسک های خاصی به همراه دارد.

به نوشته دنیای اقتصاد طلا در هفته گذشته بازدهی ۱۷/ ۰ درصدی را به ثبت رسانده است اما  در هفته قبل از آن بازدهی منفی ۲۲/ ۰ درصدی را رقم زده بود.

ریسک اول؛ واکسن کرونا

آریاک سفر

در واقع، سرمایه‌گذاران بازار طلا این روزها از یک‌ سو در حال ارزیابی احتمال اعمال قرنطینه و محدودیت‌های اجتماعی جدید و از سوی دیگر مشغول ارزیابی چشم‌انداز مثبت واکسن کرونا هستند.

ریزش 100 دلاری اونس جهانی در پی خبر کشف واکسن کرونا نشان داد هر گونه پیشرفت واکسن کرونا و توسعه واکسیناسیون همگانی در کشورها، ریسک خرید طلا در شرایط کنونی را تا حد بسیار بالایی افزایش می دهد.

ریکس دوم؛ خروج سرمایه ها از صندوق های بورسی دارای پشتوانه طلا

ریسک دیگری که اونس جهانی با آن مواجه است خروج شدید سرمایه ها از صندوق های etf در بورس های بین المللی است.

به نوشته دنیای اقتصاد در هفته‌ای که گذشت صندوق‌های قابل معامله در بورس با پشتوانه طلا شاهد خروج شدید سرمایه بودند که این موضوع فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرد.

کارشناسان هشدار داده اند که سرعت خروج سرمایه از صندوق‌های قابل معامله در بورس با پشتوانه طلا می‌تواند نشان‌دهنده ریسکی بزرگ برای این فلز ارزشمند باشد. بر اساس آمارها از ابتدای ماه نوامبر تاکنون این صندوق‌ها شاهد خروج خالص ۵۰ تنی طلا بوده‌اند که از ماه آوریل سال ۲۰۱۹ بدترین عملکرد آنها محسوب می‌شود. یکی از دلایل این خروج سرمایه افزایش نگرانی‌ها به وضع قرنطینه جدید است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار طلا، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز