اجکت خلبان جت جنگنده در آخرین لحظه (ویدیو)

تور لحظه آخری-کاماپرس

قابلیت اجکت خلبان در جت جنگنده یکی از ویژگی هایی است که جان خلبان را در برابر خطر حفظ می کند. خلبان در شرایط اضطراری با فشردن یک دکمه جک صندلی را فعال می کند و این جک صندلی و خلبان را به بیرون از جت پرتاپ می کند. در این ویدیو لحظه هایی را مشاهده می کنیم که خلبان در آخرین لحظه دکمه اجکت را می زند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، صندلی خلبان جنگنده به چتر مخصوصی مجهز است که بلافاصله بعد از اجکت باز می شود تا خلبان بتواند در فاصله مناسبی از زمین فرود بیاید. در برخی موارد که اجکت نزدیک به سطح زمین انجام می شود، این شدت پرتاپ صندلی رو به بالا است که میزان آسیب دیدگی یا حفظ جان خلبان را تعیین می کند. اما معمولا در اغلب جت های جنگنده این مورد پیشبینی شده است.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

13 دیدگاه برای “اجکت خلبان جت جنگنده در آخرین لحظه (ویدیو)

  1. رضا گفته:

    حالا حسابش رو کنید ایران هم مثل ایران خودرو وسایپا جت بسازه موقع اجکت صندلی نمیپره مثل کیسه هواشون که باز نمیشه

  2. حمید گفته:

    متاسفم برای خلبانهای عزیزمون که مفت مفت جان عزیزشون از دست میدهند. قبل از عید بود که در تبریز یک فروند جنگنده آموزشی سقوط کرد و ۲ نفر از خلبانهای خوبمون رو از دست دادیم. آمریکا و اروپا ما رو تحریم کردن متاسفانه .

  3. رهامین گفته:

    قابل توجه اون دسته از هموطن نمایانی که با اشاعه اکاذیب و مطالب بی اساس و عاری از هرگونه اطلاعات علمی درخصوص سیستم اجکت، سعی داشتند رشادت بی بدیل ۲ شهید بزرگ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی رو بی ارزش کنن و عنوان میکردند سرهنگ شهید صادق فلاحی و سرگرد شهید علیرضا حنیفه‌زاد (پایگاه شکاری تبریز) به این دلیل اجکت نکردند که ارتفاع پروازشون از سطح شهر کم بوده و خطرش بیشتر از اجکت نکردن بوده واسه خود خلبان!!! درحالیکه توی ویدئوی بارگذاری شده در همین صفحه کاملاً مشخص است که در هر ۵ سانحه سقوط، خلبان دقیقا در لحظه آخر بعد از سقوط و حتی شعله ور شدن جنگنده اجکت می‌کنه. کسانی که سعی در بی ارزش نشان دادن رشادت دوشهید قهرمان داشتند حتی نمیدونستن اجکت با پرتاب از کابین به سمت بالا همراه هست نه از کف و به سمت پایین!! پس با همون ارتفاع کم، اجکت براشون خیلی راحتتر از تحمل رنج زنده زنده سوختن بود تا جنگنده رو تاجایی که میشد از مردم و شهر دور کنن، خودشون برن تا خیلی‌ها بمونن.
    روحشان شاد

    • محمدحسین شعبانی گفته:

      سلام علیکم
      بزرگوار، از دل کویر کرمان دست شما رو میبوسم 🙏💝
      ما پرسنل هوانیروز و نیروی هوایی، کلا ارتشی های ایران، خودبخود محروم و مظلوم واقع شدیم،
      متاسفانه گاهی اظهار نظر های غیر منصفانه قلب ما رو بدرد میاره،

      هرچند، ما زیر پرچم مقدس، سوگند یاد کردیم تا آخرین قطره خون از آب و خاک سرزمین مقدس ایران
      و از جان و ناموس و مال مردم شریف و عزیز ایران دفاع کنیم فارغ از هر گونه تغییر نگاه در مذهب و ملیت و نژاد

      درود بر ایران و ایرانی،
      زنده و سرافراز باشید انشاءالله 🌹🌹🌹💝💝💝🙏

      • ادموند گفته:

        درود به تمام غیور مردان جان بر کف ارتش جمهوری اسلامی که تمام مردم ایران از ته دل دوستشون دارن (از هرجناح و نگرش و مذهب). ارتش از مردم، در دل مردم و برای مردم

    • صلح طلب جابر گفته:

      آخه تو از کجا فهمیدی حالا این طور بوده با دیدن این فیلم اولا مدل هواپیما ها فرق دارن پس شرایط جانبی اونا هم متقابلا فرق دارن اف۵ با اف۳۵ یکی نیست هیچکس نیاورده پایئن شاًن خلبانهارو جعبه سیاه اونا هم دارن کی میدونه کی ،چی، شده،جان آدمی خیلی شیرینه تو موقع اتفاقات همچنین امکان نداره فکر جانش رو آدم ول کنه بمونه فکر یکی دیگه اصلا غریزی هستش دست خود آدم نیست، هیچکس جز خدا و رییس پایگاه دوم شکاری تبریز نمیدونن چی شده لحظات آخر،خدا رحمتشون کنه البته که اولین روزم خودم تویئت زدم عکس هم زدم با عنوان عباس دورانی دیگر در آسمان درخشید،اخوی خودمم شیمیایی بود رفت منو تنها گذاشت اینارو هم گفتم بدونی که منطقی میگم صحبت علیه و حق و واقعیت و غیر واقع چیزی نیست مهم شهید شدن هست که شدن خدا بیامرزه ولی با یه فیلم کوتاه که ترجمه هم نشده نباید بگی آره اونام درسته پس اونطور شدن،،،هر طور شدن خواستن نخواستن شده یا نشده بپرن هر چی گفتم مهم شهید شدنه که شدن

  4. ناشناس گفته:

    کاموف هلیکوپتر روسی تنها هلیکوپتری فکرکنم باشه که صندلی پران برای پریدن داشته باشه.توفیلم این جنگنده انگلیسی هریر بودوعمودپرواز هم هست.

  5. محمد شکاری بافقی گفته:

    احسن به این تحلیل بعضی ها عادت‌ کردن بد جلوه دادن موضوع درست بز عکس موضوع دارند وارانه جلوه می‌دهند اگر خلبانان شجاع ایران اوم کار انجام‌ نمی‌دادند حداقل‌ ۵۰۰ نفر کشته میشد تو رو خدا موضوع رو قشنگ مطالعه کنید بعد شروع کنید به انتقاد و تحلیل حالا در مورد خودرو حرف بعضی ها صحیح میباشد ولی ربطي به خلبانان شجاع شهید ایران اصلا نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز