اجاره های ارزان ترین منطقه تهران به اندازه کامرانیه گران شد!

مقایسه تغییرات نرخ اجاره بها درمحله های مختلف تهران در آگهی های سایت دیوار خبر از گرانی سرسام آور اجاره در مناطق شمال پایتخت می دهد، ضمن آن که رشد اجاره در یکی از محله های ارزان ترین منطقه تهران با رشد اجاره در یکی از گران ترین مناطق تهران برابر شده است.

به گزارش کاماپرس، شمال تهران و منطقه یک طبق قیمت های درج شده روی سایت دیوار بیشترین درصد رشد اجاره را تجربه کرده است. محله درکه تهران با 120/5 درصد بیشترین نرخ افزایش اجار ه ها را در یک سال اخیر دارد.

به نوشته روزنامه هفت صبح متوسط اجاره یک مترمربع آپارتمان دو تا پنج سال ساخت در این محله از تهران خردادماه پارسال ۱۲۲هزار تومان بوده و امسال به ۲۶۹هزار تومان رسیده. یعنی همین الان برای یک واحد آپارتمان۱۱۰متری در این محله باید حدودا ماهانه ۳۰ میلیون تومان اجاره پرداخت کنید.

به عبارتی هر شب اقامت در این خانه برایتان یک میلیون تومان آب می خورد. جالب است بدانید که هزینه یک شب اقامت در هتل پنج ستاره استقلال یا هما حدود۶۰۰هزار تومان است!

در بقیه محله های منطقه یک هم تقریبا اوضاع به همین منوال است. در حال حاضر بالاترین نرخ اجاره را در کل تهران محله الهیه دارد با متوسط ماهانه ۳۴۳ هزار تومان برای هر مترمربع. ارزان قیمت ترین محله های منطقه یک برای اجار ه نشینی دارآباد و سوهانک هستند.

آریاک سفر

ارزان قیمت ترین محله های تهران برای اجاره آپارتمان طبق آگهی های منتشر شده روی سایت دیوار محله یافت آباد در منطقه ۱۸ تهران است. جایی که نرخ متوسط اجاره هر مترمربع آپارتمان در آن با ۶۱درصد افزایش نسبت به پارسال به ۶۶هزار تومان رسیده است.

یا در همین منطقه محله خلیج فارس هم تقریبا وضعیت مشابهی دارد. خارج از این منطقه با این بودجه احتمالا به وردآورد در منطقه ۲۱ بروید که اجاره ها در آن ۷۷.۵ درصد رشد داشته و به هر مترمربع ۷۱ هزار تومان رسیده. جالب اینکه محله کامرانیه در منطقه ۳ تهران هم همین درصد افزایش رشد اجاره بها را داشته و البته آنجا اجاره بها به متری ۳۱۰ هزار تومان رسیده است.

مشروح این گزارش جالب را در روزنامه هفت صبح پنجشنبه 24 تیرماه بخوانید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز