ابهام در بازارهای صادراتی فرش با شیوع کرونا

عکس

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرش ایران با مبهم توصیف کردن افق بازارهای صادراتی فرش ایران، اظهار کرد: توقف تولید به صلاح نیست ولی نیاز به یک رنسانس در فرش داریم.

به گزارش کاماپرس علانور توکلی عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرش ایران بابیان این‌که سال جدید میلادی می‌توانست سال خوبی برای فعالان فرش دستباف ایران باشد، گفت: خصوصا پس از حضور موفقی که صادرکنندگان فرش دستباف ایران در نمایشگاه هانوفر آلمان داشتند سال 2020می‌توانست برای ایران سال خوبی باشد.

وی تصریح کرد: به دلیل سنتی بودن فرش ایرانی و بررسی کلی دکوراسیون‌های منازل و هتل‌ها و رستوران‌ها و … در نمایشگاه هانوفر این امید زنده شد که فرش ایرانی با اندک تغییرات در طرح و رنگ‌آمیزی  می‌تواند مجددا در این دکوراسیون‌ها جایگاهی پیدا کند اما متاسفانه با شیوع کرونا و وضعیتی که شاهد آن هستیم آینده فرش هم در هاله‌ای از ابهام فرورفته است.

توقف تولید به صلاح نیست

توکلی بابیان این‌که این وضعیت قطعاً مقطعی است و مجددا کار و تلاش ادامه پیدا می‌کند، افزود: در مورد تولید و چشم‌انداز آن در سال جدید ، قطعاً توقف تولید به صلاح نیست ولی نیاز به یک رنسانس در فرش داریم. این فعال حوزه صادرات فرش توضیح داد: متأسفانه به دلیل این‌که حرکت‌های اصولی و یکپارچه در تولید فررش وجود ندارد شاهد تولید فرش‌هایی هستیم که بازار ندارد و باعث دل‌شکستگی بافندگان عزیزی می‌شود  که با مشقت آن را بافته‌اند ، در مقابل  ما هم به‌عنوان صادرکننده نیازمند فرش‌هایی هستیم که یا تولید اندکی دارند یا تولید نمی‌شوند.

آریاک سفر

رقیب فرش ایرانی، تقلب‌ها در داخل کشور است

وی بابیان این‌که به عقیده من هیچ‌گاه کشورهای دیگری که تولید فرش دستبافت دارند به‌عنوان رقیب جدی فرش ایران مطرح نیستند، یادآور شد: دنیا فرش دستباف اصیل را بانام ایران می‌شناسد و آنچه رقبا انجام می‌دهند سوءاستفاده از نام و طرح فرش‌های ایرانی است .

توکلی ادامه داد: رقیب اصلی ما در داخل و کسانی هستند که نقشه‌های دستبافت را به‌صورت ماشینی می‌بافند و تحت عناوینی همچون”  دستبافت گونه ” و یا حتی به‌جای فرش دستباف به فروش می‌رسانند و متأسفانه به خاطر اختلاف قیمت زیاد و تشابه ظاهری، بسیاری از مشتریان خارج از کشور فرش صادراتی ایران هم جذب این کالاهای تقلبی شده‌اند.

وی با انتقاد از بی‌برنامگی  دولت و نهادهای متولی فرش افزود:، فرش دستبافت دو قسمت ساده دارد ، تولید ، فروش . اگر تولید کالا درست باشد و بر اساس تقاضای بازار بین‌المللی باشد در قسمت فروش چالشی به‌جز تجربه و شناخت مشتریان در بازارها  نخواهیم داشت و اگر همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی به‌صورت تعریف‌شده و بر مبنای خدمت صادقانه به فرش و ایران باشد خیلی راحت این چرخه به حرکت درمی‌آید.

مرتبط با : اتحادیه صادرکنندگان فرش ایران
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ابهام در بازارهای صادراتی فرش با شیوع کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز