آی وی اف؛ رایج ترین روش درمان ناباروری

ناباروری، ناتوانی در بارداری بعد از دوازده ماه رابطه جنسی محافظت نشده است که این مدت برای سنین بالاتر از ۳۵ سال نصف می‌شود. در حال حاضر برای درمان ناباروری روش‌های متعددی وجود دارد که آی وی اف یکی از این روش‌هاست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بهداشت و سلامت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به صورت کلی ۴۰ درصد از علل ناباروری را مربوط به زنان و ۴۰ درصدش را متوجه مردان می‌دانند؛ ۲۰ درصد باقی مانده هم مربوط به اختلالات دو طرفه مردانه و زنانه است. در عمل آی وی اف با استفاده از داروهای شیمیایی و تکنیک های آزمایشگاهی، لقاح اسپرم و تخمک و همچنین کاشت تخمک بارور در رحم بیمار انجام می‌شود.

کاماپرس به بررسی درمان ناباروری با آی وی اف و روش انجام آن می‌پردازد:

مراحل انجام آی وی اف

اولین مرحله برای بررسی سلامت روحی و جسمی زوجین است و بعد از تائید پزشک، اقدامات لازم شروع می‌شود. در زمان شروع سیکل قاعدگی، به مادر داروهای باروری داده می‌شود تا تخمدان‌ها بتوانند تخمک بالغ بیشتری آزاد کنند. در این مرحله مادر باید به صورت مداوم تحت نظر پزشک باشد و سطح هورمونی خون بررسی شود. در زمانی که تخمک‌ها بالغ می‌شوند، پزشک با کمک یک سوزن باریک از طریق دیواره واژن وارد رحم شده و تخمک را خارج می‌کند. لازم به ذکر است که کلیه مراحل این عمل تحت بیهوشی انجام شده و مکان قرارگیری تخمک بالغ با استفاده از دستگاه سونوگرافی مشخص می‌شود.

آریاک سفر

بعد از تخمک کشی، تخمک را در یک ظرف آزمایشگاهی حاوی اسپرم قرار می‌دهند تا عمل لقاح انجام شود. در مرحله بعدی اسپرم به سیتوپلاسم تخمک تزریق خواهد شد؛ در این روش یک اسپرم با تخمک در ظرف آزمایشگاهی ترکیب شده و پس از لقاح، جنین برای ادامه رشد در رحم مادر کاشته می‌شود.

معمولاً بعد از پنج روز، هر تخمک بارور شده و به یک گلوله سلولی- که بلاستوسیت نامیده می‌شود- تبدیل خواهد شد. سپس جنین توسط یک کاتتر نازک در رحم کاشته می‌شود.

دو هفته بعد از انجام عمل آی وی اف، زن باید آزمایش خون بارداری انجام دهد تا موفقیت کاشت تائید شود. لازم به ذکر است که اگر جنین‌های بیشتری تشکیل شود، آن‌ها را به صورت منجمد برای استفاده‌های بعدی نگهداری می‌کنند.

در صورت کلی آی وی اف ۶ مرحله اصلی دارد که به ترتیب: سرکوب چرخه طبیعی قاعدگی به کمک دارو، کمک به تولید تخمک بیشتر، بررسی و نظارت پزشک بر روند رشد تخمک‌ها، جمع‌آوری تخمک‌ها، بارور کردن تخمک‌ها با اسپرم در ظرف آزمایشگاه و انتقال جنین یا جنین‌ها به رحم مادر را شامل می‌شود.

میزان موفقیت آی وی اف

میزان موفقیت در لقاح آزمایشگاهی آی وی اف به عوامل مختلفی مانند وزن و سن مادر، میزان ذخیره تخمدان و کیفیت اسپرم مرد بستگی دارد. باید توجه داشت که میزان و نوع داروهای قبل از آی وی اف نیز برای دریافت نتیجه مثبت بسیار مهم است.

مراقبت های مورد نیاز پس از عمل آی وی اف

بعد از عمل آی وی اف لازم است که نکاتی از قبیل استراحت کافی، بلند نکردن جسم سنگین، جلوگیری از استعمال دخانیات و الکل، انجام ندادن ورزش سنگین، مصرف مکمل‌های امگا 3، اسید فولیک و دریافت رژیم غذایی که دارای منابع آهن، پتاسیم و کلسیم باشد، رعایت شود.

لازم به ذکر است افرادی که تجربه سقط مکرر داشته باشند، حتماً نیاز به استراحت مطلق خواهند داشت.

شناسایی مراکز درمانی مطمئن

می‌توان گفت درمان ناباروری در ایران طی سال‌های گذشته بسیار پیشرفت داشته است. این پیشرفت تا جایی است که هر ساله بیماران زیادی از دیگر کشورها نیز برای انجام عمل‌های درمان ناباروری به ایران مسافرت می‌کنند. تحقیق و جستجو در اینترنت اولین و بهترین روش برای دسترسی به کلینیک‌های ناباروری است.

رادینا سلامت نیز یک پلت فرم ارائه‌دهنده خدمات سلامتی گردشگری محسوب می‌شود. خدمات این مجموعه شامل: مشاوره قبل از سفر، ویزیت پزشک، اخذ نوبت از مراکز درمانی، انجام مراحل کامل آزمایشگاهی و درمانی و پیگیری بعد از بازگشت بیمار می‌شود.

گفتنی است که استارتاپ رادینا سلامت فقط با مراکز درمانی که درصد موفقیت، اعتبار و تعهد آن‌ها نسبت به سایر مراکز درمانی بالاتر بوده همکاری می‌کند. زوجین نابارور می‌توانند برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات از مبلغ هزینه، روش‌ها و مراکز درمانی به وب سایت رسمی رادینا سلامت (raadinahealth.com) مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : رادینا سلامت
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز