آیفون 13 بخریم یا گلکسی S21 اولترا ؟

لست سکند

اگر برای خرید گوشی به بازار مراجعه شود، در ویترین اکثر مغازه‌ها برندهای شناخته شده‌ای مثل سامسونگ و آیفون بیشتر به چشم می‌خورد. پرس و جو از فروشندگان موبایل درباره گوشی‌های مناسب بازار هم معمولا به این دو برند برمی‌گردد. در واقع مغازه داران آنقدر ویژگی‌های مختلف این دو برند را با هم مقایسه می‌کنند که حتی ممکن است کاملا نظر خریداران را هم تحت تاثیر قرار دهند. در حال حاضر سری‌های جدید و گران قیمت این دو برند، یعنی آیفون 13 پرومکس و گلکسی S21 اولترا مورد توجه فروشندگان و خریداران است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، چند روز پیش، طبق برنامه زمان بندی هر ساله آیفون ، محصول جدید این برند با عنوان آیفون 13 معرفی و وارد بازار شد و گویا از بین محصولات نوین سامسونگ، رقیب جدیدی برای گلکسی اس 21 الترا محسوب می‌شود. نگاهی گذرا به نظرات کاربران در وبسایت‌های رسمی فروش موبایل نشان می‌دهد که آن‌ها هم در حال مقایسه این دو مدل گوشی هستند. برخی معتقدند که آیفون دیگر باید بازنشست شود و ایده پردازی‌های آن قدیمی است. به نظر این گروه‌، تنها متعصبان برند آیفون و خریداران گوشی‌های لوکس هستند که باعث حفظ بازار آن شده‌اند، در حالی که سامسونگ روز به روز در حال گسترش فناوری گوشی‌های گلکسی است و اقدامات جدید آن با هیچ برندی قابل مقایسه نیست.

عده‌ای دیگر معتقدند گوشی‌های آیفون از ابتدای تولید تا به حال عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته‌اند و اصطلاحا «سخت جان» هستند. سامسونگ در خصوص فناوری هر چند قوی عمل کند، از لحاظ عملکرد امکان رقابت با آیفون را ندارد. در واقع این عده بیشتر به باگ‌ها و اختلالات گوشی سامسونگ اشاره می‌کنند و معتقدند که اضافه کردن قابلیت مهم نیست، عملکرد آن بیشنر اهمیت دارد. به هر حال این نظرات همیشه بوده و هست، اما باید دید از لحاظ اصولی و فنی این دو گوشی از برند سامسونگ و آیفون چه تغییراتی کرده و چطور می‌خواهند نظرات خریداران را به خود جلب کنند. به همین منظور در ادامه ویژگی‌های این دو محصول برای اطلاع بیشتر خوانندگان و علاقمندان به خرید گوشی بیان می‌شود؛

خبرهای پربازدید را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تغییرات امنیتی جدید سامسونگ و آیفون

برند سامسونگ طی چند سال گذشته از لحاظ صفحه نمایش پیشرو بوده، اما امسال آیفون هم در طراحی گوشی‌های جدید خود به این موضوع توجه ویژه داشته و یکی از قابلیت‌های مناسب صفحه نمایش‌های جدید، نرخ تازه سازی 120 هرتز، را به کار گرفته است.

ناچ حسگر تشخیص چهره گوشی‌های آیفون همیشه اختلالاتی داشته است. اما در سری جدید این گوشی، مورد ذکرشده تا حد زیادی ارتقا پیدا کرده و حال ناچ آیفون 13 با کوچک سازی 20 درصدی به بازار عرضه می‌شود. سری جدید آیفون به حسگر اثر انگشت چندان توجه نکرده و بیشتر روی حسگر تشخیص چهره فیس آی‌دی مانور داده که به نظر مانند آیفون 12 بی‌نقص باشد. اما در گلکسی اس‌ 21، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تعبیه شده و سرعت بالاتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد. برای مورد دیگر هم این مدل گلکسی، به فناوری تشخیص چهره 2 بعدی مجهز شده است.

باتری آیفون پرقدرت‌تر از همیشه

باتری آیفون 13 پرومکس پیشرفت بسیار چشم گیری پیدا کرده، اما در باتری گلکسی چنین تغییری به وجود نیامده است. عمر باتری آیفون 13 افزایش زیادی داشته، اما باید به این نکته هم توجه کرد که سیستم عامل‌های اندروید و آی.اُ.اس تفاوت‌های مهمی با یکدیگر دارند و هنوز نمی‌توان در این مورد به طور صریح نظر داد. چون سیستم عامل تاثیر مهمی روی مصرف برق دارد. به هر حال این مورد هم از مسائل مورد توجه در خرید گوشی‌های این دو برند است.

اما باید آداپتوری باشد تا این گوشی‌ها شارژ شوند و باتری آن‌ها کار کند! متاسفانه هر دو برند مدتی است که اقدام به حذف آداپتور شارژ از جعبه محصولات خود کرده‌اند. این کار طرفداران هر دو برند را وادار به پرداخت هزینه مجدد برای خریداری این قطعه ضروری می‌کند. البته اعتراضاتی درباره این اتفاق هم صورت گرفت ولی اقدام خاصی از سوی کمپانی‌های تولیدکننده انجام نشد. این مورد یکی از نقاط ضعف اساسی هر دو برند به حساب می‌آید.

دوربین گلکسی اس 21 ؛ بی‌رقیب!

دوربین هم از آن دسته امکاناتی است که در هنگام خرید گوشی باید به آن توجه کرد. اکنون گران ترین مدل گلکسی ، یعنی اولترا اس‌ 21 دو دوربین زوم 3 ایکس و 10 ایکس دارد؛ این در حالی است که آیفون تنها یک دوربین زوم 3 ایکس دارد. البته آیفون 13 مانند سامسونگ اس‌ 21 اولترا ، قابلیت ماکرو برای عکاسی و فیلمبرداری دارد. این قابلیت، در سری جدید آیفون موجود شده، ولی از قبل در رده‌های گلکسی سامسونگ وجود داشت.

نکته مورد توجه در دوربین آیفون 13 ، امکان انجام فیلمبرداری «حالت سینمایی» با آن است که فوکوس ویدیو را به صورت خودکار تغییر داده است. با امکان جدید دوربین آیفون 13 دیگر امکان تغییر فوکوس ویدیو در زمان ضبط آن در اختیار کاربران قرار دارد. به گفته کارشناسان بازار موبایل این مورد تا حدودی به حالت فیلمبرداری پرتره گلکسی شبیه است.

پردازنده آیفون بهتر است یا سامسونگ ؟

به گفته برخی از کارشناسان بازار موبایل، پردازنده‌های آیفون همیشه در بازار بی‌رقیب بوده‌اند و اکنون هم بایونیک آ 15 نسبت به تراشه‌های رقیب، با افزایش 5 درصدی سرعت، عملکرد برتر آیفون را رقم خواهد زد. اما برخلاف آیفون، رده‌های مختلف گلکسی سامسونگ همواره میزان رم بیشتری را حمایت می‌کنندکه میزان آن در مدل S21 اولترا، به 12 گیگابایت رسیده است. برای اولین بار قرار است مدل 13 پرومکس از حافظه یک ترابایتی پشتیبانی کند که باید دید چه عملکردی از خود به نمایش می‌گذارد و آیا در این خصوص هم موفق خواهد بود؟

قیمت آیفون با سامسونگ چقدر فاصله دارد؟

قیمت گوشی‌های جدید این دو برند هم از مسائل مهم محسوب می‌شود. به خصوص اینکه هنوز آیفون وارد بازار نشده، قیمت‌های بسیار عجیبی برای آن اعلام شده است. در حال حاضر گران قیمت ترین گوشی گلکسی، سامسونگ S21 اولترا است که با ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگ، حدودا 26 میلیون و 990 هزار تومان قیمت دارد. وبسایت‌های معتبر فعال در حوزه فروش گوشی قیمتی برای انواع آیفون 13 اعلام نکرده‌اند، با این حال صفحات اینستاگرام برخی موبایل فروشی‌ها، گران قیمت ترین مدل آیفون، یعنی آیفون 13 پرومکس، با حافظه یک ترابایتی را 100 میلیون تومان می‌دانند! شاید چنین قیمتی به دلیل جوسازی‌های اولیه خرید، مسائل گمرکی و نرخ ارز بیان شده باشد.

نقاط قوت آیفون 13 و گلکسی S21 اولترا

ویژگی‌هایی که بیان شد در واقع مواردی بودند که همواره در خرید گوشی این دو برند دارای اهمیت است و با هم مقایسه می‌شوند. مسئله باتری، رم، دوربین، موارد امنیتی و مخصوصا قیمت همیشه مورد توجه خریداران و به خصوص طرفداران سامسونگ و آیفون بوده است. در مجموع سری جدید آیفون از لحاظ باتری و موارد امنیتی پیشرفت خوبی داشته، در حالی که طبق بررسی‌های انجام شده نتوانسته از لحاظ فناوری دوربین به پای گلکسی S21 اولترا برسد.

با این حال ذکر این نکته ضروری است که این دو گوشی از سیستم‌های عامل‌های کاملا متفاوتی پشتیبانی می‌کنند و تا زمانی هم آیفون وارد بازار نشود، امکان مقایسه بهتر آن‌ها وجود ندارد. با ورود آیفون 13 به بازار، مقایسه این دو برند بین مردم رونق می‌گیرد و نقاط ضعف و قوت این دو مدل بهتر شناخته می‌شود. آیا آیفون 13، با این تفاوت قیمتی، سهم بازار گلکسی اس 21 الترا را در دست می‌گیرد؟

مرتبط با : اپلسامسونگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “آیفون 13 بخریم یا گلکسی S21 اولترا ؟

  1. امیر گفته:

    100 درصد آیفون
    الا شما برگردی میبینی گوشی که ۲۰۱۴ (آیفون سری ۶) تولید کرده هنوز که هنوزه خیلیا دارن استفاده میکنن ، اما گوشی ها هم رده اون موقع سامسونگ است ۵ یا بقیه برند های اندروید و که ببینی اصلا نیست دیگه

  2. حمید گفته:

    مشخصه که سامسونگ مجموعا با توجه به قیمت و عملکرد، خیلی بهتر از آیفونه. خرید آیفون چون سود بیشتری برای دلال‌ها داره تبلیغ میشه؛ وگرنه خریدش شاید فقط در آمریکای شمالی به صرفه باشه. الان آیفون فقط اسمه و وسیله پز! آدم فنی و حرفه‌ای آیفون نمی‌خره.

  3. Rasuol گفته:

    فدای دل بزرگت بشم،ما معطلیم برای خرید یک شارژ ۲۰۰۰تومانی، شما آیفون ۷۰مبلیونی پیشنهاد میدید..‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز