آیا توافق هسته‌ای و انتخابات ایران بر آینده بازار بورس موثر است؟

لست سکند

بازار بورس در هفته گذشته نوسان کمی را سپری کرد؛ حتی در دو روز مثبت و صعودی بود و امیدها را به سهامداران بازگرداند. اما امروز شاخص کل بورس منفی شده و اندکی نگرانی سهامداران را بیشتر کرد.

به گزارش کاماپرس، امروز شاخص کل بورس معادل یک میلیون و 144 هزار و 873 واحد بوده که نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته معادل 6 هزار و 973 واحد کاهش داشت. شاخص کل هم وزن هم مطابق شاخص کل رفتار کرده و با افت 2 هزار و 294 واحدی به سطح 378 هزار و 453 واحد رسید.

ارزش معاملات بازار نیز 160 هزار و 363 میلیارد ریال بوده و تعداد معاملات صورت گرفته هم معادل 754 هزار و 427 میلیارد سهم اعلام شد. نمادهای «فارس»، «شستا»، «وبملت»، «رمپنا» و «وبصادر» بیشترین تاثیر را در شاخص کل امروز داشتند. فارس نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس بوده و بیشترین اثر منفی را رو شاخص کل امروز بازار بورس داشت.

راز آسمان پایتخت

هفته آینده دور جدید مذاکرات وین آغاز خواهد شد. در این خصوص عده‌ای معتقد به ایجاد توافق جدید بوده که موجب نظر مثبت آن‌ها شده و باعث شده اکنون خرید و فروش بیشتری داشته باشند. اما انتظار دوم به ادامه ابهامات از ناحیه مذاکرات هسته‌ای و نتایج انتخابات کشور مربوط می‌شود. طرفداران این عقیده به دلیل نامعلوم بودن شرایط بازار، تصمیم گیری قطعی برای خرید و فروش سهام نداشته و اوضاع را نامشخص می‌دانند. به طور کلی به اعتقاد صاحب نظران و فعالان بازار سرمایه انتخابات و مذاکرات وین تاثیر زیادی در شرایط بورس خواهد داشت.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز