آیا تهران دو هفته تعطیل می‌شود؟

لست سکند

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران اظهار کرده است که اگر قدرت تصمیم‌گیری داشت، تهران را برای دوهفته تعطیل می‌کرد تا آمار فوتی‌های کرونا به صفر برسد.
به گزارش کاماپرس؛ با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا مجددا در کشور شدت گرفته، اما همچنان طرح موضوع قرنطینه به تابویی میان مقامات ایرانی تبدیل شده است. همین چند روز پیش بود که محسن هاشمی، ریس شورای شهر تهران از 70 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در تهران و تنها در یک روز خبر داد.

او چندی پیش از ضرورت قرنطینه دو هفته‌ای تهران هم گفته بود، اما بعدتر زیربار حرف خودش هم نرفت. روزنامه جام جم در شماره امروز خود به سراغ محسن هاشمی رفته و با او درباره شیوه عملکرد دستگاههای اجرایی در خصوص مقابله کرونا گفتگو کرده است. او به پرسشی درباره اینکه چرا مسولان ایرانی با واژه قرنطینه مشکل دارند هم پاسخ داده است.

در گفتگو جام جم با محسن هاشمی ریس شورای شهرتهران، او خواهان ادامه راهی که از ابتدا دولت برای مهار کرونا در پیش گرفته بود، شده و گفته تنها با اعمال محدودیتهایی چون ایام عید نوروز می‌توانیم به آمار فوتی صفر برسیم. به گفته هاشمی؛ «قرنطینه فعالیت‌های اقتصادی را کاملا مختل می‌کند، بیکاری را بالا می‌برد و مردم مشکل پیدا می‌کنند. پس دولت تلاش می‌کند بین اقتصاد و مبارزه با ویروس، وسط را بگیرد. ولی به نظرم باید ابتدا تعداد مبتلایان و فوتی‌ها را کم کرد و سپس دنبال آغاز فعالیت‌های اقتصادی بود.»

در ارتباط با طرح ترافیک:ضایع شدیم!

هاشمی در خصوص اجرای طرح ترافیک در شرایط کرونایی هم اشاره کرده و از یکدست نبودن تصمیم‌گیری‌ها در خصوص مقابله با کرونا در شهر تهران گفته است: موضوع طرح ترافیک البته پیچیدگی‌های زیادی دارد. اولا باید بررسی کرد وقتی طرح ترافیک نیست آیا مردم بیش از حد در شهر تردد نمی‌کنند یا باعث افزایش حجم تردد خودروها و افزایش ترافیک نمی‌شود؟ یا این که وقتی طرح نیست وضعیت آلودگی هوا چطوراست؟ اینها باید در ستاد مقابله با کرونا بحث شود و به ما ابلاغ شود وگرنه تصمیمات ما در شورای شهر وتو می‌شود و ضایع می‌شویم.

راز آسمان پایتخت

دوهفته تعطیلی برای تهران

هاشمی در پایان تاکید کرده که اگر قرار بود تنها برای مقابله با کرونا تصمیم‌گیری کند، چه راهکاری برای مقابله با شیوع این ویروس در تهران اتخاذ می‌کرد، گفته است : فعالیت‌ها را تا دو هفته تعطیل می‌کردم و محدودیت‌ها را آنقدر ادامه می‌دادم تا آمارها رو به افول برود. آن وقت وقتی شمار فوتی‌ها به صفر رسید فعالیت‌ها را بازگشایی می‌کردم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز