آپارتمان 60 متری در محله نواب تهران چند؟

افزایش تقاضا و کمبود عرضه واحدهای کوچک مقیاس در بازار مسکن قیمت یک آپارتمان 60 متری در منطقه نواب تهران به حدود 930میلیون تومان برسد.

به گزارش کاماپرس؛ با اینکه گفته می‌شود بنگاه‌های املاک در دوران شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی داشتند و چندان تقاضایی برای بازدید از خانه وجود نداشت، اما همچنان قیمت مسکن در تهران بدون درنظر گرفتن موقعیت منطقه و کاملا به صورت سلیقه‌ای در حال افزایش است. با اینکه آمارها می‌گوید به دلیل کاهش میزان تقاضا در سال ۹۹ قیمت خانه ارزان شده است اما بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی قیمت مسکن تهران در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ نسبت به ماه مشابه سال قبل خود با افزایش ۳۵ درصدی همراه شده است.

نوابِ میلیاردی!

در همین حال، باشگاه خبرنگران جوان با انتشار لیستی از قیمت خانه در منطقه نواب، از قیمتهایی رونمایی کرده که در نوع خود با توجه به موقعیت  این منطقه عجیب و غریب است. بر این اساس، قیمت یک واحد آپارتمان 60 متری در محله نواب، خیابان محبوب با سن بنای 14 سال، حدود930 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و یک خانه 40متری در همین محله و در خیابان سینای غربی و باعمر بنای 20سال،  400 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.  به همین ترتیب سایر واحدها با متراژهای 74 متر، به قیمت 1میلیارد تومان و قیمت یک واحد 114 متری یک میلیارد و صدوچهل میلیون تومان تخمین زده شده است. این در حالیست که محله نواب در منطقه 10 تهران است.

1میلیون ازدواج و تنها300هزارمسکن

راز آسمان پایتخت

در همین رابطه، «حسام‌ عقبایی»، نایب رئیس اول اتحادیه مشاورین املاک، در گفت و گو با برنا در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کاهش تقاضا و افت معاملات در پی شیوع کرونا قیمت مسکن کاهش نیافته گفته است: در ایران، مسکن هنوز به عنوان سرمایه تلقی می‌شود به همین خاطر قیمت مسکن در سال 98 نسبت به سال 97 دو برابر شده و این فاجعه است چون توازن میان عرضه و تقاضا نداریم و سالی فقط یک میلیون ازدواج در کشور داریم اما تولید مسکن ما زیر، 300 هزار تاست.

یحیی کمال پور عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز در گفتگو با همشهری با تاکید به لزوم قیمت‌گذاری منطقه‌ای و نظارت دولت بر بازار مسکن گفته بود: در شرایط کنونی در شهر تهران هر مالک، متناسب با وضعیت اقتصادی و سلیقه خود اقدام به تعیین قیمت می‌کند.‌ این در حالی است که این وضعیت و رویکرد به ضرر مستاجران و خریداران مسکن است.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز