آلفارومئو تونال مدل 2024 ؛ روح مسابقه ای در کالبدی لوکس

آلفارومئو تونال مدل 2024 با حال و هوای خاص و متفاوت ایتالیایی‌اش به بازار آمده است و ژن خودروهای مسابقه ای را درون خود نهفته دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، آلفارومئو تونال نام خودش را از طولانی‌ترین گذرگاه کوهستانی ایتالیا گرفته است که از میان کوه‌های آلپ می‌گذرد و لمباردی را به ترنتینو متصل می‌کند. این خودرو به یک پیشرانه هیبرید پلاگین مجهز شده است تا بتواند با نیرویی خارق‌العاده از جاده‌های پر پیچ و خم بالا برود. سیستم تعلیق مستقل نیز به این امر کمک شایانی می‌کند.

آلفارومئو تونال مدل 2024 از فضای بسیار خوبی برای سرنشینان بهره می‌برد ولی خشک بودن شاسی و ورود صدا به داخل کابین ممکن است گاهی آرامش آنها را بر هم بزند.

راز آسمان پایتخت

آلفارومئو تونال مدل 2024 در سه تیپ Sprint، Ti و  Veloceبه بازار عرضه می‌شود. قیمت تیپ پایه Sprint در حدود 42995 دلار اعلام شده است و به صورت استاندارد از تجهیزاتی مانند سیستم چهار چرخ محرک، دسترسی بدون کلید، استارت از راه دور، شارژر تلفن وایرلس، نمایشگر 10.25 اینچی تفریحات و سرگرمی و گرمکن غربیلک فرمان بهره می‌برد.

تیپ Ti که 44495 دلار قیمت گذاری شده است به تجهیراتی مانند نورپردازی فراگیر داخل کابین، درب صندوق عقب برقی، کیت بدنه سیاه رنگ و رینگ‌های 18 اینچی مشکی مجهز شده است.

تیپ Veloce که از قیمتی برابر با 47495 دلار برخوردار است از تجهیزاتی مانند رینگ های 19 اینچی، کالیپرهای برمبو قرمز رنگ، سیستم تعلیق تطبیقی دو حالته، پدل شیفترهای آلومینیومی، دو سر اگزوز کروم و روکش صندلی‌هایی از جنس آلکانترا بهره می‌برد.

واضح است که آلفارومئو تونال مدل 2024 ریشه‌ای قوی و قدرتی پویا و مسابقه‌ای دارد. موتور چهار سیلندر 1.3 لیتری چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد و یک موتور برقی نیز چرخ‌های عقب را می‌چرخاند. این چیدمان باعث تولید 285 اسب بخار نیرو و 470 نیوتن متر گشتاور می‌شود، این در حالی است که رقیبی مانند بی ام و ایکس 1 حداکثر 245 اسب بخار نیرو دارد.

گیربکس شش سرعته اتوماتیک هنگام شتاب گیری تعویض دنده‌هایی نرم و به موقع دارد ولی در سرعت‌های بالا ممکن است کمی درنگ داشته باشد. از طرفی، پدل شیفترهای بزرگ باعث می‌شوند راننده کنترل دقیقی داشته باشد و آلفارومئو تونال مدل 2024 بتواند به شتاب صفر تا صدی برابر با 5.6 ثانیه دست بیابد.

آلفارومئو تونال مدل 2024 شعاع فرمان مناسب و ابعاد جمع و جوری دارد که آن را برای گشت و گذار در داخل شهر بسیار مناسب می‌کند. مانوردهی و پارک کردن با آن آسان است و در مسیرهای برون شهری نیز رضایت سرنشینانش را به دست می‌آورد.

آلفارومئو تونال مدل 2024 با یک بار شارژ و فقط با استفاده از موتور برقی می‌تواند مسافتی معادل با 53 کیلومتر را بپیماید ولی چنانچه موتور بنزینی نیز در کنار آن به کار گرفته شود برد به 515 کیلومتر افزایش می‌یابد.

آلفارومئو تونال مدل 2024 از فضای بسیار زیادی در صندلی‌های عقب برخوردار است و جای کافی برای  لم دادن دو سرنشین بزرگسال فراهم شده است. برای راحتی بیشتر سرنشینان عقب، خروجی سیستم تهویه برای صندلی‌های عقب نیز از قلم نیفتاده است. سیستم تهویه اتوماتیک کارش را به خوبی انجام می‌دهد و در روزهای گرم تابستان کابین را خنک نگه می‌دارد.

از تجهیزات ایمنی آلفارومئو تونال مدل 2024 می‌توان به سیستم پیشگیری از تصادف با عابرین و دوچرخه سوارها، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم هشدار عبور از خط، کروز کنترل تطبیقی، نور بالای اتوماتیک و سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده اشاره کرد.

بیشتر بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

مرتبط با : آلفارومئو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز