آغاز مبارزه جدی با قاچاق لوازم خانگی از فردا

یک مقام مسئول صنف فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد: وزارت صنعت طرح الزام نصب کد رهگیری روی لوازم خانگی را از ابتدای تیرماه به صورت جدی اجرایی خواهد کرد.

به گزارش کاماپرس، گرانی بی رویه لوازم خانگی از یک سو و جولان اجناس قاچاق در بازار لوازم خانگی از سوی دیگر موجب شده است که مسئولان وزارت صنعت برای ساماندهی این بازار به تکاپو بیفتند و طرح جدیدی برای آرامش بازار اجرا کنند. این طرح با نظارت جدی تر بر نصب کد رهگیری بر لوازم خانگی به منظور تفکیک کالای قاچاق از غیر قاچاق کلید می خورد. البته برخی فعالان بازار لوازم خانگی معتقدند این طرح نمی تواند اثر قابل توجهی بر بازار این اقلام داشته باشد.

کد رهگیری از قاچاق جلوگیری می کند؟

بنا به اعلام تسنیم رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این باره با بیان اینکه قرار شده از اول تیرماه امسال کد رهگیری بر روی کالاها نصب شود، اظهار کرد: تولیدکنندگان و واردکنندگان باید با مراجعه به سامانه کد شناسه نسبت به دریافت کدرهگیری اقدام کنند.

مرتضی میری می‌گوید: از 15 بهمن ماه 98 نصب کد شناسه  بر روی تمام کالاهای لوازم خانگی اجباری شد و همه باید با درج اطلاعات خود در سامانه شناسه کالا نسبت به دریافت کد شناسه اقدام کنند. اما برای مدیریت بازار نصب کد شناسه کافی نیست چراکه بعضاً دیده شده کد یک یخچال بر روی صد دستگاه یخچال مشابه نصب می‌شود.

آریاک سفر

به اعتقاد فعالان بازار لوازم خانگی نیز در حال حاضر با اعمال نصب کد شناسه  بر روی کالاها تغییر چندانی در عدم فروش کالاهای قاچاق به وجود نیامده چراکه هر کس کد شناسه یک کالا را به راحتی بر روی کالای مشابه نصب کرده و ابزاری هم برای تشخیص این موضوع وجود ندارد.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز