آشنایی با پتوی گلبافت در ۱۲ نکته

لست سکند

زمانی که پتوی گلبافت به بازار عرضه شد، به قدری مورد استقبال مردم قرار گرفت که دهه‌های ۶۰ و ۷۰، پتوی گلبافت گزینه‌ی اول خانواده‌ها برای هدیه دادن به تازه‌عروس‌ها به حساب می‌آمد!
البته گروه صنعتی گلبافت در سال 1348، با تعداد محدود پرسنل در شهر اصفهان تاسیس شد. در ابتدای کار فضا بسیار کوچک و امکانات محدود بود اما به مرور با همت موسسین شرکت، توسعه یافت و پیشرفت کرد. فعالیت‌های این شرکت آنقدر چشمگیر بود که طی سه سال، کار ساختمان محل فعلی کارخانه و انتقال به آن آغاز شد.

در ادامه کاماپرس به ارائه نکاتی درباره گروه صنعتی گلبافت می‌پردازد تا علاقمندان به محصولات این شرکت بیشتر با آن آشنا شوند؛

۱. این کارخانه در زمینی به مساحت 120 هزار متر مربع و مجموع ساختمان‌های صنعتی و اداری بیش از 30 هزار متر مربع قرار گرفته است.

۲. گلبافت موفق شده با نوآوری‌ها و ابتکار عمل خود، بازار نساجی را تحت کنترل خود بگیرد و سالیان طولانی محصولات جدید و با کیفیت خود را در انحصار خود قرار داده است.

۳. برخی از محصولات گلبافت در کشورهای صنعتی مانند آلمان، ایتالیا و اسپانیا نیز مورد توجه قرار گرفته است.

راز آسمان پایتخت

۴. گلبافت فعالیت صادراتی خود را از سال 1355 آغاز کرده و با تاسیس دفاتر بازرگانی در کشورهای مختلف شروع به فروش محصولات خود به این بازار کرد و به زودی توانست به جایگاه ویژه‌ای در زمینه صادرات دست پیدا کند.

۵. از جمله اولین مواردی که در خط تولید گروه صنعتی گلبافت قرار گرفت می‌توان به گلدوزی با گل برجسته روی پارچه‌های اورگانزا جهت لباس عروس و … اشاره کرد.

۶. لمینیت کردن پارچه‌های اکریلیک گردباف برای استفاده در کت، کاپشن، لباس‌های پالتوئی و …، همچنین تولید جیر مصنوعی برای اولین بار در ایران جهت مصرف در لباس‌های مردانه، زنانه، کاپشن، پالتو و … در مدل‌های مختلف ساده و گلدار توسط گلبافت انجام شد. تولید تابلوها و قالیچه‌های تزئینی و مذهبی مشابه قالیچه‌های ابریشمی در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف، از دیگر زمینه‌های فعالیت این شرکت محسوب می‌شود.

۷. از آخرین نوآوری‌های گروه صنعتی گلبافت می‌توان به «پتوهای راشل بافت» اشاره کرد. این پتوها در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون در رشته پتو، روتختی و مشابه آن دگرگونی ایجاد کرد.

۸. در حال حاضر پس از گذشت 20 سال از ظهور این طرح، انواع پتوی گلبافت به یکی از محصولات پررونق و محبوب بازار ایران تبدیل شده است و در تمام کشور از طریق بالغ بر 200 نمایندگی به فروش می‌رسد.

۹. با توجه به استقبال فراوان بازار داخلی و خارجی از این برند، شرکت گلبافت شروع به توسعه کمی و کیفی محصولات خود کرده است. در حال حاضر این شرکت به‌طور روزانه تعداد 5 هزار پتوی راشل در سایزهای مختلف همچون پتوی نوزادی، بچه‌گانه، یکنفره و دونفره را فراهم کرده است.

۱۰. محصولات شرکت گلبافت شامل پتوی نوجوان، پر، پتوی نوزادی، فلورا، برتر و پتوهای سفارشی هستند.

۱۱. این شرکت دارای گواهینامه‌ سیستم مدیریت کیفیت، مدیریت زیست محیطی، ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و عضویت انجمن صنایع نساجی ایران است.

۱۲. گروه صنعتی گلبافت دارای تندیس زرین برند محبوب مصرف‌کنندگان در سال 94، 95 و 96 است.

مرتبط با : گلبافت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “آشنایی با پتوی گلبافت در ۱۲ نکته

  1. محمود گفته:

    با سلام، چند سال پیش بنده از همین شرکت پرمدعا دو عدد پتو خریدم که هردی آنها بصورت کج برش خورده اند، الان هم موجود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز