آشنایی با انواع پروفیل ساختمانی و کاربرد آنها

قیمت پروفیل ساختمانی - کاماپرس

پروفیل ساختمانی یکی از قطعات مورد نیاز برای ساخت انواع ساختمان و بنا است که از جنس‌های گوناگون و به صورت توخالی با طول زیاد ساخته می‌شود. این نوع مصالح، گذشته از ساختمان سازی در صنعت نیز کاربرد دارد.

به گزارش کاماپرس، انواع قطعاتی که در ساختمان یا بناها دیده می‌شود، به نوعی پروفیل ساختمانی هستند. حتی برخی از ابزار به کار رفته در ساختمان و بناها مانند تیرآهن و میلگرد نیز جزو پروفیل ساختمانی محسوب می‌شوند. پروفیل ساختمانی انواع مختلفی دارد و به طور کلی در دو دسته باز و بسته تولید می‌شود. افرادی قصد ساخت ساختمان یا هر بنایی را دارند باید از ویژگی‌ها و قیمت پروفیل ساختمانی آگاه باشند.

در این گزارش با انواع پروفیل ساختمانی و کاربرد آنها آشنا می­‌شوید.

قیمت پروفیل ساختمانی - کاماپرس

مهم‌ترین دسته بندی پروفیل ساختمانی

بر اساس شکل ظاهری: پروفیل ساختمانی انواع مختلفی دارد و بر مبناهای گوناگونی دسته بندی می‌شود. مهم‌ترین دسته بندی پروفیل ساختمانی، بر اساس شکل ظاهری بوده که به دو نوع باز و بسته تقسیم می‌شود.

راز آسمان پایتخت

انواع پروفیل باز به دلیل سطح مقطع خود به این نام شناخته می‌شوند. تیرآهن، پروفیل‌های یو شکل و ال شکل و پروفیل زد شکل همگی پروفیل باز هستند.

پروفیل‌های بسته به دلیل سطح مقطع بسته به این نام شناخته می‌شوند. این نوع پروفیل‌ها اشکال هندسی مختلفی مانند مربع، دایره، مستطیل و مثلث دارند. معمولا از پروفیل ساختمانی بسته برای ساخت نرده‌ها، قاب در و پنجره، قوطی، لوله و کرکره برقی استفاده می‌شود.

بر اساس جنس: پروفیل‎های ساختمانی معمولا در سه جنس استیل، گالوانیزه و کامپوزیتی در بازار وجود دارند.

نوع استیل این مصالح بسیار محکم و مقاوم بوده و در سطح مقطع‌های گوناگون تولید می‌شود. معمولا مقاطع پروفیل استیل از نوع باز یا بسته است و در اتصال قطعات مختلف از چنین پروفیلی استفاده می‌شود.

پروفیل گالوانیزه نیز در واقع قطعه آهنی یا فولادی است که مقاومت آن با یک پوشش لایه‌ای افزایش پیدا می‌کند. این پروفیل در انواع مقاطع باز یا بسته تولید می‌شود. معمولا از پروفیل گالوانیزه با سطح مقطع بسته برای تولید نرده، در و پنجره و موارد مشابه استفاده می‌شود. این جنس پروفیل در مقطع باز همان میلگرد، تیرآهن و نبشی است که در مقاوم سازی ساختمان‌ها نقش مهمی دارد.

پروفیل کامپوزیتی از دیگر انواع پروفیل‌ها است که به خاطر جنس خاصی که دارد، در مناطق شرجی و مرطوب مورد استفاده قرار می­گیرد. این نوع پروفیل ساختمانی خاصیت غیرکشسانی داشته و به همین دلیل مقاومت ساختمان و بنا را بالا می‌برد. این نوع پروفیل در مناطق زلزله خیز کشور بسیار پرکاربرد است.

قیمت پروفیل ساختمانی - کاماپرس

نحوه اطلاع از قیمت پروفیل ساختمانی و خرید

«آهن ملت»، یک درگاه معتبر عرضه کننده انواع آهن آلات و مقاطع فولادی با گارانتی است که طی سال‌های فعالیت خود توانسته نظر مشتریان زیادی را جلب کند. آهن ملت، یک وبسایت معتبر برای آگاهی از قیمت پروفیل ساختمانی است که هر روزه قیمت پروفیل ساختمانی را به صورت به­روز شده در اختیار متقاضیان قرار می‌­دهد.

افراد برای اطلاع از قیمت پروفیل ساختمانی یا حتی خرید انواع این محصولات به صورت آنلاین می­‌توانند به وبسایت آهن ملت به نشانی https://ahanmelat.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02167103 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز