آشفته‌بازار خودرو؛ فرصتی برای مدیران خودرو

برخی از محصولات مدیران خودرو از جمله تیگو ۷ و آریزو ۶ در مقایسه با اتومبیل‌های هم‌رده با قیمت بسیار بالاتری به فروش می‌رسند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس و به نقل از گجت نیوز، 27 آذر سال جاری، مدیران خودرو قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد.  قیمت جدید حاکی از آن است که این اتومبیل‌ها در مقایسه با خودروهای هم‌رده گران‌تر هستند.

شرکت مدیران خودرو در جدیدترین بروزرسانی، قیمت MVM X22 را ۶۲۰ میلیون تومان و همچنین قیمت چری آریزو ۵ توربو (جدید)‌ را ۷۲۷ میلیون تومان اعلام کرده است. در حالی که اتومبیل‌های با کیفیت‌تر چینی از جمله دیگنیتی و فیدلیتی با قیمت ۷۹۵ و ۷۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

علاوه بر این قیمت آریزو ۶ و تیگو ۷ نیز، علی‌رغم کیفیت پایین‌تر، از دو محصول بهمن موتور بالاتر است.

راز آسمان پایتخت

تا پیش از این خودروهای میان‌رده چینی که نسبت به اتومبیل‌های کره‌ای، ژاپنی و اروپایی ارزان‌تر هستند،‌ روانه بازار کشور می‌شدند تا با قیمت پایین‌تر در بازار ایران به رقابت بپردازند. اما با این قیمت‌های جدید برخی خودروها، به نظر می‌رسد دیگر نمی‌توان به چشم یک خودروی ارزان به آن‌ها نگاه کرد.

قیمت کارخانه‌ای محصولات مدیران خودرو پس از افزایش قیمت اخیر همچنان به قیمت بازار آن‌ها نزدیک است و محصولات این شرکت از نظر قیمتی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان از خودروهای معادل در بهمن موتور گران‌تر قیمت‌گذاری شده‌اند.

این رعایت حقوق مصرف کننده در بهمن موتور باید در شرکت‌های دیگر مورد بررسی قرار گیرد؛ چرا که هر دو از ارز آزاد با قیمت یکسان استفاده می‌کنند و این در حالی است که تعیین قیمت‌ها به روش دستوری برای خودروسازان دیگر همچنان چالش است و آن‌ها نمی‌توانند قیمت اتومبیل‌های خود را به قیمت تمام شده آن نزدیک کنند.

در همین زمینه بخوانید:

مثلا فیدلیتی در فروش نقدی بهمن موتور ۷۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این در صورتی است که این خودرو در بازار آزاد حدودا ۳۰۰ میلیون گران‌تر خرید و فروش می‌شود و این مسئله باعث شده تا مشتریان از طرح فروش این خودرو استقبال ویژه‌ای کنند. اما قیمت کارخانه‌ای تیگو ۷ که به عنوان گران‌ترین محصول بهمن موتور شناخته می‌شود به قیمت بازار این اتومبیل که حدود یک میلیارد تومان اعلام شده، بسیار نزدیک است. برخی از کارشناسان خودرو معتقد هستند که افزایش قیمت کارخانه‌ای این خودرو ممکن است باعث بالا رفتن قیمت بازار آن شود.

مرتبط با : گروه بهمنمدیران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز