آریا سایپا با چه قیمتی وارد بازار می‌شود؟

لست سکند

طبق اعلام مدیر عامل سایپا  قرار است در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو آریا تولید و روانه بازار شود. اما این خودرو جدید سایپا با چه قیمتی در کارخانه فروخته می‌شود؟

به گزارش کاماپرس، کراس اور سایپا آریا 16 مردادماه سال گذشته در مراسم معرفی محصولات جدید سایپا برای نخستین‌بار در معرض دید عموم قرار گرفت. آریا اواخر سال گذشته وارد خط تولید شد و قرار است در سال جاری و پس از تولید انبوه روانه بازار شود.

خودرو آریا ممکن است در چند تیپ مختلف عرضه شود. البته هنوز تفاوت تیپ‌های کراس‌اور سایپا آریا مشخص نیست. اما با این حال، منابع آگاه خبر داده‌اند که تیپ فول آریا، که احتمالا سایپا آریا G نامیده می‌شود نیز به زودی در مرحله تولید قرار می گیرد.

مشخصات فنی آریا و شباهت زیاد به شاهین

کراس‌اور سایپا آریا، مشخصات و آپشن‌هایی مشابه سایپا شاهین دارد. موتور آریا همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژ سایپا شاهین است که 110 اسب بخار قدرت دارد؛ پس گیربکس 5 سرعته نیز به صورت استاندارد روی این خودرو نصب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

البته مسئولان سایپا اعلام کرده اند که از سال 1400 نسخه اتومات سایپا آریا را نیز با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، تولید می کنند. همچنین همزمان با افتتاح کارخانه موتورسازی تیوان در تاریخ 19 فروردین‌ماه، گروه بهمن اعلام کرد که توافقات اولیه میان این شرکت و خودروسازی سایپا برای تولید موتور خودرو آریا انجام شده است.

در صورت نهایی شدن این توافق، سایپا آریا با موتور 3 سیلندر گروه بهمن به تولیدانبوه خواهد رسید. موتور 3 سیلندر جدید شرکت تیوان، حجمی معادل 1.0 تا 1.2 لیتر دارد و حداکثر قدرتش به 143 اسب بخار و حداکثر گشتاورش نیز به 220 نیوتن متر می‌رسد. ضمن اینکه مصرف سوختش کمتر از 5.5 لیتر خواهد بود.

آریا سایپا با چه قیمتی فروخته می شود؟

کراس‌اور جدید سایپا آریا قرار است در نیمه اول سال ۱۴۰۰ وارد بازار شود. اما با این وجود هنوز قیمت قطعی خودرو جدید سایپا اعلام نشده است. اما با توجه به قیمت کوئیک جدید و با درنظر گرفتن قیمت خودرو شاهین، ممکن است آریا با قیمت ۳۰۰ تا 350 میلیون تومان عرضه شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز