آخرین جزئیات از زیان هنگفت ایران خودرو

لست سکند

اعداد و ارقام منعکس شده از گزارش سود و زیان ایران خودرو نشان می‌دهد شرایط این تولید کننده بزرگ خودرو کشور در حوزه مالی به هیچ وجه مناسب نیست.
به گزارش کاماپرس، روند زیان دهی ایران خودرو بزرگترین خودرو ساز کشور در یکی دو سال گذشته افزایشی بوده است به طوری که براساس صورت مالی حسابرسی نشده شرکت ایران‌خودرو، زیان انباشته این شرکت در پایان ۶ماهه سال جاری به ۲۳ هزار و ۹۹۱ میلیارد تومان رسیده است.

در حالی که در پایان سال 1392 میزان زیان انباشته ایران خودرو 0.4 هزار میلیارد تومان بوده ، اما این زیان انباشته در پایان سال 1397 حدود 20 برابر شده و به 7.7 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. صورت های مالی حسابرسی نشده ایران خودرو نشان می دهند که این زیان انباشته در پایان سه ماهه اول سال 1398 به 9.8 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است؛ یعنی ظرف سه ماه به زیان انباشته این خودروساز، مبلغی حدود 2.1 هزار میلیارد تومان افزوده شده است.

ایران خودرو چقدر ضرر کرده است؟

راز آسمان پایتخت

اما حالا براساس صورت مالی حسابرسی نشده شرکت ایران‌خودرو، زیان انباشته این شرکت به گزارش نود اقتصادی در پایان ۶ماهه سال جاری به ۲۳ هزار و ۹۹۱ میلیارد تومان رسیده که نسبت به زیان ۱۴/۴ هزار میلیارد تومانی شرکت در پایان اسفند ۹۸، افزایش ۹/۵ هزار میلیارد تومانی یا به عبارتی رشد ۴۰ درصدی را طی ۶ ماه نشان می‌دهد.
صورت‌های مالی همچنین نشان می‌دهد جمع زیان انباشته سه خودروساز بزرگ کشور تا پایان اسفند سال گذشته، بیش از۵۱ هزار میلیارد تومان بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز