آخرین اخبار از جدیدترین مدل‌های گوشی هوشمند آنر: آیا ارزش خرید دارند؟

گوشی آنر

آنر از زیر مجموعه‌‌های هواوی بود که از پس تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت، فعالیت خود را به صورت مستقل آغاز کرد. این برند در سال ۲۰۱۶، بازار آمریکا را مورد هدف خود قرار داد با عرضه گوشی آنر 5X، توانست فروش ۶۰ میلیونی رقم بزند و به یکی از برندهای محبوب در این کشور تبدیل شود. از دلایل موفقیت‌ آنر می‌توان به ارائه سخت‌افزار به‌روز و قدرتمند در گوشی‌ها و از طرفی قیمت مقرون به صرفه‌ آن‌ها اشاره کرد. همچنین میان‌رده‌های این شرکت نسبت به سایر برندها، ارزش خرید بالایی دارند و می‌توانند قابلیت‌های متفاوتی را در اختیار شما قرار دهند.

از قابلیت‌های گوشی‌های جدید آنر می‌توان به همکاری این شرکت با کوالکام اشاره کرد که موجب قرار گرفتن پردازنده‌های اسنپ‌دراگون در پرچم‌دارهای آنر شد. همچنین نمایشگرهای امولد و LTPO در گوشی‌های این برند، رقابت را برای سایر برندها سخت‌ کرده و به رقیب جدی برای سامسونگ و شیائومی تبدیل شده است. از طرفی نبود قابلیت 5G در سری‌های قبلی گوش‌های آنر، نقطه ضعفی محسوب می‌شد؛ اما اکنون آنر خبر از قابلیت اینترنتی ماهواره‌ای در نسل جدید پرچم‌دارهای خود می‌دهد و شاهد فناوری 5G حتی در میان‌رده‌های این شرکت هستیم.

پرفروش‌ترین گوشی‌های آنر

از محبوب‌ترین گوشی‌های آنر می‌توان به گوشی Magic 5 Pro، Honor 90، Honor X9a و Honor X8a اشاره کرد. این محصولات جدیدترین گوشی‌های برند آنر در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ محسوب می‌شوند که شامل گوشی‌های پرچم‌دار و میان‌رده این شرکت هستند. در ادامه نگاهی مختصر به مشخصات این گوشی‌ها خواهیم داشت و ارزش خرید‌ آن‌ها را بررسی می‌کنیم، با وبسایت کاماپرس همراه باشید.

گوشی آنر - کاماپرس

گوشی پرچم‌دار قدرتمند و مقرون به صرفه آنر: گوشی Magic 5 Pro

در حال حاضر بهترین گوشی آنر، گوشی Magic 5 Pro است که مدت کمی از عرضه آن می‌گذرد و به جدیدترین سخت‌افزار روز مجهز شده است. از قابلیت‌های این گوشی پرچم‌دار می‌توان به نمایشگر ۶.۸۱ با نسبت نمایشگر به بدنه ۹۱ درصد از نوع LTPO OLED، ساختار شیشه‌ای، بهره‌مندی از پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲ و دوربین‌های سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

از طرفی این گوشی دارای باتری پرظرفیت ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی است که می‌تواند شارژدهی بالایی داشته باشد و حداقل تا یک روز در حالت استفاده معمولی شما را همراهی کند. نکته قابل توجه در شارژدهی این گوشی که نسبت به بالارده‌های سامسونگ برتری دارد؛ سرعت شارژ ۶۶ واتی و بی‌سیم ۵۵ واتی است که باتری گوشی را در مدت زمان کمتر از ۴۰ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌کند. ‍

ناگفته نماند که پردازنده گوشی مجیک ۵ پرو، از قدرتمندترین تراشه‌های بازار موبایل است که می‌تواند با پردازنده‌های پرچم‌دار سامسونگ و آیفون رقابت کند. عملکرد پردازنده در اجرای سنگین‌ترین بازی‌های موبایل، خیره کننده است و شاهد سرعت پردازشی بالا و پایداری خوبی هستیم. اگر گیمر هستید می‌خواهید جدیدترین بازی‌های اندرویدی مانند وارزون موبایل را با بهترین گرافیک ممکن تجربه کنید، این گوشی گزینه خرید مناسبی برای شما است.

قاتل پرچم‌دار ارزان قیمت با سخت‌افزار به‌روز: گوشی Honor 90

گوشی Honor 90، یکی از خوش ساخت‌ترین گوشی‌های بالارده بازار محسوب می‌شود که دارای طراحی مدرن و متریال باکیفیتی در ساختار آن است. اولین نکته‌ای که در ظاهر این گوشی توجه شما را به خود جلب می‌کند، نمایشگر آن است که تقریبا حاشیه‌ای ندارد و تمامی فضای قاب جلویی در اختیار صفحه نمایش قرار دارد. نمایشگر ۶.۷ اینچی آنر ۹۰، از نوع امولد ۱۲۰ هرتزی است که از ۱ میلیارد رنگ و قابلیت HDR10+ پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر تصاویر را به رزولوشن ۲۶۶۴×۱۲۰۰ نمایش می‌دهد که کیفیت تصویر بسیار بالایی دارد و برای تماشای فیلم و گیم گزینه مناسبی است.

از طرفی آنر در این گوشی به سراغ پردازنده اسنپ‌دراگون ۷ نسل ۱ رفته است که در کنار آن ۸/۱۲/۱۶ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی Adreno 644 قرار دارند. این پردازنده را در بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار سایر برندها در سال‌های گذشته مشاهده کرده‌ایم و می‌دانیم قدرت پردازشی بالایی دارد. عملکرد پردازنده در انجام هرنوع عملیاتی،‌ فوق العاده است و خیال شما را بابت اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها راحت می‌کند. اگر گیمر یا ادتیور هستید و بودجه کمی دارید، گوشی آنر ۹۰ جایگزین مناسبی برای پرچم‌دارها محسوب می‌شود.

گوشی آنر - کاماپرس

نکته قابل توجه این گوشی، بخش عکاسی آن است که از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. عملکرد دوربین برای عکاسی در شرایط نوری متفاوت، رضایت‌بخش است و می‌توان تصاویر باکیفیت و حرفه‌ای با آن ثبت کرد. همچنین بخش شارژدهی را باتری ۵۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی تشکیل می‌دهد که به وسیله آداپتور فست شارژ ۶۶ واتی در جعبه دستگاه، می‌توان آن را در کمتر از ۴۰ دقیقه به صورت کامل شارژ کرد.

میان‌رده قدرتمند، با ارزش خرید بالا: گوشی Honor X9a

به سراغ یکی از بهترین میان‌رده‌ آنر می‌رویم که از در همان ابتدا، امضای کار آنر را در ساختار دستگاه مشاهده می‌کنیم. نمایشگر بزرگ و بدون حاشیه، از مشخصات گوشی‌های جدید آنر هستند که این امر باعث می‌شود، حس استفاده از یک گوشی پرچم‌دار به شما منتقل شود. از طرفی سامسونگ بعد از سال‌ها در میان‌رده‌های خود، از نمایشگر کوچک‌ با حاشیه‌های زیاد و بریدگی قرصی شکل استفاده می‌‌کند که این موضوع، یکی از برتری‌های آنر نسبت به سامسونگ است.

گوشی آنر X9a از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی امولد با روشنایی ۸۰۰ نیت بهره می‌برد که دارای زاویه دید گسترده‌ای است. این صفحه نمایش تصاویر را با کیفیت فول اچ دی به نمایش در می‌آورد و به لطف پشتیبانی از ۱ میلیارد رنگ، شاهد ترکیب رنگ و وضوح تصویر بالایی هستیم. در بخش پردازشی دستگاه، تراشه اسنپ‌دراگون 695 5G حضور دارد که از پردازندهای محبوب میان‌رده کوالکام محسوب می‌شود. این پردازنده براساس معماری ۶ نانومتری ساخته شده است که می‌تواند سرعت پردازشی خوبی در اجرای عملیات‌های مختلف در اختیار شما قرار بدهد.

عملکرد پردازشی این گوشی در جایگاه یک گوشی میان‌رده برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین، رضایت‌بخش است و به لطف پردازنده گرافیکی Adreno 619 و ۸ گیگابایت رم، می‌‌توان بازی‌هایی مانند کالاف دیوتی موبایل و پابجی موبایل را با گرافیک حداکثر اجرا کرد. البته نباید از پایداری معمولی پردازنده غافل شد و در طولانی مدت، نیاز به چند دقیقه استراحت دارد تا دمای دستگاه کاهش پیدا کند.

بخش عکاسی و فیلم‌برداری گوشی آنر X9a مانند سایر میان‌رده‌ها، از دوربین‌های سه‌گانه استفاده می‌کند که دوربین اصلی به سنسور ۶۴ مگاپیکسلی واید مجهز شده است. عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی در نور روز و حتی محیط‌های تاریک، رضایت‌بخش است و شاهد جزئیات بالا، کنتراست رنگ مناسب و داینامیک رنج خوبی هستیم. همچنین شارژدهی دستگاه توسط باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی انجام می‌شود که به لطف مصرف کم پردازنده، بیش از یک روز در حالت استفاده معمولی می‌تواند دوام داشته باشد و برای شارژ آن، آداپتور فست شارژ ۶۶ واتی حضور دارد که تنها ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد، تا باتری را به صورت کامل شارژ کند.

خرید گوشی آنر X9a را برای کاربرهایی که بودجه محدودی دارند و دنبال یک گوشی میان‌رده با قیمت مقرون به صرفه و سخت‌افزار قدرتمند هستند، پیشنهاد می‌کنیم. همچنین این گوشی از دوربین‌‌های باکیفیتی بهره می‌برد که می‌تواند تجربه عکاسی لذ‌ت‌‌بخشی را برای شما رقم بزند و به صورت خلاصه می‌توان گفت، با یک گوشی میان‌رده همه جانبه مواجه خواهید بود که از هر نظر، عملکرد خوبی به نمایش می‌گذارد.

گوشی ارزان قیمت، با دوربین‌های باکیفیت: گوشی Honor X8a

به سراغ یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های آنر می‌رویم که در بازه قیمتی گوشی Honor X8a، جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. این گوشی اقتصادی از طراحی مدرنی بهره می‌برد و قاب پشتی آن، شباهت زیادی به گوشی‌های آیفون دارد. همچنین در نمای جلویی،‌ نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی از نوع IPS LCD به چشم می‌خورد که تقریبا ۸۹.۶ درصد از فضای قاب را تصاحب کرده است. این صفحه نمایش ۹۰ هرتزی، ظاهری پرچم‌دار به دستگاه بخشیده است و می‌تواند تصاویر را به صورت فول اچ دی نمایش دهد. از طرفی دوربین‌های سه‌گانه آماده هستد، تا عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیتی ثبت کنند. دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی اصلی نسبت به سایر گوشی‌های اقتصادی، عملکرد به مراتب بهتری دارد و در این بازه قیمتی، معدود گوشی را می‌توان پیدا کرد که از این سنسور استفاده کند. البته ناگفته نماند که پردازنده مدیاتک Heilo G88 در این گوشی، صرفا برای کارهای روزمره مناسب است و با توجه عملکرد تراشه، خرید این گوشی را به افراد گیمر پیشنهاد نمی‌‌کنیم. همچنین در بخش شارژدهی این گوشی از باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که طول عمر بالایی دارد و برای شارژ آن، آداپتور فست شارژ ۲۲.۵ وات در نظر گرفته شده است که در مدت زمان کمتر از ۳۰ دقیقه، درصد شارژ باتری را به ۵۰ می‌رساند.

گوشی آنر X8a با قیمت مقرون به صرفه‌ای در بازار ایران به فروش می‌رسد و خرید آن را برای کاربرهایی که به دنبال یک گوشی معمولی با نمایشگر باکیفیت، باتری بادوام و دوربین‌های مناسب است، پیشنهاد می‌کنیم. در صورت تمایل برای خرید و اطلاع از قیمت گوشی‌ آنر، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فرنا که مرکز بازار موبایل ایران است، مراجعه نمایید.

جمع‌بندی

در این مطلب، جدیدترین گوشی‌های هوشمند آنر و ارزش خرید آ‌ن‌ها را بررسی کردیم که با توجه به تعاریف فوق، می‌توان گفت که آنر پیشرفت قابل توجهی در تولید گوشی‌های هوشمند داشته است و شاهد سخت‌افزار به‌روز و قدرتمندی در محصولات آن هستیم. همچنین این شرکت نوید عرضه گوشی‌های پرچم‌دار جدید تا اواخر سال ۲۰۲۴ را داده است که از فناوری‌ ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند و احتمال می‌رود، این گوشی‌ها مانند پرچم‌دارهای سامسونگ از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز