کیف پول ارز دیجیتال چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد ؟

همان طور که ما پول و ارزهای فیزیکی خود را در کیف پول نگهداری می‌کنیم، برای نگهداری ارزهای دیجیتال نیز به کیف پول ارز دیجیتال نیاز داریم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار رمزارزها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از کیف پول من، امروزه دنیای تکنولوژی در حوزه کسب درآمد و خرید و فروش، تفاوت‌های بسیاری با همین چند سال گذشته پیدا کرده است، به طوری که با استفاده از کیف پول‌های رمزنگاری شده، می‌توان انواع رمز ارزها مانند بیت کوین، تتر و اتریوم و … را در این کیف پول‌ها با حفظ امنیت بالا نگهداری کرده و برای انجام تراکنش‌های مختلف از قبیل جابجایی پول و یا خرید محصولات مختلف از آنها استفاده کرد.

ما در این مطلب سعی داریم ضمن معرفی کیف پول رمزارز، به بررسی قابلیت‌ها و کاربردهای آن بپردازیم و ببینیم آیا کیف پول بیت کوین با کیف پول تتر و .. تفاوت دارد و یا می‌توان از یک کیف پول برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کرد. در انتها نیز “کیف پول من” را به عنوان یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال به شما معرفی خواهیم کرد.

آریاک سفر

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

والت Digital Currency Wallet یا همان کیف پول ارز دیجیتال، یک برنامه‌ نرم‌افزاری است و به گونه‌ای طراحی شده که با بلاک چین‌های مختلف در تعامل است و شما می‌توانید با استفاده از آن ارزهای دیجیتال خود از قبیل بیت کوین، تتر و اتریوم و دوج کوین و .. را به راحتی از جایی به جای دیگر فرستاده و تراز و تراکنش‌های حساب خود را به این ترتیب تحت نظر داشته باشید.

نکته مهم دیگر درباره کیف پول ارز دیجیتال آن است که به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند تمامی رمز ارزهای خود را به تفکیک مشاهده کرده و تحت کنترل داشته باشد زیرا این نرم افزار می‌تواند سابقه تراکنش‌های هر رمز ارز را جداگانه در خود حفظ کند.

بنابراین آن چه تا اینجا ذکر کردیم لزوم استفاده از یک کیف پول رمزارز را برای کاربرانی که قصد استفاده از هر ارز دیجیتالی دارند را مشخص می‌کند.

چگونه باید از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کرد؟

کیف پول‌ رمزارز از هر نوعی که باشد، متشکل از دو کد خصوصی و عمومی است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها بتواند به رمز ارزهای دیجیتالی مختلفی که دارد دسترسی داشته باشد. ضمن آن که می‌توان با استفاده از همین کدها انواع معاملات دیجیتالی مانند انتقال ارزها و یا انتقال آن‌ها به والت دیگر و همچنین انواع تراکنش‌ها را انجام داد. کدهای خصوصی کدی شبیه به رمز کارت بانکی بوده و کدهای عمومی به شماره حساب بانکی‌ شباهت دارند.

برای آن که بدانید چگونه می‌توان از یک کیف پول بیت کوین یا تتر و … استفاده کرد بهتر است آن را به مانند یک کارت اعتباری در نظر بگیرید. همان طور که هر کارت بانکی و یا کارت اعتباری دارای یک شماره حساب و یک رمز خصوصی است که تنها در اختیار همان کاربر قرار دارد، کیف پول رمزارزها نیز همین ویژگی را دارند. به طوری که تنها می‌توانید کد عمومی را برای انجام تراکنش‌ها یا واریز پول در اختیار دیگران قرار دهید و کد خصوصی تنها مختص به شما بوده و می‌توانید برای حفظ و مدیریت ارزهای دیجیتال خود از آن استفاده کرده و لازم است از ارائه آن به دیگران به شدت مراقبت کنید.

چند نوع کیف پول رمزارز داریم؟

همان طور که می‌دانید دنیای آینده دنیای تغییرات بسیار زیاد در زمینه خرید و فروش و انتقال ارز و پول است و شاید زمانی را ببینیم که دیگر چیزی به نام ارز و پول‌های فیزیکی وجود نداشته باشد و همه امور مالی توسط رمزارزها انجام شود. به همین منظور چنانچه اکنون سروکاری با ارزهای دیجیتال ندارید باید بدانید که داشتن اطلاعات درباره آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید تا چنانچه تصمیم به خرید و فروش آن‌ها و یا انجام تراکنش به واسطه آن‌ها گرفتید، با کارایی و انواع کیف پول ارز دیجیتال آشنا باشید. ما در ادامه به معرفی انواع کیف پول دیجیتال و کاربرد آن‌ها خواهیم پرداخت.

کیف پول گرم

کیف پول گرم یا Hot Wallet به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاربر می‌تواند آن‌ها را بر روی کامپیوتر شخصی و یا تلفن همراه خود نصب نماید. والت گرم این قابلیت را دارد تا تمامی اطلاعات کاربران را به صورت آنلاین حفظ و ذخیره نماید. اما یک نکته مهم در مورد مزایا و معایب این دسته از کیف پول‌ها وجود دارد.

با توجه به اینکه دسترسی کاربر به آن‌ها بسیار راحت است، اما امکان هک شدن اطلاعات و دارایی این کیف پول‌ها نیز وجود دارد، بنابراین باید هنگام استفاده از هر نوع کیف پول، اعتبار شرکت سازنده را به خوبی بررسی نمایید و دیگر آن که هیچگاه تمامی دارایی خود را در یک کیف پول ارز دیجیتال نگهداری نکنید. به عنوان مثال کیف پول تتر شما از کیف پول بیت کوین جدا باشد. کیف پول آنلاین، کیف پول موبایلی و کیف پول دسکتاپ جزء کیف پول‌های گرم به شمار می‌آیند.

کیف پول سرد

کیف پول سرد یا Cold Wallet به گونه‌ای طراحی شده که اطلاعات و دارایی کاربران را به صورت آفلاین ذخیره سازی می‌کند و برای این امر نیازه به استفاده از اینترنت نخواهد بود. اگر بخواهیم به مزایای استفاده از کیف پول رمزارز سرد اشاره کنیم مهمترین مزیت امنیت بالای آن است به طوری که امکان هک شدن در آن وجود ندارد.

زیرا هر کیف پول ارز دیجیتال که با اینترنت در ارتباط باشد و شما از آن روی گوشی موبایل و یا کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید، می‌تواند همیشه دچار آسیب شود، بنابراین ضمن مراقبت هرچه بیشتر از کد خصوصی خود، پیشنهاد می‌شود همه رمز ارزها را در یک کیف پول قرار ندهید.

برای بیشتر کردن امنیت کیف پول چه تدابیری می‌توان در نظر گرفت؟

شما برای حفظ، نگهداری و همچنین مدیریت رمزارزهای خود چه از کیف پول‌های کاغذی، موبایلی،آنلاین و تحت وب استفاده کنید و چه از کیف پول‌های سخت افزاری مختلف، اگر کد خصوصی شما در دسترس دیگران قرار گیرد می‌تواند به او امکان استفاده همه جانبه از رمز ارزهای دیجیتال شما را بدهد. پس نکته اول درخصوص افزایش امنیت کیف پول ارز دیجیتال آن است که از این کد به شدت مراقبت نمایید. در ضمن برای مراقبت از اطلاعات خود و مقابله با تهدیداتی از قبیل هک و فیشینگ پیشنهاد می‌کنیم اقدامات زیر را انجام دهید.

  • همیشه از آخرین نسخه کیف پول استفاده کرده و آن را به روزرسانی کنید، زیرا این امر در بالا بردن سطح ایمنی کیف پول شما موثر خواهد بود.
  • لایه‌های امنیتی بیشتری را ایجاد کنید. استفاده از کد احراز هویت دو مرحله ای یکی از این موارد امنیتی به شمار می آید زیرا این کد حتما به شماره موبایل شما فرستاده شده و فرد دیگری نمی تواند آن را داشته باشد.
  • از امضاهای چندجانبه استفاده کنید. چنانچه بتوانید انجام معاملات را با استفاده از دو یا سه دستگاه تایید کنید چنانچه یکی از دستگاه‌ها دچار آسیب شده یا دزدیده شود، هکر نمی‌تواند به کیف پول شما دسترسی پیدا کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از کیف پول‌هایی استفاده کنید که بتواند از این قابلیت پشتیبانی کند.
  • نسخه پشتیبان از کیف پول رمزارز خود تهیه کنید، در این صورت چنانچه نتوانید به هر دلیل به کیف پول دسترسی داشته باشید نسخه پشتیبان کمک می‌کند بتوانید آن را بازیابی فرمایید.

خرید و فروش ارز دیجیتال به چه روشی انجام می‌شود؟

هنگامی که یک حساب و یا یک کیف پول ارز دیجیتال برای خود تهیه کردید می‌توانید اقدام به خرید فروش ارز دیجیتال نمایید که این امر نیز از طریق صرافی ارز دیجیتال انجام می‌شود. این صرافی‌ها می‌توانند به صورت یک سایت باشند و یا یک اپلیکیشنی که روی گوشی موبایل نصب می شوند.

هنگامی که در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام می‌کنید، می‌توانید با پرداخت پول رایج یا ارز دیجیتال، ارز دیجیتال دیگری را خریداری کرده و یا رمز ارز خود را بفروشید و آن را به پول ملی تبدیل نمایید. اما برای انجام همه این اعمال نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال امن دارید. کیف پول من یکی از این کیف پول ها به شمار می‌آید که در ادامه به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

کیف پول من

اگر می‌خواهید در زمان حال به آینده متصل باشید، استفاده از رمز ارزها، اکنونِ شما را به آینده پیوند می‌دهد. با داشتن یک کیف پول امن نه تنها امکان خرید و فروش تمامی ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین، تتر و اتریوم و … برای شما فراهم می‌شود بلکه می‌توانید علاوه بر رمز ارزهای قدیمی‌تر، ارزهای جدیدی که معرفی می‌شوند را نیز بررسی کرده و در صورت تمایل خریداری کنید.

همچنین برای خرید و فروش فن توکن تیم‌های معروف نیز نیاز به داشتن کیف پول ارز دیجیتال دارید. کیف پول در حال حاضر توانسته است نقش بسیار موثری در رشد و ارتقاء کیفیت خرید و فروش ارز دیجیتال در بازار ایران ایفا نماید. از جمله مزایای این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • با داشتن این کیف پول می‌توانید سطح امنیتی حساب کاربری خود را افزایش دهید.
  • انجام هر تراکنش انتقالی تنها به وسیله تماس تلفنی مستقیم یا تایید پیامک توسط کاربر انجام می‌شود.
  • می‌توانید هر نوع ارز را در لحظه به پول رایج یعنی تومان تبدیل نمایید. در حالی که این قابلیت برای بیشتر کیف پول‌ها در سطح جهان امکان پذیر نیست.
  • با استفاده از کیف پول من می‌توانید خرید و فروش ارز دیجیتال را در انواع مختلف انجام داده و نگهداری کنید.
  • تحویل آنی ارزهای دیجیتال همراه با پشتیبانی سریع یکی دیگر از مزایای کیف پول من می‌باشد.

اگر مایلید در این حوزه فعالیت کرده و اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کنید از جمله خرید شیبا ، پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت کیف پول من به آدرس الکترونیکی https://kifpool.me/ بزنید و ضمن کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره نسبت به دریافت کیف پول من، بزرگترین سامانه نگهداری، خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران با امنیت بالا اقدام فرمایید.

مرتبط با : کیف پول من
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز