سوپ بال کوسه در رستوران های گران قیمت: از شایعه تا واقعیت

لست سکند

خبر طبخ سوپ بال کوسه در رستوران های لاکچری و فروش آن با قیمت های نجومی به مشتریان خاص توسط مسئولان یگان حفاظت از محیط زیست تکذیب شده است اما این شایعات همچنان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حال انتشار است و نیاز به رسیدگی جدی تر دارد.

به گزارش کاماپرس، اخباری که گاه و بیگاه درباره طبخ و فروش غذاهای خاص با قیمت های نجومی در فضای مجازی منتشر می شود اگر به مسائل زیست محیطی مرتبط باشد باید با دقت و حساسیت از سوی نهادهای مسئول پیگیری شود. به تازه گی نیز اخباری در این زمینه منتشر شده که حکایت از طبخ سوپ بال کوسه در رستوران های گران قیمت و لاکچری برای مشتریان خاص خبر می دهد و این درحالیست که صید کوسه ممنوع است.

مسئولان یگان حفاظت با این استدلال که هیچ رستورانی حاضر نیست مجوز فعالیت خود را با سرو این غذای تخلف آمیز به خطر اندازد ، این شایعه را تکذیب می کنند اما با توجه به این که در اغلب موارد شایعات اینچنینی چندان هم دور از واقعیت از آب درنمی آید، لازم است در این باره پیگیری های جدی تری انجام شود.

شهروندان تخلف را گزارش کنند

سرهنگ محبت‌خانی رییس یگان حفاظت از محیط زیست ایران در این باره به فارس گفته است:به طور کلی صید کوسه به عنوان یک تخلف شناخته می‌شود. با وجود این ممکن است که در بین ماهیگیران خلیج فارس شاهد صید این نوع از ماهی‌های جثه بزرگ نیز باشیم. بنابراین این خبرها تازگی ندارد و ممکن است که در نقاطی این تخلف بر خلاف قانون اتفاق بیفتد، اما من خبر موثقی درباره سلاخی و فروش تعداد زیادی از باله کوسه در تهران نشنیده‌ام.

راز آسمان پایتخت

وی در ادامه می گوید: ببینید خیلی واضح است که در این زمینه با یک سری شایعات رو به رو هستیم. در شایعه به طور معمول اطلاعات ریزی وجود ندارد. در این موارد مطرح شده که رستوران های گران قیمت. سوال اینجاست کدام رستوران. این یک تخلف فاحش و آشکار است و هیچ رستوران‌دار منطقی کسب و کار خود را به خاطر سرو یک نوع سوپ به خطر نمی‌اندازد.

محبت خانی در پایان خاطرنشان کرده است: ما سامانه فعالی در این زمینه داریم و شهروندان با شماره گیری ۵۰۰۴۰ می‌توانند کمک حال ما در رصد دقیق‌تر بازار فروش آبزیان باشند.گزارش این نوع تخلف‌ها باعث تسریع روند برخورد با این متخلف‌ها می‌شود به همین دلیل همکاری شهروندان برای ما بسیار ارزشمند است.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز