رولت سرخ منتشر شد

نشر ثالث کتاب رولت سرخ را با ترجمه بیژن اشتری منتشر کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این کتاب توسط دزموند چام نویسنده تبعیدی چینی نوشته شده است. او همسر یکی از ثروتمندترین زنان چینی بود که در سال 2017 به ناگاه و بدون مقدمه ناپدید شد. چام به همین بهانه، نوشتن کتاب رولت سرخ را آغاز کرد و به روابط اقتصادی پنهان سران حزب کمونیست چین پرداخت. او در این کتاب سعی می‌کند با نگاهی ریزبینانه پیوند میان میلیاردرهای چینی و اعضای دفتر سیاسی حزب کمونیست این کشور را موشکافی کند و نشان دهد جت‌های شخصی و رولزرویس‌های میلیاردی که در آسمان و زمین چینِ کمونیست تردد دارند، چگونه متولد شده‌اند.

چام در شهر بندری شانگهای به دنیا آمد و هنگ‌کنگ به مدرسه رفت. او تحصیلات عالی خود را در دانشگاه ویسکانسین آمریکا و دانشگاه علم و تکنولوژی هنگ‌کنگ ادامه داد. این نویسنده که در پروژه‌های عظیمی همچون ساخت بزرگترین پایانه حمل و نقل هوایی چین مشارکت داشته، آشنایی زیادی با فضای کسب و کار این کشور دارد. ازدواج و آشنایی با یکی از ثروتمندترین زنان چین نیز این امکان را برای چام فراهم کرد تا با روابط پشت پرده میلیاردرها و سیاستمداران آشنایی بیشتری پیدا کند.

آریاک سفر

کتاب رولت سرخ در اولین جمله و بدون هیچ مقدمه‌ای به ناپدید شدن ویتنی دوان، همسر پنجاه سالۀ دزموند چام آغاز می‌شود. او در زمان ناپدید شدن، مدیر ارشد یک پروژه ساختمانی 2.5 میلیاردی در پکن، پایتخت چین بود. نویسنده در صفحه‌های بعد توضیح می‌دهد که «ناپدید شدن‌های بدون توضیح و دلیل در چین زیاد اتفاق می‌افتد. در کشوری که حزب کمونیست انحصار قدرت را به دست دارد، ظاهرا توقع هیچ توضیح و دلیلی را درباره ناپدیدشدگان نباید داشت. گرچه در قانون اساسی چین حقوق شهروندان تضمین شده است اما پلیس چین با نادیده گرفتن قانون، به خودش اجازه می‌دهد که به کوچک‌ترین بهانه‌ای هر فردی را که دلش بخواهد، دستگیر و برای ماه‌ها و سال‌ها زندانی کند. این روزها ماموران حزب کمونیست حتی در ورای خاک چین آدم‌ربایی می‌کنند. آن‌ها روزنامه‌نگاران، تاجران، ناشران و ناراضیان سیاسی را از کشورهای دیگر می‌ربایند و به چین می‌برند. این عملیات شبیه عملیات ضدتروریستی سیا در خارج از خاک آمریکاست که طی آن فرد مظنون به عملیات تروریستی ربوده و به آمریکا یا یک کشور دوست منتقل می‌شود تا در آن‌جا بازجویی و تخلیه اطلاعاتی شود.»

رولت سرخ، توسط بیژن اشتری ترجمه شده که پیش از این نیز کتاب‌هایی درباره شخصیت‌های سیاسی مانند صدام، مائو، چاوز، چه‌گوارا، موسیلینی، قذافی، لنین، استالین، راسپوتین، چائوشسکو، انور خوجه و بوخارین ترجمه کرده بود.

این کتاب در 462 صفحه و با قیمت 220 هزار تومان از هفته گذشته به پیشخوان کتابفروشی‌ها آمد.

 

 

انتهای پیام

مرتبط با : نشر ثالث
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز