بهترین سایتهای گردشگری ایران کدامند؟

برترین سایت گردشگری

اینترنت تاثیر غیرقابل انکاری بر صنعت گردشگری گذاشته است؛ به شکلی که در سال‌های اخیر بسیاری از آژانس‌های کوچک مسافرتی تعطیل شدند و در مقابل برخی استارت‌آپهای کوچک به پرچمداران این صنعت تبدیل شدند.

به گزارش کاماپرس، با تغییر الگوی خرید تور، بلیط و هتل و حرکت مشتریان خدمات گردشگری از مراجعه حضوری به خرید اینترنتی، بین فعالان این صنعت رقابت شدیدی برای حضور در فضای مجازی و رسیدن به صفحه اول موتورهای جستجوگر ایجادشد. در کشور ما نیز پرچمداران صنعت گردشگری با یکدیگر رقابت می‌کنند تا کاربرانِ اهل سفر را به مشتریان خود تبدیل کنند. آنها با طراحی وب‌سایت‌های پویا، شبکه‌های اجتماعی فعال، تولید محتوای متنوع و استخدام نیروهای متخصص سعی می‌کنند از رقبای خود عقب نیافتند.

یکی از شاخص‌هایی که می‌توان برای بررسی جایگاه سایت‌ها به آن استناد کرد، سایت آلکسا است. گروه تحلیل کاماپرس روز بیست و چهارم اسفندماه و در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری ایران به کلی تعطیل شده، به بررسی وضعیت سایت پرچمداران این صنعت پرداخته است. نتیجه کلی این ارزیابی به شرح زیر است؛
بهترین رتبه آلکسا در میان سایت‌های معرفی‌کننده یا ارایه‌دهنده خدمات گردشگری متعلق به «علی بابا» است. این سایت در جهان رتبه 2794 را تصاحب کرده است. بعد از علی بابا، برندهای لست‌سکند، الی‌گشت و اسنپ‌تریپ بهترین رتبه‌های جهانی را دارند. این سه مجموعه به ترتیب جایگاه‌های 5134، 6623 و 10928 رتبه‌بندی جهانی آلکسا را به خود اختصاص داده‌اند.
سایر برندهای حوزه گردشگری به ترتیب زیر این سه سایت را دنبال می‌کنند:
5- فلایتیو در رتبه 12909
6- مستر بلیط در رتبه 13869
7- قاصدک24 در رتبه 17276
8- ایران هتل‌آنلاین در رتبه 22971
9- لحظه آخر در رتبه 27216
10- پایانه در رتبه 35544

آریاک سفر

به نظر می‌رسد با توجه به محدودیت‌هایی که در اسفندماه برای مسافرت‌های داخلی و خارجی ایجادشده، میزان مراجعه کاربران به سایت‌‌های حوزه گردشگری افت کرده و جایگاه‌هایی که این برندها با هزینه‌های بسیار زیاد و به سختی به دست آورده‌اند طی هفته‌های آتی از دست برود. این در حالی است که همه ساله با نزدیک شدن به نوروز، تعداد مراجعه به این سایت‌ها با چنان افزایشی مواجه می‌شد که رتبه‌های آلکسا به طرز مشهودی ارتقا می‌یافت.
پیش‌بینی می‌شود تا پایان نوروز این سایت‌ها هر یک بین 2 تا 5 هزار پله سقوط را تجربه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : اسنپ تریپالی‌ گشتایران هتل‌ آنلاینپایانهعلی بابافلایتیوقاصدک24لست سکندمستر بلیط
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز