با توکا فولاد بیشتر آشنا شوید

شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد در سال 1367 با هدف پشتیبانی و ساخت مجتمع فولاد مبارکه افتتاح شد. پس از راه‌اندازی فولاد مبارکه، شرکت توکا فعالیت‌های خود را در برنامه‌های توسعه، تامین و تدارک مواد اولیه و تجهیزات و انجام پروژه‌های تخصصی فولاد مبارکه گسترش داد و در حال حاضر به عنوان بزرگترین و معتبرترین هلدینگ‌های لجستیکی زنجیره فولاد محسوب می‌شود.

در ادامه کاماپرس به ارائه نکاتی درباره شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد می‌پردازد؛

۱. شرکت توکا فولاد در سال 1378 تبدیل به سهامی عام شد و از سال 1380 در سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

۲. هم اکنون هلدینگ سرمایه گذاری توکا فولاد به عنوان یک نهاد مالی محسوب می‌شود که با سرمایه گذاری بلندمدت در بالغ بر 25 شرکت مستقل در چهارچوب قانون تجارت و حاکمیت سازمانی مستقل فعالیت می‌کند. توکا فولاد کنترل و راهبری این شرکت‌ها را در چهار حوزه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای، گروه صنعتی و معدنی، گروه پیمانکاری و خدماتی و گروه مالی و بازرگانی به عهده دارد.

۳. گروه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای با شش شرکت که دو شرکت اصلی آن هلدینگ توکا ریل و شرکت حمل و نقل توکا هستند، با نمادهای توریل و حتوکا در بورس اوراق بهادار به ثبت رسیده‌اند. هم اکنون ناوگان ریلی توکا ریل و زیرمجموعه آن 26 درصد از کل بار ریلی کشور را حمل می‌کنند که معادل 30 درصد بار معدنی کشور است.

آریاک سفر

۴. گروه صنعتی و معدنی شامل ۸ شرکت از قبیل صنایع نسوز توکا و فرآورده‌های نسوز آذر، ایران ذوب، میرکو و توکا تولید اسپادان با تولید انواع رنگ‌های صنعتی کویل کوتینگ و اپوکسی به نام توکا رنگ فولاد سپاهان است. از دیگر شرکت‌های این گروه می‌توان به شرکت فولاد تاراز به عنوان اولین تولیدکننده ورق‌های گالوانیزه و گالوالوم رنگی در ایران و همچنین شرکت فولاد افزا سپاهان اشاره کرد.

۵. گروه پیمانکاری و خدماتی با پنج شرکت در اجرای پروژه‌های صنعتی، ساختمانی، خدماتی و … فعالیت دارد.

۶. گروه مالی و بازرگانی در زمینه بازرگانی داخلی و خارجی، تامین قراضه مورد نیاز مجتمع فولاد مبارکه و همچنین خرید و فروش محصولات فولادی فعال هستند.

۷. شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد در آخرین بازنگری برنامه استراتژیک خود به دنبال به دست آوردن جایگاه برتر در بین 20 شرکت اول هلدینگ سرمایه گذاری پذیرفته شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار است. این شرکت چشم‌انداز خود را برای افق 1404 بر اساس افزایش سود عملیاتی برای دستیابی به این جایگاه ترسیم کرده است.

۸. مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد عبدالرضا جمالی نام دارد.

9. شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد با نماد «وتوکا» در بورس اوراق بهادار تهران حضور دارد و سهام‌داران آن شرکت فولاد مبارکه، شرکت سرمایه گذاری مهرگان تامین پارس، شرکت سرمایه گذاری صدر تامین و شرکت سرمایه گذاری امین توان آفرین ساز هستند. از دیگر سهامداران این شرکت می‌توان از صندوق سرمایه گذاری بادرآمدثابت کاردان و شرکت بیمه البرز نام برد.

مرتبط با : توکا فولاد
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز