آشنایی با کولر صنعتی و انواع آن

لست سکند

استفاده از کولر صنعتی برای تامین سرمای موردنیاز در محیط های صنعتی جزء مهم ترین اولویت های مدیران است.  جهت خرید کولر آبی صنعتی این مقاله را دنبال کنید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از سرماسان، کولر صنعتی، در محیط‌های بزرگی که تأمین سرمایش آن، کار هر سیستم سرمایشی نیست، کاربرد دارد. این کولرها، با تأمین سرمایش محیط‌های بزرگ، می‌توانند علاوه بر ایجاد هوای تمیز، خنکایی به وسعت محیط ایجاد کنند. در بسیاری از کارخانه‌ها، کارگاه‌های تولیدی، سوله‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، سالن‌های ورزشی و… وظیفه تامین سرمای محیط، به عهدۀ کولرهای صنعتی است. در این مطلب، قصد داریم کمی بیشتر دربارۀ کولر صنعتی و انواع آن بدانیم. با ما همراه باشید.

کولر صنعتی چیست؟

برای خنک کردن محیط، اغلب از سه روش تراکمی، جذبی و تبخیری استفاده می‌شود. کولر صنعتی به سومین روش، یعنی روش تبخیری کار می‌کند. بدین ترتیب که آب دریافتی را تبخیر و با جذب گرمای محیط، باعث خنک شدن آن می‌شود. با توجه به اینکه خنک کردن محیط‌های بزرگ صنعتی، توسط کولرهای آبی یا گازی کوچک مشکل است، کولرهای صنعتی بزرگ می‌توانند علاوه بر کارکرد بهتر، در هزینه هم صرفه‌جویی کنند. به علاوه، با ایجاد هوای مطبوع در فضاهای بزرگ، بهره‌وری کارکنان نیز افزایش می‌یابد. در برخی محیط‌ها نظیر مساجد، سالن‌های ورزشی و فروشگاه‌ها نیز باعث ایجاد حس خوب و جلوگیری از آلودگی محیط می‌شود.

راز آسمان پایتخت

انواع کولر صنعتی

شرکت سرماسان، دو نوع کولر صنعتی را به بازار عرضه نموده است:

  • کولر صنعتی آکسیال
  • کولر صنعتی سانتریفیوژ

هر کدام از این کولرها، به لحاظ نوع عملکرد و سیستم خود با دیگری تفاوت دارد. اما مهم‌ترین شاخصه و نقطه مشترک هردو، کاهش مصرف برق است. در ادامه با این دو نوع کولر بیشتر آشنا می‌شویم.

کولر صنعتی آکسیال

کولرهای صنعتی آکسیال

این کولرهای صنعتی، به دلیل داشتن فن‌های محوری یا همان آکسیال، با نام کولر صنعتی آکسیال شناخته می‌شوند. فن‌های آکسیال در این کولر، وظیفه انتقال جریان هوا در راستای شفت یا به صورت محوری را بر عهده دارند. یکی از مزیت‌های مهم این کولر، ایجاد سرمایش یکنواخت و سرتاسری و عدم نیاز به کانال‌کشی است. این کولرهای صنعتی به سرعت محیط را خنک می‌کنند و نسبت به دیگر کولرهای مشابه در بازار، سر و صدای کمتری ایجاد می‌کنند.

کولر صنعتی آکسیال برند سرماسان، با دارا بودن نشان استاندارد و استاندار اروپا و هم چنین گواهینامه‌های ایزو 9001 و 2015، کیفیت خود را در بالاترین سطح، تضمین می‌کند. کولرهای صنعتی آکسیال، برای محیط‌های نظیر محیط‌های صنعتی، فروشگاه‌ها و گلخانه‌های بزرگ، مساجد، تالارها و… بسیار مناسب هستند. کولر آکسیال سرماسان، 5 سال گارانتی و 15 سال خدمات پس از فروش دارد.

کولر صنعتی سانتریفیوژ

کولرهای صنعتی سانتریفیوژ

کولر صنعتی سانتریفیوژ، نوعی کولر صنعتی است که به جای استفاده از پوشال در بدنه خود، از پد سلولزی استفاده می‌کند. این پدهای سلولزی با توان بالا، محیط را خنک می‌کنند. پدهای سلولزی از صفحات کاغذی سلولز ساخته شده اند و بازدهی سیستم را برای خنک‌سازی محیط افزایش می‌دهند. کولر صنعتی سانتریفیوژ برند سرماسان، در ظرفیت‌های مختلف 13،26،32 و 60 هزار تولید و به بازار عرضه می‌شود. بدین ترتیب در هر محیطی بسته به مساحت محیط، می‌توان کولر با ظرفیت مورد نظر را انتخاب کرد.

این کولر، به دلیل مصرف برق پایین و بازده بالا و از طرفی بدنه گالوانیزه محکم و مقاوم در برابر نور خورشید، رطوبت و خوردگی، انتخابی اقتصادی و به صرفه است. کولر سانتریفیوژ سرماسان، 2 سال گارانتی و خدمات پس از فروش نامحدود دارد. کولرهای صنعتی سانتریفیوژ در مقایسه با دیگر کولرهای صنعتی از حداقل صدا و لرزه برخوردارند. این کولر،  به دلیل ساختمان محکم خود و سیستم ساده‌ای که دارد، هزینه کمی برای نگهداری، تعمیر و سرویس نیاز دارد.

در محیط‌های کاری که آلودگی هوا در آن جا بالاست، استفاده از این کولر به کنترل آلودگی هوا بسیار کمک می‌کند. یکی دیگر از مزیت‌های کولرهای پد دار، این است که پدها مانند پوشال، نیاز به تعویض مداوم و سالانه ندارند. پدهای سلولزی به دلیل ماهیت خود، خیلی خیس یا خیلی خشک نمی‌شوند و رطوبت یکنواختی در سطح آن توزیع می‌شود.

راهنمای خرید کولر صنعتی

خرید کولر صنعتی، برای محیط‌های بزرگ یکی از دغدغه‌های صاحبان صنایع و دیگر بخش‌ها است. نکته مهمی که باید قبل از خرید در نظر بگیرید، مساحت محیط مورد نظر است. هر چقدر محیط کوچک‌تر باشد می‌توان از کولرهای صنعتی با ظرفیت پایین‌تر مانند 13 یا 26 هزار استفاده کرد.

ممکن است بین انتخاب کولرهای صنعتی آکسیال و کولر سانتریفیوژ مردد باشید. پیش از هر چیز با خصوصیات این دو کولر به صورت کامل آشنا شوید. مزیت کولرهای سانتریفیوژ این است که می‌توانند خنک‌سازی و دمای مطبوع‌تری نسبت به کولر آکسیال ارائه دهند.

شهر محل سکونت نیز می‌تواند در انتخاب شما تأثیرگذار باشد. اگر در شهرهای گرم و خشک زندگی می‌کنید، کولرهای صنعتی مناسب‌ترین انتخاب برای شما هستند.

سخن آخر

در این مطلب، با کولرهای صنعتی و انواع آن آشنا شدیم. هم چنین مشخصات کولرهای صنعتی آکسیال و سانتریفیوژ و مکان و نحوه کارکرد آن‌ها را نیز شناختیم. اگر قصد خرید کولر صنعتی دارید، برند سرماسان، با ارائه بهترین کولرهای صنعتی، تجربه خریدی خوب را به شما هدیه می‌دهد. کولرهای برند سرماسان، با مواد اولیه مرغوب و بسیار با کیفیت، ساخته شده اند و با داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش، این کیفیت بالا را تضمین می‌کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سرماسان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز