آشنایی با نان سحر و فرآورده‌هایش با ۱۳ نکته

لست سکند

نان، به عنوان مهمترین و پرمصرف‌ترین محصولی است که در همه خانه‌ها پیدا می‌شود. به همین سبب، کیفیت و چگونگی پخت آن برای مصرف‌کنندگان امری مهم به شمار می‌رود. گروه صنعتی «نان سحر» با شعارِ نان تنها یک کلمه نیست، نان طعم زندگی است با سابقه ۴۰ سال فعالیت در این عرصه، یکی از شرکت‌هایی است که در این صنعت فعالیت می‌کند.

کاماپرس در ادامه به چند نکته درباره گروه صنعتی نان سحر می‌پردازد که دانستن آنها برای مشتریان، خالی از لطف نیست؛

1. مهدی خان‌محمدی، مدیر شرکت نان سحری، متولد ۱۳۳۳، به دلیل ورشکسته‌شدن مغازه پارچه‌فروشی پدرش، مجبور به ترک شهر ابهر و شروعی تازه در شهر تهران شد. بعداز چندجابجایی در شغل‌های مختلف، به کار پخش نان در رستوران‌ها، بوفه‌ها و … مشغول شد. بعد از شش ماه، خان‌محمدی به این نتیجه رسید که به طور مستقل همین حرفه را ادامه دهد. خان محمدی بعد از اجاره‌ی بوفه‌های پارک ساعی، لاله و جمشیدیه و فروش نان موفق به تاسیس مغاره نانوایی و خریداری تعدادی میکسر ابتدایی می‌شود.

۲. بعد از مدتی خان‌محمدی به پیشنهاد دوست آلمانیِ خود، با استفاده از ماشین‌آلات مدرن در کسب و کار، در روشِ پخت نان تغییراتِ اساسی به وجود می‌آورد. این شرکت‌های آلمانی به تعمیر قطعات دستگاه‌های نانوایی در ایران مشغول بودند. به واسطه همکاری با شرکت آلمانی، آنها مشتری‌های خود را از شهرستان‌ها و مناطق مختلف به شرکت نان سحر معرفی می‌کردند. در نهایت در سال ۱۳۵۷ و با خروج شرکت‌‌های آلمانی از ایران، شرکت نان سحر برای تعمیر قطعات به مشکل برخورد اما با راه‌اندازی کارگاهی شصت متری و با ساخت اولین دستگاه، شرکت «صنایع پیشرفت پخت سحر» به ثبت رسید.

۳. شرکت نان سحر با راه‌اندازی بخشی تحقیقاتی و تخصصی در کارخانه، تعدادی از پژوهشگران آشنا به صنعت نان را گرد هم آورد. در نتیجه‌ی این اتفاق و بنا بر ادعای خان‌محمدی، مجموعه نانِ سحر، بنیانگذار اولین مرکز تحقیقاتی در راستای تولید و فرموله‌کردن انواع نان و روش‌های نگهداری آن، شیوه‌های پخت و معضلات آنها و حتی در زمنیه ی گندم و آرد شد.

راز آسمان پایتخت

۴. شروع فعالیت مجموعه سحر با عنوان نان پولکی‌پزی سحر، به سال ۱۳۵۰ ‌برمی‌گردد. در همین سال همزمان با برقراری ارتباط با کمپانی‌های بین‌المللی تولیدکننده نان در کشورهای اروپایی، در جهت ارتقا سطح کیفی، ایجاد تنوع و کاهش ضایعات نان‌های حجیم و نیمه حجیم، قدم برداشت.

۵. گروه صنعتی نان سحر، فعالیت خود را در چهار زیرمجموعه‌ی صنایع پیشرفت نان سحر، شرکت ثمین نان سحر، نان سحر و آموزشگاه نان سحر آغاز کرد.

۶. هادی خان‌‌محمدی به عنوان مدیرعامل فعلی و عضو هیئت مدیره، به همراه مهدی خان‌محمدی و فرحناز بهبودی اعضای هیئت مدیره نان سحر را تشکیل می‌دهند و ریحانه سادات دشتکی به عنوان بازرس اصلی، مشغول به فعالیت است.

۷. شرکت صنعتی نان سحر با احداث دو کارخانه، در رباط‌کریم و کاسپین استان قزوین با بیش از ۱۷۰ نوع محصول و به عنوان تنها برند تولیدکننده محصولات بدون گلوتن با بیش از ۲۷ محصول در بیش از ۲۵ شعبه و نمایندگی در سراسرکشور فعالیت می‌کند.

۸. شرکت نان سحر، در سال ۱۳۷۶، با تاسیس کارخانه‌ای در صفادشت و راه‌اندازی ماشین‌آلات مدرن، اقدام به تولید انواع بهبوددهنده‌های آرد و نان، پریمیکس‌های قنادی، انواع مغزی‌‌های کیک و شیرینی، براق‌کننده‌ها و بهبود‌دهنده‌های کمک به فرم ژل کرده است.

۹. از خدمات شرکت ثمین نان سحر می‌توان به دایرکردن کلاس‌‌های آموزشی، اعزام مربی ماهر و متخصص، ارائه بروشورها و مقالات علمی نام برد. با تایید کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجرای نهاد ریاست جمهوری، شرکت ثمین نان سحر در لیست شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفت.

۱۰. همچنین شرکت نان سحر در سال ۱۳۸۵، با تاسیس آموزشگاه و راه‌اندازی اولین دانشگاه تخصصی صنعت نان در کشور در سال ۱۳۹۳، پیشرفت خود را در این عرصه کامل کرده است. علیرضا فرجی به عنوان ریاست دانشگاه علمی کاربرد ینان سحری مشغول به فعالیت است. مدیریت لجستیک و زنجیره تامین، مدیریت کسب و کار، رشته‌های دانشگاهی این مجموعه هستند.

۱۱. در حال حاضر، گروه صنعتی نان سحر با در اختیارداشتن هزار و ۳۰۰ نفر، به فعالیت خود در حوزه نان ادامه می‌دهد.

۱۲. اشاعه فرهنگ مصرف صحیح نان با تکیه بر ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، همکاری و همیاری با کلیه دست‌اندرکاران تولید ماشین‌آلات، تولید انواع نان مرغوب از جمله اهداف این مجموعه هستند.

۱۳. برند نان سحر در سال ۱۳۹۷، در پنجمین جشنواره برترین‌های صنایع غذایی به انتخاب مصرف‌ کنندگان، تندیس دریافت کرد. و در همین سال از طرف سازمان غذا و دارو، موفق به کسب تقدیرنامه و تندیس ایمنی وسلامت شد.

مرتبط با : نان سحر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “آشنایی با نان سحر و فرآورده‌هایش با ۱۳ نکته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز