تحریم های جدید آمریکا پوشاک را گران می‌کند

لست سکند

دی ماه سال گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های جدیدی بر علیه بخش‌هایی از صنایع ایران، از جمله صنعت نساجی و پوشاک اعمال کرده است. گرچه در آن زمان، برخی از مسولین اثر تحریم‌های جدید بر صنعت نساجی را نوعی«عملیات روانی» ارزیابی می‌کردند، اما اکنون و با به پایان رسیدن مهلت آمریکایی‌ها به بانکها و شرکت‌های خارجی برای تحریم صنعت نساجی ایران، اثرات این تحریم به خصوص در شرایط کرونایی، در حال آشکار شدن است.

به گزارش کاماپرس؛ این روزها رکود تولید یکی از مشکلات اصلی بسیاری از صنایع در کشور است. از جمله صنعت نساجی که به اذعان فعالان این حوزه، طی سالیان گذشته به دلیل بی‌توجهی دولتها و سیاست‌گذاری‌های غلط اقتصادی به حال و روز بدی دچار شده است. در کنار سوء مدیریتها و مشکلات ساختاری که ضربات سنگینی این به این صنعت وارد کرده بود، وضعیت این روزهای جامعه ایران در پی شیوع ویروس کرونا هم بسیاری از کارخانه‌جات نساجی را به تعطیلی کشاند. کارشناسان معتقدند مجموع وقایع سال گذشته از جمله تعطیلی‌های اجباری پس از اعتراضات آبان 98 ،  ۸۰ درصد تجارت زنجیره تولید تا فروش محصولات پوشاکی در سال گذشته را با چالشهایی مواجه کرده است.

افزایش 6تا7درصدی قیمت مواداولیه نساجی

علاوه بر عواقب شیوع کرونا، تولیدکنندگان و فعالان این صنعت این روزها با شوک تازه‌ای مواجه شده‌اند و آن آغاز تحریم صنایع پوشاک ایران است. تحریم‌هایی که دور تازه آن از ۲۰ فروردین امسال به صورت جدی‌تر آغاز شده و نوک تیز پیکان آن به سمت صنایع نساجی و پوشاک، ساختمان و معدن است.

راز آسمان پایتخت

در این زمینه، نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران به ایرنا گفت: دور تازه تحریم‌ها شرکت‌هایی که در زمینه تامین مواد اولیه با شرکت‌های ایرانی همکاری می‌کردند، به ویژه از کشورهای ترکیه هند و چین را تحت تأثیر قرار می‌دهد. «مجید نامی» ریس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران به ایرنا گفته است: به این ترتیب انتظار می‌رود، تامین مواد اولیه و تجهیزات تحت تاثیر قرار گرفته و به ناچار مجبور به واردات آنها از طریق واسطه‌ها و با صرف هزینه‌های بیشتر باشیم.

او پیش بینی کرد که این مشکل بتواند دست کم ۶ تا هفت درصد قیمت مواد اولیه مورد نیاز صنایع نساجی و پوشاک را افزایش دهد، علاوه بر آن تامین به موقع مواد اولیه نیز چالشی برای آینده این صنایع است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “تحریم های جدید آمریکا پوشاک را گران می‌کند

  1. سعید گفته:

    مثلا گوجه فرنگی، سیب زمینی، سیر، دلمه فلفلی، باقلا و … ارزونه حالا نوبت رسید به لباس ترک و چینی که آمریکا آنها را گران کرده. سیر چهل هزار تومان، فلفل دلمه بیست هزار تومان، گوجه دوازده هزار تومان، سیب زمینی هشت هزار تومان و . لعنت بر نوکران پوتین و پکن. بروید موشک بسازید فقط نقطه زن باشه که بتونه ناوگانهای آمریکا و ائتلافش را در تنگه هرمز و خلیج همیشه فارس آمریکایی عربی بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز