هزینه هر ساعت پرواز چند دلار است؟

لست سکند

با بالا رفتن قیمتهای بلیت هواپیما، اولین سوالی که مطرح می شود این است که هزینه هر ساعت پرواز چند دلار است؟
به گزارش کاماپرس، افزایش قیمت دلار در ایران روی همه چیز تاثیر گذاشت. از قیمت لوازم خانگی، گوشی موبایل، لپ تاپ گرفته تا قیمت خودرو و مرغ و روغن و تخم مرغ و البته قیمت بلیت هواپیما. به گفته مدیر یکی از شرکتهای هواپیمایی هزینه هر ساعت پرواز در دنیا حدود 48 دلار است اما در ایران این هزینه حدود 28 دلار تمام می شود. یعنی هر چه قیمت دلار کمتر باشد، قیمت بلیت هواپیما هم کمتر می شود.

عبدالرضا پازوکی مدیر یکی از شرکت‌های هواپیمایی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما می گوید:« 70 درصد صنعت هوانوردی وابسته به خارج است. قطعات، تمام کتاب‌ها، مسیرهای پروازی در دستگاه‌های ناوبری و …خارجی هستند و تنها مواد مصرفی وابسته به ریال، سوخت و کترینگ است که قیمت دلار ناخواسته بر روی این کالاهای داخلی هم اثر گذار بوده است.»

پروتکل وزارت بهداشت غیر علمی است

راز آسمان پایتخت

او معتقد است پروتکل جدید وزارت بهداشت بر افزایش هزینه‌های ایرلاین‌ها تاثیر زیادی داشته است. او در ادامه با اشاره به اجرای مسافرگیری براساس 60 درصد ظرفیت هواپیما می گوید:« با این الزام برای هواپیمای 160 نفره می‌توان 95 مسافر پذیرفت حال اینکه در این صورت هزینه‌های ثابت که باید تقسیم بر 160 نفر شوند تا پوشش حداکثری هزینه‌ها را داشته باشیم، تقسیم بر 95 نفر می‌شود و باقیمانده عدد بزرگتری خواهد بود. بنابراین هزینه‌ها با تعداد مسافر در هر پرواز رابطه مستقیم دارد »
به گفته پازوکی این پروتکل اساسا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بین مسافران پایه علمی ندارد .او در این باره به ایلنا می گوید:« این پروتکل از ابداعات وزارت بهداشت ایران است وگرنه در هیچ جای دنیا چنین دستورالعملی نیست و به اجرا نمی‌رسد. از سالیان گذشته برای اینکه مسافران داخل هواپیما مشکلی پیش نیاید، هوای داخل هواپیما را با سیستم تهویه تنظیم می‌کردند امروز هم با سیستم‌های تهویه هوای داخل کابین جابه جا می‌شود.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز