سرمایه گذاری 224 میلیون دلاری در مزرعه پرورش حشرات و کرم !

فرانسوی ها برای ساخت یک مزرعه حشرات و کرم ۲۲۴ میلیون دلار سرمایه گذاری می کنند.
به گزارش کاماپرس، دومین مزرعه پرورش حشرات و کرم قرار است در شهر آمین فرانسه و با هدف حل مشکلات تامین مواد غذایی در جهان ساخته شود.این استارتاپ فرانسوی تا کنون ۲۲۴ میلیون دلار سرمایه برای ساخت این مزرعه جمع کرده است.
به عقیده مسئولان استارتاپ فرانسوی Ynsect تقاضای جهانی رو به رشد برای غذا، زمینهای موجود برای تولید مواد غذایی را دچار محدودیت کرده و این شرکت راه حل را در پرورش حشره در محیط های سربسته می داند.
به گزارش ایسنا در این شرکت کرمهایی تولید می شود که پروتئین لازم برای خوراک دام، غذای حیوانات خانگی و کود تولید می کنند و از سرمایه ای که تهیه کرده برای ساخت بزرگترین مزرعه حشره در جهان استفاده خواهد کرد. حشرات پروتئین دارند و جانوران و دام‌ها نیازمند تغذیه از پروتئین هستند به همین دلیل می‌توان از حشرات به عنوان تغذیه دام استفاده کرد.

مزرعه حشرات دوستدار محیط زیست

کارشناسان معتقدند هر قدر که بتوان خوراک ارزان‌تری برای دام تهیه کرد همان میزان می‌توان گوشت بهتر و ارزان‌تری تولید کرد و در دسترس مردم قرار داد.
دومین مزرعه پرورش حشرات و کرم قرار است در اوایل سال ۲۰۲۲ راه اندازی شود و سالانه ۱۰۰ هزار تن محصولات حشره مانند پودر و روغن تولید خواهد کرد و در عین حفظ زمین، ۵۰۰ شغل ایجاد می کند.
به گفته آنتوان هوبرت، مدیرعامل و یکی از موسسان شرکت Ynsect این مزرعه عمودی به ارتفاع ۴۰ متر و وسعت بیش از ۴۰ هزار متر مربع، بلندترین مزرعه عمودی جهان و نخستین مزرعه عمودی خواهد بود که آلایندگی کربن صفر دارد.
این شرکت یک مزرعه حشره دیگر هم در شهر دال واقع در شرق فرانسه در سال ۲۰۱۶ راه اندازی کرده است.

آریاک سفر

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز