سینک آزمایشگاهی از ملزومات در هر آزمایشگاه

سینک آزمایشگاه

نصب سینک آزمایشگاهی یکی از ملزومات در هر آزمایشگاه که باید انجام داد. این سینک ها در ابعاد متنوع جهت نصب در یونیت های شستشو و هود پاتولوژی کاربرد دارد.

به گزارش کاماپرس، سینک آزمایشگاهی مقاوم در برابر اسید از نمونه تجهیزات لازم در سیستم سکوبندی آزمایشگاه بوده و در میز شستشو و داخل هود شیمی و پاتولوژی نصب می شود. شاخص های اصلی در انتخاب سینک آزمایشگاهی شامل نوع کاربری (شیمیایی یا میکروبی)، نوع صفحه رویه، قیمت و سایز می باشد. سینک ها و کاپ سینک های آزمایشگاهی در اندازه  ها و رنگهای متنوع عرضه می گردد. متریال به کار رفته در تولید انواع سینک آزمایشگاهی متفاوت اند و اینکه ما برای آزمایشگاه خود از کدام جنس سینک آزمایشگاهی استفاده کنیم کاملا به سلیقه کارفرما و نیاز آزمایشگاه بستگی دارد. نصب سینک آزمایشگاهی معمولا روی یونیت های شستشو و یا میز آزمایشگاهی انجام می شود. پیش از نصب هر گونه سینک در آزمایشگاه نیاز است تا ابتدا زیرسازی های لازم از جمله سکوبندی آزمایشگاه انجام شود.
سینک های آزمایشگاهی انواع مختلفی دارند و جنس آنها با توجه به کاربردی که در آزمایشگاه دارند انتخاب می شود.
آشنایی با انواع سینک آزمایشگاهی 
سینک های آزمایشگاهی معمولا از رزین اپوکسی تولید می شود اما انواع مختلفی برای سینک های آزمایشگاهی وجود دارد که می توان به سینک ساخته شده از فولاد ضد زنگ , پلی اولفین و دیگر متریال ها اشاره نمود. سینک آزمایشگاهی باید دارای ویژگی ضد اسید باشند زیرا در محیط های آزمایشگاهی از انواع مختلف مواد شیمیایی و خورنده همچون اسید ها و باز ها استفاده می شود از این جهت سینک آزمایشگاه باید در مقابل ریزش این گونه مواد از خود مقاومت بالایی نشان دهند.
دستگاه بندی سینک ها 
ایسنا در گزارشی نوشت: با توجه به نوع نصب سینک آزمایشگاهی نیز دسته بندی دیگری وجود دارد که می توان به :
• سینک drop-in
• سینک های توکار
اشاره نمود.
سینک های drop-in زیرساختی ندارند و روی کار نصب می شوند از این رو نصب سینک آزمایشگاهی drop-in به سادگی و در کمترین زمان انجام می شود. زیرا این سینک به پیشخوان متصل می شود و نیاز به زیرساخت به عنوان پشتیبان ندارد. در هنگام این نصب سینک آزمایشگاهی drop-in باید کناره های سینک به دقت پوشانده شود تا از تجمع آلودگی ها در این قسمت جلوگیری شود. نوع دیگر سینک های توکار هستند که از جنس اپوکسی تولید می شوند و نیاز به زیرساخت برای نصب دارند. این سینک ها دوام بالایی دارند و به خوبی در مقابل مواد شیمیایی از خود مقاومت نشان می دهند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

آریاک سفر

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز