چرا برای تبلیغات چاپ پلات و لمینت را انتخاب کنیم؟

چاپ پلات

دستگاه‌هایی که برای چاپ دیجیتال به صورت جوهر افشان کار می‌کنند باتوجه به نوع جوهری که در آن‌ها استفاده می‌شود، دسته‌بندی می‌شوند. در این دسته‌بندی دستگاه‌هایی که از جوهر پایه آب استفاده می‌کنند به دستگاه‌های ایندور معروف هستند. دستگاه‌های ایندور چون از جوهری استفاده می‌کنند که پیگمنت ندارد، خیلی یک‌دست و روان هستند که باعث شده تا بتوان از هدهایی با کیفیت بسیار بالا در این دستگاه‌ها استفاده کرد که البته این موضوع ایرادی که دارد کم بودن عمر چاپ و حلال بودن رنگ و جوهر آن در برابر آب، رطوبت و عوامل محیطی این نوع چاپ را آسیب‌پذیر کرده است.

به گزارش کاماپرس، برای اینکه این نقص و ایرادات را برطرف کرده باشند از پوشش لمینت برای روکش این نوع چاپ استفاده می‌شود و این دو موضوع در حقیقت مکمل همدیگر هستند. به همین دلیل لمینت را با نام کتد و یا پلات همراه کرده و آن را چاپ پلات لمینت یا چاپ کتد لمینت می‌نامند. برای این‌که چاپ انجام شده روی متریال به خوبی بنشیند از کوتینگ مخصوص جوهر پایه آب بهره برده می‌شود که به همین دلیل هم به کاغذ کتد معروف هستند. یعنی کاغذی که کتد مخصوص پرینت پایه آب دارد.

بسیاری از افراد به دنبال راه تبلیغاتی و ابزاری هستند که بتوانند برند و محصولات خود را به گونه ای جذاب به مخاطبان ارائه نمایند و در عین حال آن را برای مدت طولانی جهت مصارف مختلف بکار گیرند. از این رو به تست متریال مختلف روی می آورند تا بهترین را برگزینند. شاید بارها برای تبلیغات از متدهای مختلف بهره مند شده اید و در هر بار سفارش هزینه های بسیاری پرداخته باشید، اما همچنان نتایج دلخواه و ماندگار نبوده است. رسانه نقره ای پیشنهاد می کند این بار چاپ پلات و لمینت را برای تبلیغات امتحان کنید تا نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده کنید. طرح گرافیکی در صورتی که با کیفیت انجام شده باشد در خروجی دستگاه پلاتر شما را مجذوب خود خواهد کرد که از کیفیت رنگ در حیرت خواهید ماند. اما این تنها بخشی از زیبایی های این روش است. بعد از مرحله چاپ، نوبت به مرحله لمینت می رسد که دوام و ماندگاری طرح را افزایش می دهد. اما چگونه؟

چاپ پلات و لمینت به عنوان چاپ های عریض (عرض 1.5 متر) شناخته شده، که پلاتر طرح را چاپ و لمینیتور آن را استحکام می بخشد. لمینت به دو روش سرد و گرم انجام می شود که لمینت سرد، خروجی نازک، ظریف و در عین حال گرانقیمت دارد. لمینت گرم بسیار رایج و پر مخاطب تر از نوع سرد است.
لمینت از تاخوردگی، پارگی و آسیبِ فیزیکی جلوگیری می کند. اغلب برای چاپ نقشه، پوستر، پاپ آپ استند، میزکانتر، تبلیغات محیطی و غیره از این روش استفاده می شود.
چه تفاوتی میان بنر و چاپ پلات و لمینت است؟
• بنر برای تبلیغات محیطی و فضای باز مناسب است و پلات و لمینت برای فضاهای بسته.
• کیفیتی که بنر در خروجی ارائه می کند اصلا قابل مقایسه با خروجی پلاتر نیست زیرا کیفیت و وضوح تصویر پلات مثال زدنی و بی نظیر است.
• پوشش لمینت کمک می کند که طرح از ماندگاری بالایی برخوردار بوده و هیچگونه رطوبت و گرد و غباری به داخل آن نفوذ نکند.
• بنر جهت تبلیغات محیطی که مخاطب دید از دور دارد مناسب است در حالی که پلات و لمینت برای دید از نزدیک کاربرد دارد.

آریاک سفر

قیمت چاپ پلات و لمینت چه قدر است؟
به گزارش ایسنا، همانطور که نمی توان کیفیت و ماندگاری پلات و لمینت را با سایر چاپ ها مقایسه کرد، قیمت چاپ پلات و لمینت نیز با دیگر روش ها منطقی نخواهد بود. با این حال باز هم می توان گفت بی شک قیمت چاپ پلات و لمینت مقرون به صرفه است که می توان با یکبار چاپ، سالهای سال از آن استفاده نمود. برای آنکه قیمت چاپ پلات و لمینت مقرون به صرفه ای داشته باشید بهتر است به مراکز معتبر و حرفه ای چاپ مراجعه نمایید که کلیه خدمات طراحی و چاپ را صفر تا صد ارائه می کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : رسانه نقره ای
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز