چشم انداز طرح‌های توسعه‌ای فولاد خوزستان

فولاد خوزستان

شرکت فولاد خوزستان در سال 1372 و با استقرار گشت های VIP ، سفر تعالی خود را آغاز نمود و در سال های مختلف به موفقیت های بی شماری نظیر استقرار نظام تحقیقات وخودکفایی ، استقرار نظام پیشنهادها و گروه های QCC و WIT ، استقرار نظام مدیریت کیفیت  ISO 9001:94  ، طراحی سیستم های اطلاعات مدیریت MIS و…. نائل گردید. اگر چه این موفقیت ها مطلوب بودند ، لیکن بدنه مدیریتی سازمان تشخیص داد، برای پیشرو شدن در حرکت به سوی کیفیت و همسو شدن در حرکت به سوی چشم انداز سازمان ، نیاز به ابزار اندازه گیری وجود دارد. و این ابزار در مضمون مدل تعالی سازمانی قرار داشت .

به گزارش کاما پرس، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت فولاد خوزستان گفت: فولاد خوزستان اجرای طرح‌های توسعه‌ای بزرگی را در همه زمینه‌ها در دستور کار قرار داده است و امیدواریم با اجرای این طرح‌ها رکوردهای تولید را در سال‌جاری و سال‌های آتی رقم بزنیم.
مهران خرم‌نیا درباره اهمیت طرح‌های توسعه‌ای در صنعت فولاد کشور در تمام کسب‌وکار‌های تجاری و صنعتی گفت: راز ماندگاری در چرخه رقابت، تعریف و اجرای طرح‌های توسعه پایدار متناسب با نتایج مطالعات بازار و در جهت تامین نیازهای فعلی و جدید بازار‌های موجود و بازارهای جدید است. با سرمایه‌گذاری لازم در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای، علاوه بر جذب فناوری‌های جدید، ایجاد ظرفیت‌های جدید و کاهش قیمت تمام‌شده، شاهد ماندگاری در چرخه رقابت و حفظ و توسعه سهم بازار خود خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در صنعت فولاد که به عنوان صنعت مادر و یکی از پیشران‌های توسعه اقتصادی کشور است نیز توجه ویژه‌ای به این امر شده و بر اساس طرح جامع فولاد کشور دستیابی به ظرفیت تولید سالانه ۵۵میلیون تن فولاد خام در انتهای سال ۱۴۰۴ مدنظر قرار گرفته است. به استناد گزارش پایش طرح جامع فولاد کشور، تقریبا تمام طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به این ظرفیت‌سازی و حتی بیش از آن تعریف شده و فعال هستند و بررسی روند پیشرفت آنها نیز موید این مطلب بوده که این چشم‌انداز در حال تحقق یافتن و به مرور جهش‌های تولید در صنعت فولاد را شاهد خواهیم بود.

خرم‌نیا تاکید کرد: بر اﺳﺎس ﻣﺠﻤﻮع ﭘﺎﯾﺶﻫﺎی اﻧﺠﺎم ﺷﺪه ﺗﺎﮐﻨﻮن و ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﺻﻞ از ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﮐﺎرﮔﺮوه ﭘﺎﯾﺶ ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎن ۱۳۹۷، ﻇﺮﻓیت اسمی واحد‌های فعال ۳۳/ ۳۶ میلیون تن و ظرفیت طرح‌های در دست اجرا – قابل تحقق، ﻣﻌﺎدل ۲۴/ ۲۷ ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻦ است. همچنان تامین سنگ‌آهن و کنسانتره موردنیاز در شرایط فعلی و آتی به‌عنوان یکی از گلوگاه‌های اصلی، مطرح بوده و لازم است مورد توجه جدی قرار گیرد.

آریاک سفر

به گزارش دنیای اقتصاد، خرم‌نیا خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۶ فاز چهارم توسعه ظرفیت تا افق ۱۴۰۴ گروه فولاد خوزستان برای دستیابی به ظرفیت ۶ میلیون تن پایدار در کل زنجیره ارزش فولاد از سنگ تا محصول نهایی برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا است و در حال حاضر ظرفیت فعال ایجاد شده بیش از ۸/ ۳ میلیون تن است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت فولاد خوزستان ابراز کرد: در راستای تامین بخشی از کمبود گندله مورد نیاز برای ظرفیت ۶میلیون تن فولاد پایدار موردنظر در فاز چهارم توسعه، عملیات اجرایی این پروژه با ظرفیت ۵/ ۲میلیون تن گندله در سال با روش ROTARY KILN به اتمام رسید و در تاریخ ۲۲ خرداد به دست رئیس‌جمهور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز