۹ نکته خواندنی درباره انتشارات آگه

دست‌نوشته‌ها، افکار و پیشنهادهای نویسندگان برای تبدیل شدن به اثر چاپی و پخش در جامعه، نیاز به فرآیندی به نام نشر دارند. در حقیقت برای مدیریت، تهیه، تولید، چاپ و انتشار مواد خوندنی آموزشی، علمی و … به ناشران نیاز است. انتشارات آگه یکی از موسسات انتشاراتی فعال در ایران است که آثار مهم و پرفروش آن در بسیاری موارد به کتب مرجع دانشگاهی تبدیل شده‌اند.

کاماپرس در ادامه به ۹ نکته خواندنی درباره نشر آگه اشاره می‌کند که مخاطبان و فعالان حوزه رسانه را بیشتر با این نشر آشنا خواهد کرد؛

۱. انتشارات آگه کار خود را از سال ۱۳۸۱ و در تهران آغار کرد. لیلا حسینخانی از ابتدای کار تاکنون مدیریت نشر آگه را برعهده دارد.

۲. لیلا حسینخانی به خانواده‌ای فرهنگی و فعال در زمینه انتشارات تعلق دارد. پدر او، حسین حسین‌خانی از بنیان‌گذاران انتشارات آگاه است و امروزه نشر آگه همکاری نزدیکی با این انتشارات دارد.

۳. نشر آگه در حوزه‌های گوناگون ادبیات و نقد ادبی، فلسفه، تاریخ، هنر، علوم اجتماعی، زبان‌شناسی، شعر و… فعالیت می‌کند.

آریاک سفر

۴. طی نزدیک به دو دهه فعالیت، انتشارات آگه آثار متنوعی در حوزه‌هایی همچون مدرنتیه و نظریه‌های جامعه‌شناسی منتشر کرده و به این‌ ترتیب زمینه‌ساز معرفی آثار و اندیشه‌های بزرگانی مانند: نیچه، هگل، مارکس، گی دوبور، تری ایگلتون و … بوده است.

۵. مجموعه درآمدی بر فهم جامه مدرن و کتاب‌های مدرنیته سیاسی، تاریخ فکری اومانیسم، لبیبرالیسم، رنسانس، روح روشنگری، دین پیرایی و … گنجینه گسترده‌ای از منابع را در حوزه مطالعات مدرنتیه تشکیل داده‌اند.

۶. نویسندگان و مترجمان بزرگی در طول فعالیت نشر آگه با آن همکاری داشته‌اند؛ داریوش آشوری، نجف دریابندری، محمدرضا شفیعی کدکنی، محمد علی سپانلو، حسین پاینده، پرویز جاهد و روح‌انگیز شریفیان تنها بخشی از آنها هستند.

۷. مجموعه آثار فردریش نیچه با ترجمه داریوش آشوری و مجموعه‌ای از آثار شفیعی کدکنی در فهرست مشهورترین و محبوب‌ترین کتاب‌های این نشر قرار دارند.

۸. در حوزه هنر نیز ویراست جدید هنر در گذر زمان گاردنر، تاریخ هنر مدرن و هنر دوران مدرن از کتاب‌های مهم نشر آگه است.

۹. کتاب‌های «چگونه شعر بخوانیم، نشانه‌های روشنفکران، سوسیالیسم، بازگشت ماهی‌های پرنده و نغمه‌های شبانه» پنج اثر پرفروش آگه در سال ۱۳۹۸ بوده‌اند.

مرتبط با : نشر آگاه
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز