۸ نکته که باید درباره واگن پارس اراک بدانید

«شرکت واگن پارس اراک» به عنوان اولین و بزرگترین سازنده لوکوموتیو در ایران و خاورمیانه، تحت پوشش «شرکت تعاونی چند‌منظوره هسایار» است؛ این شرکت از طریق مزایده با سهام 99.9 درصد به این زیرمجموعه وزارت دفاع واگذار شد.

کاماپرس در ادامه به 8 نکته کلیدی درباره شرکت واگن پارس اراک می‌پردازد که دانستن آن برای فعالان صنعت واگن‌سازی ضروری است؛

۱. اولین و بزرگترین سازنده لوکوموتیو در ایران و خاورمیانه، شرکت واگن پارس اراک است. این شرکت در سال 1353 تاسیس شد و ساخت انواع قطار را آغاز کرد. سپس در سال 1364 با سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تبدیل به یکی از زیرمجموعه‌های این سازمان شد. دفتر مرکزی شرکت در تهران و کارخانه واگن پارس در مساحتی بیش از 33 هکتار در شهر صنعتی اراک قرار داد.

۲. لوکوموتیو، قطار خودکشش، واگن باری، واگن مسافری، مترو و بوژی- هزارچرخ یا ارابه واگن- از جمله محصولات تولیدی این شرکت است.

۳. نماینده انحصاری خدمات پس از فروش شرکت واگن پارس در سال 1377 تاسیس شد و در سال 1378 به بهره‌برداری رسید. این شرکت به ارائه خدمات تعمیرات انواع ادوات ریلی می‌پردازد. از دیگر فعالیت‌های این شرکت می‌توان انجام تعمیرات جاری ویژه، دوره‌ای و اساسی انواع واگن‌های مسافری، باری، لکوموتیو، بوژی، بازسازی انواع واگن‌های باری مسافری و لکوموتیو سانحه دیده و ارائه خدمات گارانتی محصولات را نام برد.

آریاک سفر

۴. غضنفر صفاری راد مدیر کارخانه، محمدرضا مختاری، مدیرعامل و احمد موافقی رئیس هیئت مدیره شرکت هستند. سایر اعضای هیئت مدیره عبارتند از: غضنفر صفاری راد، قاسم چراغعلی خانی و سعید یارندی.

۵. واگن پارس در سال گذشته موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. به گفته مدیرعامل این شرکت، واگن پارس در سال ۹۸ موفق به انعقاد قرارداد برای تولید بیش از 500 دستگاه واگن شد و با توجه به سفارش‌های قبلی 550 دستگاه واگن تولید و 522 دستگاه تحویل مشتریان داد. با این اقدام رکود 21 ساله تولید واگن پارس شکسته شد.

۶. در سال گذشته 78 درصد کل واگن‌های تولیدی کشور، از لحاظ تعداد متعلق به واگن پارس بوده است.

۷. واگن پارس اراک تا کنون بیش از دو ‌هزار دستگاه واگن مسافری، باری و بوژی به کشورهایی نظیر کوبا، سودان سوریه، بنگلادش و چین صادر کرده است. بنا بر ادعای مدیران واگن پارس، این شرکت در صورت مدل‌سازی مناسب می‌تواند حدود 20 تا 50 درصد ظرفیت تولیداتش را به صادرات اختصاص دهد.

۸. شرکت واگن‌سازی پارس در نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل و صنایع ریلی سال‌های 95، 96 و 97 حضور داشته است.

مرتبط با : واگن پارس اراک
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز