۸ نکته جالب درباره ایران تایر که بهتر است بدانید

کارخانه ایران تایر
لست سکند

شرکت تولیدی ایران تایر در سال ۱۳۴۳ تاسیس شد و از یک سال بعد، به نام شرکت «جنرال تایر و رابر ایران» به بهره‌برداری رسید. این مجموعه از همان ابتدا سالانه ۴ هزار تن انواع تایر خودرو را تولید کرد و بعد از اجرای دو طرح توسعه، ظرفیت تولید خود را در حوزه تایر خودرو به ۲۶ هزار تن در سال افزایش داد.

در ادامه کاماپرس به ۸ نکته درباره ایران تایر می‌پردازد که برای فعالان حوزه خودرو و خرید و فروش تایر جالب و مفید خواهد بود؛

۱. شرکت ایران تایر اکنون با مدیریت سید امیرحسین شمس دولت‌آبادی فعالیت می‌کند. این شرکت به تولید انواع تایرهای وانتی، باری، اتوبوسی، کشاورزی و راه‌سازی می‌پردازد. ایران تایر یکی از شرکت‌های تابعه بنیاد مستضعفان و از مجموعه‌های فرعی شرکت گسترش پایا صنعت سینا است.

۲. تایر خودروی تولیدی این مجموعه در سایزهای تایر بایاس و رادیال نخی تولید می‌شود. این محصولات هم‌اکنون ۱۴/۵ درصد از سهم بازار لاستیک خودرو را در اختیار دارند. البته از این مقدار ۱۷ درصد فروش شرکت به صورت تایرهای فابریک به خودروسازان، ۱۳درصد به سازمان‌ها و ارگان‌ها و ۷۰ درصد آن به بازار عرضه می‌شود.

۳. شرکت ایران تایر سال ۱۳۵۵ در بورس اوراق بهادار تهران در گروه لاستیک و پلاستیک با نماد «پتایر» پذیرفته شد. در اسفندماه ۱۳۹۸ میزان سهام شرکت گسترش پایا صنعت سینا، شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ایران و سهام شناور بورسی از این مجموعه به‌ترتیب ۵۱، ۸/۱۲، ۵ و ۲/۳۱ درصد اعلام شد.

راز آسمان پایتخت

۴. از پرفروش‌ترین محصولات ایران تایر لاستیک‌های ایران تایر مدل رونیکا، سارینا، مدل کارنا، ورنیکا و سایر لاستیک‌های مدل رکسانا و زامیاد اعلام شده است. در آبان‌ماه سال جاری بازه قیمت تولیدات این مجموعه در بازار بین ۵۷۵ تا ۸۰۰ هزارتومان بود.

۵. در سال ۹۸ این مجموعه ۲۴ هزار و ۳۵۸ تن انواع تایر به‌فروش رساند؛ در اسفندماه همان سال هم مبلغ فروش شرکت ۵۷ میلیارد تومان اعلام شد. این مجموعه در 6 ماهه اول امسال هم نسبت به سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش در تولید و فروش محصولات خود ثبت کرد.

۶. این مجموعه در سال‌های ۱۳۸۲، ۱۳۸۳ و ۱۳۸۷ موفق به کسب گواهینامه‌های رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شده است. همچنین گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت کیفیت و استاندارد مدیریت کیفیت ویژه صنایع مرتبط با خودرو را از شرکت توف نورد آلمان- اتحادیه بازرسی و پایش فنی- دریافت کرده است.

۷. از دیگر دستاوردهای شرکت ایران تایر می‌توان به گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت زیست‌محیطی و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت از «شرکت ‌دی‌ان‌وی» هلند- فعالیت در زمینه تست ایمنی و اعطای گواهینامه- اشاره کرد.

۸. ایران تایر تاکنون در حوزه‌هایی مانند فعالیت مثبت در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی در سال ۱۳۸۱، واحد نمونه استاندارد استان تهران در سال‌های ۱۳۸۱ و ۱۳۸۶، صنعت سبز در سال ۱۳۸۰ و مدیریت مصرف برق در سال ۱۳۸۴موفق به کسب تقدیرنامه شده است. این مجموعه پروانه‌های واحد تحقیق و توسعه از وزارت صنایع و معادن و کاربرد علامت استاندارد ملی از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران را نیز دارد.

 

مرتبط با : ایران تایر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز