۵ نکته خواندنی درباره سریال خاتون

سریال خاتون، مجموعه‌ای تاریخی است که تینا پاکروان، نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده دارد و داستان در دوران اشغال ایران به دست متفقین روایت می‌شود. بازیگران اصلی این سریال اشکان خطیبی و نگار جواهریان هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فیلم‌ها و سریال‌های روز اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قسمت اول این سریال، دوشنبه گذشته، 18 مرداد، از پلتفرم نماوا پخش شد. اما آنچه آن را جالب می‌کند، اولین تجربه کارگردانی سریال تینا پاکروان و پس از مدت‌ها جلوی دوربین قرار گرفتن نگار جواهریان است. از همین رو در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که باعث شده این سریال با وجود پخش تنها یک قسمت، تا این حد سر و صدا کند؛

۱. ساخت موسیقی این سریال را «کیهان کلهر» بر عهده داشت. «روزی روزگاری، ایران» نام موسیقی سریال خاتون است که در پراگ ضبط شده است.

۲. سریال خاتون حتی پیش از پخش، بر سر زبان‌ها افتاد. آنچه باعث این اتفاق شد، سانسور عجیب تصویر نگار جواهریان در بیلبوردهای شهری بود. در این تصاویر موهای بازیگر زن که از کنار کلاه پیدا بودند، با رنگ مشکی پوشانده شدند.

آریاک سفر

۳. جدای از اینکه سریال خاتون، اولین تجربه سریالی تینا پاکروان است، جالب اینجاست که تاکنون در کارنامه پربار مهران مدیری سریال تاریخی وجود نداشته و این اولین تجربه مهران مدیری در یک سریال تاریخی است. مهران مدیری ایفاگری نقش «جهانگیر روزبه» را برعهده دارد. او مردی زیرک، فرصت طلب و انگلوفیل است که گمان می‌کند دنیا بر کاکل انگلیسی‌ها می‌چرخد. جهانگیر روزبه، دایی جون انگلیسی خاتون است.

۴. «فهیمه اکبر» یک شخصیت حقیقی است که با نقش‌آفرینی غزل شاکری دوباره جان گرفته است. فهیمه اکبر، خواننده و نویسنده‌ای مبارز در عصر خودش بود که در بسیاری از انجمن‌ها و سازمان‌های خیریه و مجامع زنان فعالیت داشت. او همچنین مسئول کمیسیون هنری جمعیت راه نو بود.

۵. اما فهیمه اکبر تنها شخصیت حقیقی این سریال نیست؛ آیدا ماهیانی هم نقش «باربارا کُوالسکا» را برعهده دارد. در سال ۱۳۲۱ تعداد بسیاری از زنان، دختران، کودکان و مردان مسن و بیمار لهستانی از اردوگاه‌های سیبری بنا به توافقی به ایران در حال اشغال متفقین منتقل شده بودند که «باربارا کوالسکا» یکی از این زنان بوده است.

 

علاقمندان به سریال خاتون می‌توانند قسمت‌های مختلف این سریال را در پلتفرم‌ها و سایت‌های مجاز دانلود مشاهده کنند. به زودی اطلاعات مربوط به تعدادی از این سایت‌ها به این مطلب اضافه می‌شود.

 

این مطلب در حال به‌روزرسانی است.

مرتبط با : نماوا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز