۴ هواپیماربا فیلم ارتفاع پست از زندان آزاد شدند

لست سکند

۴ هواپیماربا پرواز اهواز- بندرعباس با پیشنهاد ابراهیم حاتمی کیا در روز میلاد حضرت قائم (ع) از زندان آزاد شدند.

به گزارش کاماپرس، پس از موافقت حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه با درخواست عفو، ۴ هواپیماربای پرواز اهواز-بندرعباس بعد از ۲۰ سال از زندان آزاد شدند.

ابراهیم حاتمی کیا که فیلم ارتفاع پست را از داستان واقعی این هواپیماربایی ساخته بود، ۳۱ فروردین ۹۹ در نامه‌ای به حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی پیشنهاد عفو و بخشش این ۴ هواپیماربا را مطرح کرد.

پرواز ۱۴۹۳ پروازی داخلی در تاریخ ۲۳ آذر ۱۳۷۹ از اهواز به مقصد بندرعباس بود، که در حین سفر توسط خالد حردانی، رسول حردانی، فرهنگ پورمنصوری و شهرام پورمنصوری ربوده شد و پس از درگیری با گارد پرواز، این هواپیماربایی به سرانجام نرسید و همه‌ عوامل آن دستگیر شدند. این هواپیما از نوع یاک۴۰ بود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

خالد حردانی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و اخلال در امنیت پرواز در ماجرای هواپیما ربایی در سال ۱۳۷۹ به اعدام محکوم شد. اما ۳ عضو دیگر به حبس ابد محکوم شدند.

درحالیکه حکم اعدام خالد حردانی قطعی شده بود و در آستانه اعدام قرار داشت با دستور محمود هاشمی شاهرودی این اعدام در همان روز متوقف شد پس از توقف حکم اعدام توسط رئیس وقت قوه قضاییه این هواپیماربایان با ابراز پشیمانی و ندامت درخواست عفو کردند که پرونده آنان برای رسیدگی به کمیسیون عفو و بخشودگی فرستاده شد،‌اما حالا و در روز نیمه شعبان این ۴ هواپیما ربا عفو و از زندان آزاد شدند.

فیلم سینمایی ارتفاع پست به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و نویسندگی مشترک حاتمی کیا و اصغر فرهادی براساس این قصه واقعی ساخته شده بود. حمید فرخ نژاد، لیلا حاتمی،‌گوهر خیراندیش، رضا شفیعی جم و امیر آقایی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی بودند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز