۴۰ درصد از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی ورشکست شدند

توقف تولید انبوه مسکن باعث آسیب گسترده به صنایع تامین کننده مصالح ساختمانی شده و بسیاری از این واحدها به دلیل رکود سنگین ورشکست شده اند.

به گزارش کاماپرس آرش الله وردی عضو مجمع تولیدکنندگان شن، ماسه و مصالح ساختمانی ایران با بیان این مطلب گفت: « در ۷ سال گذشته نزدیک به 40 درصد واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی مستقر در شهرستان‌ها تعطیل شده‌اند و بقیه هم با کمترین ظرفیت تولید روزانه کار می‌کنند.»

رکود صنعت ساخت و ساز و از بین رفتن اشتغال
الله وردی معتقد است مسئولان وزارت راه و شهرسازی سابق با تعطیل کردن تولید انبوه مسکن، باعث بیکاری هزاران شاغل در واحدهای تولید مصالح ساختمانی شده اند.

او در این باره گفت:« کسی که افتخار می‌کند حتی یک واحد مسکونی را در ایران افتتاح نکرده، آیا می‌تواند پاسخ فعال بخش خصوصی و هزاران کارگر بیکار شده‌ را بدهد. مثلا 2 معدن فعال در منطقه اصفهان که مجموعا 200 شغل را ایجاد کرده بود به دلیل کمبود تقاضا تعطیل شد و مدیرعامل مجموعه به دلیل بدهی خرید تجهیزات به زندان افتاد و به این شکل یک پتانسیل اشتغال در کشور به سادگی از بین رفت.»

آریاک سفر

این عضو مجمع تولیدکنندگان شن، ماسه و مصالح ساختمانی ایران درباره وضعیت تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در کشور به فارس گفت: «خیلی از واحدهای تولیدی با حداقل توان کار می‌کنند و همین موضوع باعث افزایش هزینه‌های عملیاتی در دراز مدت زمینه ضرر را فراهم می‌کند. هرکسی که معتقد است، صنعت مصالح ساختمانی توان تامین نیاز ساخت مسکن در کشور را ندارد، سری به دپوهای عظیم موجود در کارخانه‌های فراوری و واحدهای تولید مصالح بزند. در حال حاضر این دپوها و مجموعه واحدهای تولیدی کشور ظرفیت تامین نیاز ساخت بیش از 1 میلیون واحدمسکونی در سال را دارد.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “۴۰ درصد از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی ورشکست شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز