۱۵ نکته درباره دکتر عبیدی که نمی‌دانید

داروسازی دکتر عبیدی

داروسازی دکتر عبیدی یکی از معتبرترین شرکت‌های داروسازی در ایران است که توسط غلامعلی عبیدی در دهه ۳۰ شمسی با شعار «همواره به کیفیت و نوآوری پایبند خواهیم ماند تا فردایی بهتر و جامعه‌ای سالم‌تر بسازیم» پایه‌گذاری شد.

کاماپرس، در ادامه به ۱۵ نکته شاخص از پیشینه و کارنامه این شرکت معتبر داروسازی اشاره می‌کند که مطالعه آن برای فعالان صنعت داروسازی خالی از لطف نیست؛

آریاک سفر

۱. غلامعلی عبیدی در سال ۱۳۱۷ وارد دانشکده طب و داروسازی دانشگاه تهران شد و پس از اتمام تحصیلاتش برآن شد تا در سال ۱۳۲۵ در وضعیت اسفبار بهداشت و درمان کشور و مشکلات پس از جنگ جهانی دوم، نخستین لابراتور داروسازی کشور را تاسیس کند. این ایده سنگ بنای اولیه تاسیس شرکت داروسازی دکتر عبیدی بود.
۲. دکتر عبیدی در سال ۱۳۳۷ اولین پروانه دارویی را برای قرص «ورمسید» از وزارت بهداری وقت گرفت. در نهایت در سال ۱۳۵۲ لابراتور داروسازی دکتر عبیدی در کیلومتر هشت جاده مخصوص کرج تاسیس شد.
۳. شرکت داروسازی دکتر عبیدی در سال ۱۳۷۷ در بورس اوراق بهادار با نماد «دعبید» پذیرفته شد.
۴. دکتر عبیدی در سال ۱۳۸۳ در حالی که «پدر علم داروسازی ایران» خوانده می‌شد، از این جهان رخت بر بست اما لابراتوار داروسازی به‌جا مانده از وی، با قدرت به تولیدات خود ادامه می‌دهد.
۵. در سال ۱۳۹۰ سهام این شکرت از خانواده دکتر عبیدی به علی نقیب واگذار شد و اکنون این شرکت تحت عنوان شکرت بهداشتی دکتر عبیدی، به غیر از دارو، گروه‌های مختلفی از محصولات بهداشتی مانند ژل دست، نرم‌کننده مو، ضدآفتاب، خمیردندان و… را تولید می‌کند.
۶. جالب است بدانید شرکت بهداشتی دکتر عبیدی اولین دپارتمان تخصصی محصولات آرایشی بهداشتی ارگانیک را در خاور میانه راه‌اندازی کرده است و مایع ظرفشویی «خاکستر»، ضدعفونی کننده «تیفول» و میکروب‌کش «افروز» از تولیدات این شرکت بهداشتی هستند.
۷. شرکت داروسازی دکتر عبیدی دارای گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت از انگلستان و همچنین گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه «آکرودیته» از وزارت درمان و آموزش پزشکی است؛ این شرکت داروسازی در سال ۱۳۹۳ گواهی بین‌المللی مدیریت یکپارچه را نیز از ناظران آلمانی شرکت آکادمی «توف نورد»- اتحادیه بازرسی و پایش فنی- دریافت کرد.
۸. شرکت داروسازی دکتر عبیدی شریک تجاری شرکت‌های بین المللی داروسازی سانوفی، تولید کننده تلفست، دپاکین، آسترازنکا، نوارتیس و سینتون است.
۹. از سهامداران این شرکت می‌توان «کوبل دارو» با مدیریت شکرالله معماریان و «آدورا طب» با مدیریت نیما برازجانیان را هم نام برد که کوبل دارو با دارا بودن بیش از ۹۰ درصدسهم، بزرگترین سهامدار داروسازی دکتر عبیدی است.
۱۰. جالب است بدانید شعبه‌ای از این شرکت داروسازی در شهر سمرقند کشور ازبکستان وجود دارد.
۱۱. هم اکنون مدیریت شرکت داروسازی دکتر عبیدی را امیر رضوانیان، فارغ التحصیل دکترای داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، برعهده دارد. مدیر ارشد تحقیق و توسعه این شرکت، فرزانه جلیل‌فر است.
۱۲. داروسازی عبیدی با تولید شربت ادوالژین کودکان، راهکاری جدید برای کنترل موثر تب کودکان خلق کرد. این شرکت همچنین تولیدکننده مکمل آهن «فروفورت» و داروی جدید ضد ویروس «سایتووکس» است.
۱۳. داروسازی دکتر عبیدی با احساس مسئولیت در برابر سلامت جامعه تاکنون اقدامات بشردوستانه زیادی از جمله اهدای دارو به مادران و کودکان سیستان و بلوچستان و ارسال بسته‌های حمایتی برای سیل‌زدگان استان گلستان انجام داده است.
۱۴. این شرکت برای سومین سال متوالی پویش «قصه‌های خوش کوچ» را برگزار کرده و در این قالب، به عشایر مناطق کوهرنگ، سبلان، لالی و اندیکا خدمت‌رسانی کرده است. افتتاح دو خانه بهداشت در استان زلزله‌زده کرمانشاه، نیز تجهیز ۸ مرکز درمانی در استان خوزستان از جمله دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه داروسازی دکتر عبیدی است.
۱۵. از زمان پاندمی کرونا، شرکت داروسازی عبیدی و شرکایش تاکنون ۵۵۰ بسته حمایتی به ۴۰ مرکز درمانی ارسال کرده است؛ همچنین در نوروز کرونایی سال ۹۹، با تولید ۱۵ هزار گان پزشکی و توزیع در ۱۲۰ مرکز درمانی توزیع گام دیگری در راستای مسئولیت خویش در برابر سلامت جامعه برداشته است.

مرتبط با : داروسازی عبیدی
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “۱۵ نکته درباره دکتر عبیدی که نمی‌دانید

  1. کامبیز گفته:

    سلام چرا داروخانه ها اعلام میکنند ۸ماه شرکت به بازار دارو نداده و ایا برای تولید اولیه مواد باکیفیت دارویی در داخل شرکت اقدام مثبتی کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز