۱۴ نکته خواندنی درباره بانک دی

«بانک دی» از سال 1389 به موجب قانون اجازه تاسیس بانک‌های غیر دولتی شروع به کار کرد تا امکان مشارکت گسترده ملی و مردمی در تمامی فعالیت‌های سازنده و موجه اقتصادی و مالی به ویژه زمینه‌های پولی، مالی و بانکی تسهیل و فراهم شود. اکنون این مجموعه در تمامی زمینه‌های قانونی بانکداری به متقاضیان خود خدمات ارائه می‌دهد. بانک دی همواره خود را ملزم به رعایت کفایت سرمایه مورد نظر بانک مرکزی و مقررات و ضوابط بین المللی کمیته بال- مرجع بین المللی نظارت بر بانکداری- می‌داند.

کاماپرس در ادامه با ارائه نکاتی مربوط به این بانک، سعی در ارائه اطلاعات بیشتری از آن دارد؛

1. بانك دي در حال حاضر با مديريت برات كريمي فعاليت مي‌كند. اين مجموعه تا ارديبهشت ماه سال 1398، براي مشتريانش یك ميليون و 335 هزار و 964 عدد کارت صادر كرده بود.

2. اين بانك در دومين ماه سال 1398، تعداد 916 دستگاه خودپرداز و 227 پایانه شعبه داشت.

3. بانک دی در قالب تسهیلات ارزی، سپرده‌ها و خدمات ارزی، تسهیلات ریالی و سپرده‌ها و خدمات ریالی به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد.

آریاک سفر

4. ارائه خدمات در قالب بانکداری مدرن، خدمات کارت و ضمانت نامه در حوزه بانکداری الکترونیک این مجموعه قرار دارد.

5. سهام بانک دی با نماد «دی» در بازار دوم فرابورس کشور عرضه می‌شود. سهام این مجموعه در قسمت بانک‌ها و موسسات اعتباری، بخش سایر واسطه‌های پولی قرار دارد. در 6 ماهه نخست سال 1398 سود- زیان- تقلیل یافته ناشی از هر سهم، 3 هزار و 478 ریال اعلام شد.

6. صندوق سرمایه گذاری اختصاصس بازار گردانی گروه دی، سازمان اقتصادی کوثر و شرکت گروه مالی و اقتصادی دی- سهامی خاص- از سهامداران عمده این بانک تا پانزدهم فروردین ماه سال جاری بودند.

7. میانگین تعداد خریداران حقیقی این مجموعه در یک سال گذشته، 8 هزار و 882 نفر و میانگین تعداد خریدان حقوقی در زمان ذکر شده، 8 نفر اعلام شد.

8. سال گذشته بانک دی از سامانه‌های جدید شهد، سجام، سجاد، سی.آر.اس، سی.آر.ام، تسهیلات ویژه کرونا، رفاه کارت و … رونمایی کرد.

9. این بانک در جریان یک سال گذشته، هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات به کادر سلامت و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت کرد. همچنین پرداخت هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به فرهنگیان و اجرای طرح تسهیلاتی ویژه بانوان، از دیگر اقدامات این مجموعه در سال 1399 بود.

10. بانک دی در 11 ماهه سال گذشته در مجموع بیش از 185 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد. این میزان تسهیلات نسبت به مدت زمان مشابه در سال 1398، بیش از 120 درصد افزایش داشته است.

11.  در سال 1399 پست بانک ایران و بانک دی،به منظور ارائه خدمات متقابل به مشتریان یکدیگر، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

12. این مجموعه در سال گذشته، به منظور انجام بخشی از مسئولیت اجتماعی خود، از منتخبان برتر رویداد استارتاپ شاهد، به شکل ارائه تسهیلات کارآفرینی، حمایت مالی کرد. رویداد شاهد یک اتفاق آموزشی، تجربی و … ویژه خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان ایرانی با رعایت اصول بین المللی است.

13. این بانک در دومین دوره جشنواره «یک صد واحد مشتری مدار» سال 1399 حضور داشت. تندیس ویژه این جشنواره، به دلیل تکریم ارباب رجوع و رضایت مندی مشتری، به بانک دی اهدا شد.

14. مجموعه‌های تجارت الکترونیک دی، کارگزاری بانک دی، بیمه دی، صندوق سرمایه گذاری بانک دی و … به عنوان شرکت‌های وابسته به این بانک شناخته می‌شوند.

مرتبط با : بانک دی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز