۱۴ نکته برای آشنایی بیشتر با کاله

کارخانه کاله

برند کاله شرکت تولید فرآورده‌های لبنی در ایران است که مرکز آن در مازندران قرار دارد. کاله با در اختیار داشتن ۱۶ گروه تولیدی، حجم زیادی از بازار لبنیات ایران را به خود اختصاص داده است.

کاماپرس در ادامه به ۱۴ نکته درباره شرکت کاله اشاره می‌کند که دانستن‌شان برای مصرف‌کنندگان و فعالان حوزه صنایع غذایی حتما جالب است؛

۱.  غلامعلی سلیمانی، کارآفرین ایرانی و موسس شرکت هلدینگ سولیکو است. هلدینگ سولیکو دارای بیش از ۲۰ زیرمجموعه بوده و شرکت کاله موفق‌ترین زیرمجموعه آن است.

۲.  سلیمانی ایده اولیه تاسیس کاله را به یک دبه شیر مرتبط می‌داند. در واقع زمانی که می‌بیند زنی روستایی موفق به فروش یک دبه شیر در بازار نشده و آن را دور می‌ریزد، فکر ماست‌زنی و در ادامه تولید لبنیات به ذهن او خطور می‌کند.

۳.  سلیمانی سال ۱۳۵۶ کار خود را با توزیع و فروش شیر در مکان فعالی شرکت کاله شروع کرد و پس از مدتی در سال ۱۳۷۰ شرکت لبنی کاله را به‌عنوان یکی از شرکت‌های گروه سولیکو راه‌اندازی کرد.

آریاک سفر

۴. کاله در ابتدای کار خود هر روز تنها ۳ لیتر شیر جذب می‌کرد. هم‌اکنون روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن شیر خام از ۱۶ استان کشور دریافت شده و در تولیدی‌های کاله به بیش از ۱۷۰ نوع محصول لبنی مختلف تبدیل می‌شود. در آخرین پیش‌بینی‌ها از افزایش میزان دریافتی شیر خام به ۵ هزارتن صحبت شده است.

۵. کارخانه لبنی شرکت کاله بالغ بر ۱۵ هکتار است که از بزرگترین کارخانه‌های صنایع ایران به شمار می‌رود. شرکت کاله محصولاتی مانند پنیر، ماست، شیر، بستنی، دسر، خامه، نوشیدنی، سس، کره، غذای کودک و… تولید می‌کند.

۶. محصولاتی نظیر پنیر آمل، ماست میوه‌ای، ماست سون و یونانی و کفیر برای نخستین بار توسط برند کاله در بازار ایران ارائه شده است. همچنین کاله از اولین شرکت‌هایی است که پنیر پیتزا را در ایران تولید کرد.

۷. این شرکت دارای ۱۲ کارخانه زیرمجموعه است؛ لاکتیویا و ماست سون از شناخته‌شده‌ترین زیرمجموعه‌ها هستند.

۸. تعداد کارکنان شرکت کاله ۱۶ هزار نفر است که به صورت روزانه در بخش‌های مختلف همکاری می‌کنند. حجم تولیدات روزانه کاله دو هزار و ۶۵۰ تن از انواع مختلف فرآورده‌های لبنی است که ۸۰۰ تن آن تنها به تولید روزانه ماست در کاله اختصاص دارد.

۹. به گزارش یورو مانیتور- ارائه‌دهنده تحقیقات مستقل بازار استراتژیک در جهان- کاله در رتبه ۴۸ صنایع غذایی جهان جای دارد. این شرکت در سال ۱۳۹۳ موفق به دریافت تندیس زرین برند محبوب شد.

۱۰. در سال ۱۳۹۶ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، تندیس و نشان امین‌الضرب- عالی‌ترین نشان کارآفرینان بخش خصوصی- را به  غلامعلی سلیمانی اهدا کرد.

۱۱.  سلیمانی در سال ۱۳۹۵ نشان عالی مدیر شایسته را از طرف رئیس جمهور وقت، حسن روحانی دریافت کرد. در همین سال برند کاله موفق به دریافت مدال افتخار ملی صادرات شد.

۱۲.  برند کاله از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ برای پنج بار به عنوان صادرکننده نمونه کشور شناخته شده و نوشیدنی‌های آن برنده نشان سلامت و ایمنی شده است.

۱۳.  در نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی که سال ۱۳۹۶ در مسکو روسیه برگزار شد به شرکت کاله دیپلم افتخار و مدال طلا در بخش محصول سال اهدا شد. فروش برند تجاری کاله سالانه ۱۰۰۰ میلیون دلار است.

۱۴.  سلیمانی در سال ۲۰۱۵  توسط مرکز تجارت بین‌الملل سازمان همکاری‌های اسلامی در مالزی، به‌عنوان نخبه اقتصادی در جهان اسلام و یکی از افراد تاثیر‌گذار در حوزه اقتصاد معرفی شد. او در حال حاضر صاحب ۴۰ شرکت و ۲۰ کارخانه است.

مرتبط با : کاله
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز