۱۳ نکته درباره چرم درسا که باید بدانید

بسیاری از برندهای مشهور و محبوبی که امروزه می‌بینیم، از همان ابتدای خلق‌شان موفق نبوده‌اند و فراز و نشیب‌های بسیاری را طی کرده‌اند تا به جایگاه کنونی خود رسیده‌اند. برند چرم درسا یکی از این برندهای موفق امروز است که پس از گذراندن سه دهه، اکنون در میان تولیدکنندگان محصولات چرمی در ایران و جهان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

کاماپرس، قصد دارد در ۱۳ نکته مختصر و مفید درسا چرم را به فعالان و علاقه‌مندان صنعت مد و تولیدکنندگان چرم معرفی کند؛

1. برند درسا در سال 1371 با مدیریت شاهین فاطمی فعالیت خود را آغاز کرد. وی براي سه دوره از اعضای هيات رئيسه اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاك ايران نیز بود.

۲. نحوه‌ی شکل‌گیری ایده اولیه درسا به سال‌ها پیش برمی‌گردد؛ زمانی‌که شاهین فاطمی- بنیان‌گذار درسا- محصولات چرمی دست‌دوز یکی از دوستانش را به فروش می‌رساند. به دنبال این همکاری، بدون اینکه برنامه‌ای برای برندینگ و راه‌اندازی درسا در سر داشته باشند، کارگاهی ۱۵ متری روی پشت بام خانه‌ خود را‌ه‌اندازی کردند.

۳. فاطمی در سن 19 سالگی و در دوران سربازی با امیرکاظم پورمحمدی – یکی از بنیان‌گذاران درسا- آشنا شد. او کار دوخت بلد بود و با آن‌ها شریک شد. سپس آن کارگاه را به 500 متر گسترش دادند؛ کل 4 طبقه ساختمان را گرفتند و با 200 پرسنل شروع به تولید محصولات چرمی کردند.

آریاک سفر

۴. شاهین فاطمی فعالیت برند درسا را به سه دوره تقسیم می‌کند. دهه هفتاد آن‌ها تکنولوژی روز را وارد ایران کردند. سال 1378بزرگترین کارخانه چرمی را در جاجرود با دو هزار متر فضای تولید و 8 ساختمان تاسیس کردند اما نتوانستند دستمزد پرسنل را تامین کنند و متاسفانه این کارخانه تعطیل شد و آن‌ها به محل قدیمی کار خود برگشتند.

۵. سال 1381 اولین فروشگاه برند درسا در شهرک غرب احداث شد، نکته‌ی قابل توجه این است که در دوره‌ دوم فعالیت درسا، بنیان‌گذاران آن به مسئله‌ برندینگ توجه کردند و این فروشگاه را با دکور شیک برای جذب مشتری به راه انداختند. آن‌ها در همین راستا با حمیدگودرزی –بازیگر سینما و تلویزیون- به عنوان یک مدل تبلیغاتی قرارداد بستند.

۶. درسا در نمایشگاه‌هایی در باکو، ترکیه، آلمان و آفریقای جنوبی غرفه گرفته است و حتی در باکو شعبه دارد، همچنین درسا در دبی هم یک شرکت تاسیس کرده است.

۷. بسیار جالب است که بدانید درسا به عنوان اولین برند در خاورمیانه گواهی برند سواروسکی را دریافت کرده است و مدیر عامل آن را به تهران دعوت کرده است. سواروسکی یک شرکت اتریشی سازنده محصولات کریستالی است که قرار گرفتن یک تکه کوچک از جواهراتش روی یک کالا، قیمت آن را چندین برابر می‌کند.

۸. درسا در شروع همکاری‌اش با سواروسکی، چهار کلکسیون ترمه، لاوین، خنت و تاروس را طراحی کرد. ترمه، بته جقه‌های ایرانی بود، خنت به معنای آوازخواندن به گویش کویری است و تاروس از قله سهند می‌آید تا با کریستال‌های مدرن سواروسکی تلفیق شود.

۹. درسا زیر مجموعه‌هایی مانند تاج درسا، خانه درسا و کافه درسا دارد که هر کدام در حوزه خاصی فعالیت می‌کنند.

۱۰. گروه طلای تاج فعالیتش را در دهه ۸۰ آغاز کرد و در بهمن ماه ۱۳۹۱ با همکاری برند درسا و طراحی و تولید دستبندهای چرم و طلا با نام «تاج درسا» فعالیت خود را گسترش داد.

۱۱. اواسط دهه ۹۰، خانه درسا خلق شد؛ فروشگاهی با وسعت 2 هزار مترمربع و با بیش از 3 هزار محصول که در تهران، اصفهان و مشهد شعبه دارد. خانه درسا محصولاتی را در دسته بندی لوازم منزل ارائه می‌دهد. از محصولات زیر مجموعه «خانه درسا» می‌شود به مبلمان چرمی، لوازم روشنایی، وسایل دکوراتیو و ظروف اشاره کرد. علی حاج نور محمدی مدیرعامل خانه درسا است. «کافه درسا» نیز در خانه درسا قرار دارد و نه فقط مشتریان خانه درسا، که سایر افراد هم می‌توانند به این کافه مراجعه کنند.

۱۲. مشتریان درسا امکان عضویت در باشگاه مشتریان را نیز دارا هستند. کارت اشتراک، کیف اعتباری خرید آن‌ها از درسا است. کارت‌ها در شش سطح تیتانیوم، پلاتینیوم، طلا، نقره، برنز و کلاسیک دسته‌بندی شده‌اند که هرکدام تخفیف‌های مخصوص خود را شامل می‌شوند.

۱۳. تمامی محصولات چرم درسا به غیر از جواهرات در صورت عدم استفاده، حداکثر تا پایان یک هفته پس از تاریخ صدور فاکتور فروش قابل بازگشت هستند، همچنین شامل گارانتی تا حداکثر دو سال نیز می‌شوند.

مرتبط با : گروه برندهای درسا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “۱۳ نکته درباره چرم درسا که باید بدانید

  1. شعله گفته:

    من يك كيف زنانه درسا خريده بودم و خيلى خوشحال بودم كه جنس ايرانى خريده ام متأسفانه توى جيب داخلى اش يك مارك made in turkey پيدا كردم يعنى توليد تركيه بوده نه ايران

  2. جعفری گفته:

    واقعا ک مارک بدرد نخوریه ک ن تنها بی کیفیته بلکه خدمات پس از فروشش ب هیچ دردی نمیخوره و اصلا رسیدگی ندارن توصیه میکنم اصلا این مارک خرید نکنید ک واقعا بی کیفیته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز