۱۳ نکته خواندنی از داروسازی اکسیر

لست سکند

شرکت داروسازی اکسیر یکی از صد شرکت برتر تولیدکننده دارو در ایران است که با شعار «سلامتی رویا نیست» در جهت افزایش سلامت جامعه تلاش می‌کند.

کاماپرس در ادامه قصد دارد با بیان چند نکته کوتاه، اطلاعات جامعی درباره این شرکت در اختیار فعالان عرصه دارو و درمان قرار دهد؛

۱. شرکت داروسازی اکسیر در سال ۱۳۶۷ در زمینی به وسعت ۳۶ هکتار با زیربنایی بیش از ۶۰ هزار متر مربع تأسیس شد.

۲. اکسیر در سال ۱۳۷۳ با راه اندازی کارخانه در بروجرد به بهره‌برداری رسید.

۳. مدیرداروسازی اکسیر محسن کردی است و معاونت مالی و معاونت کیفیت آن را به ترتیب ناصر اکبری و بهرام سعیدی‌فر به عهده دارند.

راز آسمان پایتخت

۴. شرکت داروسازی اکسیر در سال ۱۳۷۹ با نماد «دِلُر» به لیست شرکت‌های بازار بورس اضافه شد.

۵. این مجموعه مجهز به ماشین آلات مدرن و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته است و بیش از ۱۸۰ نوع فراورده‌های دارویی در دوزهای متفاوت و اشکال گوناگون مانند قرص، کپسول، شربت، پودر برای تهیه سوسپانسیون خوراکی، آمپول و ویال تولید و به بازار عرضه می‌کند.

۶. شرکت داروسازی اکسیر تنها تولیدکننده انسولین در کشور است.

۷. این مجموعه، با داشتن ماشین‌آلات مدرن و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته، ضمن همکاری با شرکت‌های معتبر داروسازی جهانی محصولاتی همچون هورمون رشد، شربت مولتی سانستول، ویال و قرص پانتازول را در ایران عرضه می‌کند.

۸. شرکت اکسیر در بخش سلامت و بهداشت تجهیزات پزشکی با نام تجاری «ماکسیمد» و مکمل‌های غذایی با نام تجاری «میکس نچرال» را بازار عرضه می‌کند.

۹. بخش تحقیق و توسعه این شرکت مسئول پروژه‌های تحقیقی است و تمامی فرایندهای آن بر اساس نیازهای و سازمان جهانی بهداشت طراحی و اجرا می‌شود. مدیریت این بخش را محمدمهدی مروج بر عهده دارد.

۱۰. شرکت داروسازی اکسیر تا سال ۱۳۹۰ بزرگترین شرکت صادرکننده محصولات دارویی ایران بود و به تنهایی ۵۰ درصد از بازار صادرات داروی ایران را در اختیار داشت. بیشتر محصولات این شرکت به کشورهای روسیه، بلاروس، آذربایجان، ونزوئلا، سوئد، اوگاندا، تاجیکستان، یمن، عراق، افغانستان، گرجستان، اکراین و سومالی صادر می‌شوند.

۱۱. شرکت اکسیر موفق به دریافت استانداردهای ایزو ۹۰۰۱ برای سیستم مدیریت کیفیت، ایزو ۱۴۰۰۱ برای سیستم مدیریت زیست محیطی، ایزو ۱۸۰۰۱ برای سیستم ایمنی و بهداشت حرفه‌ای شده‌است.

۱۲. این شرکت در سال ۱۳۸۸ استاندارد ارزش‌گذاری برند را دریافت کرد و در سال ۱۳۹۱ گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به شرکت داروسازی اکسیر تعلق گرفت.

۱۳. کسب جوایز در ارزیابی‌های جایزه کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران در چهار سال متوالی، کسب تقدیر نامه تعالی سازمانی، دریافت تقدیرنامه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان خانه بهداشت کارگری نمونه، کسب موفقیت در فرمولاسیون و تولید داروهای جدید ایرانی از دیگر افتخارات این شرکت محسوب می‌شوند.

مرتبط با : داروسازی اکسیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز