12 نکته خواندنی درباره بانک تجارت

لست سکند

«بانک تجارت» با ادغام 11 بانک ایران و انگلیس، بین‌المللی ایران و ژاپن، تجارتی ایران و هلند، اعتبارات ایران و … با سرمایه‌ای بالغ بر 39 میلیارد ریال از سال 1359 به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. بانک تجارت در افق چشم انداز خود، به عنوان انتخاب اول مشتریان، بانکی پاسخگو است که نیازهای مشتریان را در کوتاه‌ترین زمان و با جدیدترین خدمات تامین می‌کند.

در ادامه کاماپرس با بیان نکاتی از این مجموعه، شناخت بیشتری از آن را برای خوانندگان این مطلب ایجاد می‌کند؛

1. بانک تجارت در حال حاضر با 223 هزار و 926 میلیارد ریال سرمایه، 19 هزار نفر پرسنل و بیش از هزار و 600 شعبه ریالی و واحد ارزی در نقاط مختلف کشور به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد. مدیر عامل کنونی این مجموعه رضا دولت آبادی است.

2. این بانک خدماتی در قالب انواع بانکداری شرکتی، سپرده‌ها، تسهیلات و تعهدات، خدمات ارزی و الکترونیک و اقدامات ویژه به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

3. این مجموعه تا مردادماه سال گذشته 13 میلیون و 313 هزار و 198 عدد کارت برای کاربران خود صادر کرده بود. تعداد خودپردازهای بانک تجارت در زمان ذکر شده، 3 هزار و 676 دستگاه و تعداد پایانه شعب آن هزار و 272 پایانه اعلام شد.

راز آسمان پایتخت

4. بانک تجارت از سال 1388 وارد بورس شد. سهام این مجموعه با نماد «وتجارت» در بازار اول- تابلوی فرعی- بورس عرضه می‌شود. سهام این بانک در بخش بانک‌ها و موسسات اعتباری، قسمت سایر واسطه‌های پولی قرار دارد. معامله وتجارت در 209 روز از بازه زمانی یک سال گذشته صورت گرفته است

5. صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی تجارت، دولت ایران، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین- سهامی عام-، صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم و … از سهامداران این بانک هستند.

6. ارزش معاملات سهام بانک تجارت در یک سال قبل، نسبت به سایر سهام، رتبه پنجم را کسب کرد. میانگین تعداد خریداران وتجارت در زمان مشابه، 16 هزار و 339 نفر بود. میانگین حجم معاملات این سهام در سال گذشته، 827 هزار و 371 میلیون ریال اعلام شد.

7. دفاتر نمایندگی شعب خارج از کشور این مجموعه در کشورهای فرانسه، جمهوری تاجیکستان و چین قرار دارد.

8. کارگزاری بانک تجارت، شرکت سرمایه گذاری و ساختمانی تجارت، بیمه تجارت نو، مهندسین مشاور تجارت و … از شرکت‌های وابسته به این بانک هستند.

9. ارائه طرح‌های جدید «پیمان یار»، «وام بیمه تجارت» و «پترو یار» در دومین نمایشگاه تخصصی «حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی»، امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه این مجموعه با شرکت پاکشوما و سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و … از اقدامات بانک تجارت در سال 1399 محسوب می‌شود.

10. سال گذشته این بانک، لوح تقدیر آیین تجلیل از عملکرد شبکه بانکی در «طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده در حوادث غیرمترقبه» را از معاون اول رئیس جمهور دریافت کرد. همچنین این مجموعه در سال مذکور، تندیس زرین و لوح تقدیر یازدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران را به دست آورد.

11. بانک تجارت در سال جاری از طرح دریافت تسهیلات، برای متقاضیان، به صورت غیرحضوری و با توثیق سهام عدالت رونمایی کرد.

مرتبط با : بانک تجارت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز