۱۱ واقعیت خواندنی درباره برند میهن

لست سکند

مجتمع صنایع غذایی میهن یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بستنی و محصولات لبنی در ایران و خاورمیانه است. رئیس و مدیرعامل میهن، ایوب پایداری است که کار خود را از فروش بستنی با یک چرخ‌دستی سیار شروع کرد. تلاش‌های خانواده پایداری در کنار استفاده از محصولات اولیه باکیفیت و تکنولوژی روز دنیا میهن را به نامی آشنا و موفق در بازار ایران تبدیل کرد.

کاماپرس در ادامه به ۱۱ واقعیت خواندنی از مسیر برند میهن اشاره می‌کند که دانستن آنها برای تمام فعالان صنایع غذایی و البته کارآفرینان جوان خالی از لطف نیست؛

1- ایوب پایداری و برادرش، فرامرز پایداری در سال ۱۳۵۴ دست به تاسیس میهن در اسلامشهر زدند. محصولات در ابتدا به صورت محدود و دستی تولید می‌شدند. در آن زمان تنها یک کارخانه تولید بستنی در ایران وجود داشت و بخش اعظم بستنی مصرفی در ایران وارداتی بود.

2- برادران پایداری بعدها در سال ۹۰ و ۹۱ دچار اختلافاتی شدند و مسیر کاری آن‌ها جدا شد. به گفته ایوب پایداری در صورتی که این انعشاب اتفاق نمی‌افتاد میهن ۹۰ درصد از بازار بستنی ایران را تصاحب می‌کرد.

3- نتیجه سال‌ها تلاش پایداری‌ها تبدیل کارگاهی کوچک به شرکتی عظیم بود که هم‌اکنون با ۴۴ سال سابقه فعالیت، بیش از ۱۲ هزار نفر کارمند فعال دارد. تنها فضاهای تولیدی سرپوشیده میهن بالغ بر ۳۵۰ هزار متر مربع است.

راز آسمان پایتخت

4- به گفته مسئولان میهن برای تولید بیش از ۶۰ نوع محصول مختلف در این شرکت، روزانه ۱۱۰۰ تن شیر از دامداران دریافت می‌شود. پیش‌بینی مدیران شرکت، افزایش این رقم به ۳ هزار تن در روز تنها در ۳ سال آینده است.

5- پاییزامسال در دهمین همایش سراسری رضایتمندی مشتری، میهن به عنوان شرکت برگزیده مشتری‌مداری معرفی شده و تندیس زرین دریافت کرد.

6- سال گذشته نیز در نمایشگاه بین‌المللی گلفود دبی که از بزرگترین گردهمایی‌های حوزه صنایع غذایی است، میهن از سوی مجله تخصصی فوربز به‌عنوان یکی از ۱۰ برند برتر صنعت بستنی در دنیا شناخته شد.

7- هرچند که بیش‌ترین شهرت میهن مدیون بستنی‌های متنوع آن است اما محصولات این شرکت علاوه بر بستنی شامل آبمیوه، پنیر ، خامه، ماست، کره و دوغ است. تولید محصولات مختلف میهن به موارد بالا محدود نمی‌شود و با در نظر گرفتن زیرمجموعه‌های شرکت بسیار بیشتر از این تعداد است. پاندا، هایلی، فروتلند، طبیعت سبز، خوشبخت و مکنزی تنها چند مورد از شرکت‌های وابسته به مجموعه میهن هستند.

8- میهن در کنار بازار داخلی به صادرات نیز توجهی ویژه دارد. انواع محصولات میهن به کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه، افعانستان، مالزی، عراق، آمریکا و آذربایجان صادر می‌شوند. عراق و افغانستان به دلیل سرانه پایین در تولید لبنیات بازارهای اصلی صادرات هستند و ۹۰ درصد از صادرات میهن به این دو کشور روانه می‌شود.

9- در جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان که مهرماه ۹۸ برگزار شد، میهن برای ششمین بار متوالی جایگاه نخست را در گروه بستنی و لبنیات کسب کرد و موفق به دریافت لوح زرین برند محبوب شد.

10- درحال حاضر بالغ بر ۶۵ درصد سهم بازار بستنی و ۵۰ درصد سهم بازار شیر استریلیزه ایران و همچنین ۶۵ درصد از بازار بستنی عراق در اختیار میهن است.

11- ایوب پایداری را امروزه به‌عنوان پدر صنعت بستنی ایران می‌شناسند. اگرچه او هنوز خودش را یک بستنی‌فروش معرفی می‌کند. پایداری فرمول موفقیت میهن را صداقت، خلاقیت و نوآوری در هر شرایطی می‌داند.

انتهای پیام

مرتبط با : میهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “۱۱ واقعیت خواندنی درباره برند میهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز