۱۱ نکته خواندنی درباره نوشیدنی های زمزم

آن بطری‌های شیشه‌ای با دوغ ترش، گازدار و خوشمزه‌شان که سال‌های سال یکه‌تاز میدان بودند، هنوز هم جایگزینی ندارند و برای خیلی‌ها هنوز «دوغ آبعلی» معیار سنجش کیفیت دوغ‌های دیگر است. البته دوغ آبعلی فقط یکی از خاطره‌انگیزترین محصولات شرکت زمزم است. شرکتی که در سال 1334، اولین شرکت تولید نوشابه گازدار ایران را با نام «زمزم» تاسیس کرد. این شرکت در سال‌های اخیر توسعه ویژه‌ای پیدا کرده است و هم‌اکنون دارای 13 شرکت در نقاط مختلف کشور است.

در ادامه کاماپرس به 11 نکته کلیدی درباره زمزم می‌پردازد که مطالعه آن برای تولیدکنندگان و فعالان صنایع غذایی جالب خواهد بود؛

۱. شرکت زمزم دارای مدرن‌ترین واحد عصاره‌سازی خاورمیانه است.

۲. زمزم علاوه بر پروانه‌های استاندارد تولید محصول، گواهینامه اچ اِی‌سی‌سی‌پی -اصول تحلیل خطر و کنترل بحران- و همچنین گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت ایزو و … را دارد.

۳. شرکت زمزم اقدام به گسترش بازار خود در کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی کرده است.

آریاک سفر

۴. محصولات شرکت زمزم شامل نوشابه‌های گازدار، نوشیدنی‌های لبنی، آب، انرژی‌زا، ماء‌الشعیر، آبمیوه‌های گازدار و نوشیدنی سلامت است.

۵. نوشابه زمزم به صورت اختصاصی در همین شرکت فرموله می‌شود و در طعم‌های کولا، پرتقالی، لیمویی و لیموناد، در اندازه‌ها و بسته‌بندی‌های متنوع عرضه می‌شود.

۶. یکی از برندهای محبوب نوشیدنی نزد مصرف‌کنندگان، دوغ آبعلی زمزم است. طعم خاص این دوغ به علت ترکیب ماست باکیفیت و طعم‌دهنده طبیعی نعنا است. در تولید این دوغ از هیچگونه مواد نگهدارنده و مواد افزودنی استفاده نشده و این محصول فاقد هرگونه آلودگی میکروبی است.

۷. آب معدنی تولیدی این کارخانه از سرچشمه کوه‌های سهند و بدون نیترات نیتریت است. بر روی آب معدنی زمزم هیچگونه فرآیند شیمیایی انجام نمی‌شود بلکه این محصول به صورت مستقیم بسته‌بندی می‌شود.

۸. به دلیل وجود عصاره مالت در ماء‌الشعیرهای استار، و میزان شکر کمتر از حد استاندارد و همجنین استفاده نکردن از مواد افزودنی، این نوشیدنی از انواع سلامت آن به شمار می‌رود.

۹. آبمیوه‌های گازدار زمزم نیز فاقد هرگونه مواد نگهدارنده است و در فرایند تولید آن از پاستوریزاسیون استفاده می‌شود. این آبمیوه‌ها در انواع طعم‌های مختلف آلبالو، انگور، سیب، زرشک و لیمو، تحت عنوان برند تارمیتا تولید و روانه بازار می‌شوند.

۱۰. در تولید نوشیدنی سلامت زمزم «دانه ریحان» صرفا از روش پاستوریزاسیون استفاده می‌شود و این محصول فاقد مواد افزودنی و نگهدارنده است.

۱۱. شرکت زمزم دارای گواهینامه واحد نمونه استاندارد کیفیت سال 90، 92 و 93 از سوی سازمان استاندارد استان تهران، واحد نمونه تولیدی در سال 90 و 91 از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

مرتبط با : زمزم
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز