یک گام دیگر برای دریافت مالیات از مالکان خانه های خالی

لست سکند

با ارسال پیامک به مالکان خانه های خالی، گام جدیدی برای دریافت مالیات از این مالکان برداشته شده است.

به گزارش کاماپرس، بعد از تصویب قانون دریافت مالیات از مالکان خانه های خالی در مجلس، حالا و با ارسال پیامک به این مالکان قدمهای جدیدی برای اجرای این طرح برداشته شده است. گفته می شود در مرحله اول به ۹۲ هزار مالک و در مرحله دوم به ۱۰۲ هزار مالک پیامک ارسال شده است. پیامکهایی که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی به قصد چالش انداختن متقاضیان نیست و مالکان نباید نگران شوند.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون در دو مرحله برای مالکان واحدهای خالی از سکنه پیامک ارسال شده است، گفت: «در کل کشور یک و نیم میلیون پیامک در مرحله اول برای مالکانی که بیش از یک واحد مسکونی خالی و یا مشکوک به خالی دارند ارسال شده و تاکنون هم بازتاب مثبتی داشته‌ایم و مشکل خاصی در این زمینه مطرح نشده است. »

سامانه املاک و اسکان هیچ مشکلی ندارد
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره سامانه املاک و اسکان گفت: «در سامانه طراحی شده برای متقاضیانی که دارای مسائل ویژه باشند جایگاهی طراحی شده اما تاکنون در این زمینه مشکلی مطرح نشده است. نمایندگان مجلس در قانون جدید اصلاحی ماده ۵۴ که در مراحل تصویب قرار دارد در چند مرحله از سامانه املاک و اسکان بازدید داشته‌اند و در این بازدید از تمامی زوایا این سامانه را بررسی کرده‌اند، نمایندگان مجلس در بازدید از این سامانه متقاعد شدند که سامانه املاک و اسکان ظرفیت بارگذاری اطلاعات تمامی مردم ایران و خانوارها را دارد و ما مشکلی از لحاظ ثبت آن نداریم.»

راز آسمان پایتخت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد این سامانه و اجرای این دستورالعمل‌ها برای به چالش انداختن و یا نگران کردن مردم و یا مالکان نیست. او در این باره توضیح داد:« ما به دنبال تسریع در تکمیل اطلاعات هستیم تا بتوانیم مسئله سکونت مردم را حل کنیم و این اطمینان را به مردم می دهیم که با ارسال پیامک و تعیین زمان برای عرضه ملک آن‌ها را دچار چالش نکنیم.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز