یک طوفان خورشیدی پرسرعت در راه زمین

احتمالا امروز یا فردا طوفان خورشیدی پرسرعتی با زمین برخورد خواهد کرد که تاثیرات کوچکی بر زمین و تجهیزاتش می‌گذارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از اقتصادسنج، خورشید به فاز فعال در چرخه 11 ساله خود رسیده و احتمال دارد در آینده فعالیت‌های تک‌ستاره منظومه شمسی به اوج برسد. به تازگی نیز وب‌سایت خارجی فعال در همین حوزه گزارشی درباره احتمال برخورد یک طوفان ژئومغناطیسی کوچک از کلاس جی1 به زمین منتشر کرده است.

این طوفان که احتمالا 11 آذر به زمین برخورد کند در واقع جریانی از مواد خورشیدی است که از حفره‌ای در اتمسفر خارج خواهد شد و به سمت زمین حرکت خواهد کرد.

طوفان خورشیدی چه خطراتی دارد؟

این طوفان‌ها خطری برای افراد نخواهند داشت ولی می‌توانند اختلالاتی در تجهیزات مخابراتی و ماهواره‌ها به وجود بیاورند. به‌وجود آمدن شفق قطبی دیگر آثاری است که در پی این طوفان به وجود خواهد آمد. گفتنی است اگرچه این طوفان‌ها خطرآفرین برای جریایانات ماهواره‌ای هستند ولی از ما در برابر دیگر انرژی‌ها شدید محافظت خواهند کرد. این طوفان‌ها در کلاس جی1 قرار می‌گیرند که خطر زیادی برای اهالی زمین نخواهند داشت.

آریاک سفر

 

دانشمندان مدت‌هاست که خورشید را برای صدمات احتمالی در پی وقوع طوفان خورشیدی در نظر گرفته‌اند و خود را برای آن آماده کرده‌اند. منشا این نوع طوفان‌ها حفره‌های موجود در سطح خورشید هستند که پدیده‌هایی مغناطیسی‌اند و توانایی آن را دارند که هنگام انتشار، انتقال حرارت را در سطح خورشید موقتا قطع کنند.

ایده طوفان‌های خورشیدی برای اولین بار توسط یوجین پارکر، استادیار دانشگاه شیکاگو، در سال 1957 مطرح شد که او حدس می‌زد تاج خورشید با دمای تقریبی یک میلیون درجه سلسیوس ذراتی را باید از سطح خود پرتاب کند که سرعت آن‌ها احتمالا بیشتر از یک صوت است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز